Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sandr0 schreef:thuis rijd je vast met zweep?? Als dat zo is probeer dan thuis ook zonder zweep te oefenen.Dat ze ook zonder zweep voor t been is. Succes ermee!
sjorsie schreef:oefen je thuis ookwel zonder zweep? sommige paarden weten het gewoon dat je die niet meer hebt in de ring en denken dan bekijk het maar haha, misschien om de dag met en zonder rijden?
Santosww schreef:sjorsie schreef:oefen je thuis ookwel zonder zweep? sommige paarden weten het gewoon dat je die niet meer hebt in de ring en denken dan bekijk het maar haha, misschien om de dag met en zonder rijden?
Ja daar zat ik ook aan te denken, alleen hij doet het nu pas vanaf drie weken ofzo en al die andere keren deed hij het niet...
runningkawa schreef:Kijk eerst eens of het niet komt omdat jij gespannen bent.
Daardoor een wat minder soepelere hand of dat je je benen klemt en zo perongeluk terug werkt.
Weet je voor 100% zeker dat het dat niet is, kun je eens afspreken om 1 proef te verknallen om je paard eens op zijn nummer te zetten en elke keer als hij inkakt eens een flinke por met het been te geven totdat je reactie krijgt.
Maar heel erg vaak komt het door de spanning van de ruiter
hahaJalenka_Kiya schreef:In de Bit van september staat een heel stuk over paarden die niet voorwaarts zijn in de proef maar wel thuis. Misschien heb je daar iets aan? Werden tips etc gegeven.
[/quote]
. D_dreamer schreef:Train hem thuis en tijdens het losrijden niet meer met zweep.
Maak met de training het paard nog "sneller" voor je been, je wilt nl. reactie. Met veel schakelen en schijnovergangen rijden zal het paard zich op jou richten en concenteren. Zorg ervoor dat je hier heel consequent in bent. Krijg je geen gewenste reactie, herhaal de hulp duidelijker, mocht het paard de gewenste reactie geven, beloon hem met je stem. Blijf altijd luchtig in je hand, blijf vooruit rijden en denken dan zul je snel verbetering krijgen. Dit is een hele fijne manier van trainen en hoort gewoon bij de basis vind ik.
Santosww schreef:Nou ik heb gisteren gereden zonder zweep en ik nmoet zeggen dat het al stukken beter gaat...
Bedankt voor de tips...
CindyUniek schreef:Santosww schreef:Nou ik heb gisteren gereden zonder zweep en ik nmoet zeggen dat het al stukken beter gaat...
Bedankt voor de tips...
maar eerder zei ja dat je vaker zonder zweep rijdt?!?!
als het met les wél goed gaat denk ik dat je dan toch wel aan mag nemen dat het aan je eigen rijstijl ligt...... lijkt mij....... je paard luistert echt niet opeens beter als iemand in de bak staat te roepen......
dus probeer toch bij jezelf na te gaan of jij iets hebt verandert.....
misschien zit hij gewoon even niet lekker in zijn vel als het pas zo kort is??
en idd reageert hij thuis wel goed op het been zonder zweep (en dan bedoel ik niet in je hand houden, maar echt weg die zweep)? zo ja, dan doe je op wedstrijd toch iets anders....
rijd je met dit paard in kwestie Z (je onderschrift) ? doe je tijdens het trainen ook veel doorzitten? dat was bij mij een groot probleem..... zodra ikging doorzitten veranderde er van alles!
succes!

Preston schreef:Probeer zonder zweep te rijden, als hij dan nog sloom is kun je proberen eerst even met sporen te rijden en die later af te doen..
Zo kun je met het losrijden sporen om doen en met je proef ze af hebben en alsnog een actief paard onder je kont te hebben..
Let ook op je eigen houding!
Probeer trouwens ook zo veel mogelijk op verschillende plaatsen te rijden en niet alleen thuis!