Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M1 dressuur hoogvliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M1 dressuur hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 09:22

Haii

gister wedstrijd gehad met me moppie. Ging opzich wel lekker, 2e proef had ik minder punten door impulsverlies we waren allebei al aardig gesloopt (en ik moest hierna nog een paard starten) We werden 1e en 2e met 193 en 180. We zijn nu M1 + 9 Haha!

Smiddags met men verzorgfries ons b-debuut gemaakt. We werden 2 keer 1e met 197 en 190 Tong uitsteken hier volgt nog een topic van.

Afbeelding
voor dat de proef begon
Afbeelding
nog een keer
Afbeelding
en beginnen maar!
Afbeelding
middendraf (omg men houding Tong uitsteken)
Afbeelding
schouderbinnenwaarts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
inzet middendraf
Afbeelding
middendraf
Afbeelding
rechtergalop
Afbeelding
linkergalop
Afbeelding
idem
Afbeelding
contragalop
Afbeelding
klaar!

Ik heb er erg veel moeite mee om recht boven men paard te blijven zitten. Op de foto's vind ik zelf ook wel dat men beugels langer mogen maar dat vind ik gewoon niet fijn rijden.. tips zijn welkom maar houd het lief Haha!

Seven

Re: Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M1 dressuur hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:27

het ziet er verder goed uit in acht nement dat je al wat moe was.
je handen moet je wel recht op houden, en in de middendraf wat meer mee gaan in de beweging (en dat zeg ik ,de gene die dit ook altijd als commetaar krijgt ik heb dr ook moeite mee namelijk)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:46

Vergeet niet te ademen tijdens het rijden he Nagelbijten / Gniffelen

Maar het ziet er echt een heel stuk beter uit! Op deze foto's is je zit een stuk netter, en je ziet duidelijk dat je goed hebt gewerkt aan haar hoofdhouding, geen enkele foto met kin op de borst meer Haha! .

Je gaat trouwens wel hard hoor Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:50

Je ziet echt telkens weer verbetering. Ze loopt idg een stuk opwaartser dan een tijdje geleden, netjes hoor. En je gaat echt als een trein. Was je niet begin dit jaar nog net M1 kan je volgend jaar alweer in het M2 starten. Veel succes verder.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:53

IcePrincess schreef:
Vergeet niet te ademen tijdens het rijden he Nagelbijten / Gniffelen

Maar het ziet er echt een heel stuk beter uit! Op deze foto's is je zit een stuk netter, en je ziet duidelijk dat je goed hebt gewerkt aan haar hoofdhouding, geen enkele foto met kin op de borst meer Haha! .

Je gaat trouwens wel hard hoor Clown

dankjewel Haha! hoe is het met die van jou?

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:54

verography schreef:
Je ziet echt telkens weer verbetering. Ze loopt idg een stuk opwaartser dan een tijdje geleden, netjes hoor. En je gaat echt als een trein. Was je niet begin dit jaar nog net M1 kan je volgend jaar alweer in het M2 starten. Veel succes verder.

uhm begin dit jaar was ik L1 dus het gaat nog harder dan je dacht... en echt maar 1 keer per maand gestart... Tong uitsteken hoest met vera?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:56

wat een lekker ding Ja

let idd op je handen Knipoog

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:15

ziet er goed uit leo. nog 1tje te gaan meid..
valt mij idd ook erg op dat cambeltjes neusje er netjes uit is.. je middendraffoto van de 1ste middendraf zeg maar lijkt ze er zelfs iets wat tegenin te komen..
nou gefeliciteerd met je puntjes en op naar t M2 meid..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:21

luwaniej1 schreef:
verography schreef:

uhm begin dit jaar was ik L1 dus het gaat nog harder dan je dacht... en echt maar 1 keer per maand gestart... Tong uitsteken hoest met vera?

hahaha Nagelbijten / Gniffelen ken je nagaan. Dan ga je niet als een trein maar als een vliegtuig Nagelbijten / Gniffelen, jeetjemina. Maarja dat heb je he als je zo netjes rijd. met Vera gaat het goed, moet ook nog een topic aanmaken maar moet de foto's nog krijgen. Merkte wel dat ze tijdens de proef soms nog onregelmatig werd maar ze is nu weer helemaal zichzelf (gelukkig).

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:38

Bah, had ik net een heel verhaal getypt, is alles weg! Nou, poging 2 dan maar..

Leuke foto's en gefeliciteerd met je punten!
Er zitten fijne momenten tussen, maar op sommige foto's zie je een valse knik. In de middendraf vind ik je paard wat stug ogen, en de galop is niet helemaal tactmatisch. In de linkergalop bijvoorbeeld loopt RV voor op LA. Op de laatste galopfoto kun je dat het duidelijkst zien; RV steunt al op de bodem, terwijl LA nog een stuk boven de bodem hangt. Hieruit kun je concluderen dat je paard in de galop te veel op de voorhand valt, de achterhand blijft achter.
Je zit vind ik netjes, enige puntje is dat je op de middendraffoto's te ver naar achteren hangt.
Succes!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:03

merel90 schreef:

Er zitten fijne momenten tussen, maar op sommige foto's zie je een valse knik. In de middendraf vind ik je paard wat stug ogen, en de galop is niet helemaal tactmatisch. In de linkergalop bijvoorbeeld loopt RV voor op LA. Op de laatste galopfoto kun je dat het duidelijkst zien; RV steunt al op de bodem, terwijl LA nog een stuk boven de bodem hangt. Hieruit kun je concluderen dat je paard in de galop te veel op de voorhand valt, de achterhand blijft achter.
Je zit vind ik netjes, enige puntje is dat je op de middendraffoto's te ver naar achteren hangt.
Succes!

bedankt voor je heldere uitleg! Die galop foto die jij bedoelt is die met de contra, 2 maanden geleden renden ze nog als een kuikentje met der beentjes in de klit rond ze vond het maar raar hij is nu nog niet helemaal fantastisch maar met deze vooruitgang ben ik al wel heel blij. ik winst niet dat je dat zo kunt beoordelen, geld dat alleen voor een galop foto of ook voor draf? Middendraf word aangewerkt hier scoorde we altijd een 7 of 8 voor en dit is terug gelopen naar 5 6 of 7 omdat ik er te weinig aan gedaan heb..

groetjes

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:57

wow zo had ik het ook nog niet bekeken wat een fijne uitleg is dat nou leo proberen maar omdat te veranderen en wat je zegt over je contra klopt helemaal

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:43

luwaniej1 schreef:
merel90 schreef:

Succes!

bedankt voor je heldere uitleg! Die galop foto die jij bedoelt is die met de contra, 2 maanden geleden renden ze nog als een kuikentje met der beentjes in de klit rond ze vond het maar raar hij is nu nog niet helemaal fantastisch maar met deze vooruitgang ben ik al wel heel blij. ik winst niet dat je dat zo kunt beoordelen, geld dat alleen voor een galop foto of ook voor draf? Middendraf word aangewerkt hier scoorde we altijd een 7 of 8 voor en dit is terug gelopen naar 5 6 of 7 omdat ik er te weinig aan gedaan heb..

groetjes

Graag gedaan! Ja, in de draf kun je dit ook zo zien. In de draf kun je ook achterhandgebruik veel beter zien, dan kun je kijken naar de 'driehoekjes' die de benen maken (als je een foto op het goede moment hebt, foto 8 bijvoorbeeld). Als het driehoekje dat de benen van je paard met de grond maakt voor groter is dan achter, is dat een teken dat je paard te veel op de voorhand loopt. Ook kun je het zien aan de deuk in de rug van je paard, net achter het zadel. Hoe groter de deuk, hoe slechter het achterhandgebruik.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:29

ok weer bedankt voor je goede uitleg, daar heb ik teminste wat aan.. Tong uitsteken

Deebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:14

Ziet er goed uit Leo. Echt weer een stuk vooruit gegaan. In galop lijkt het alleen of je je hand wat vast zet, maar dat kan ook een moment opname zijn.