Oscar @ Springwork!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Athiinaa

Oscar @ Springwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:43

Vandaag ging ik met Oscar weer proberen te springen, voor mijn gevoel ging het erg goed! Sinds 31 augustus staat ze bij mijn oma voor even Lachen . . Ze is al erg opgeknapt Lachen Dit was de 2e keer dat ik met haar sprong dus mijn huiding kan nog stukken beter, dus hou daar a.u.b. rekening mee! Lachen Spring ook wel eens met m'n andere pony Witje dus ben niet echt een beginner Tong uitsteken (alleen op haar wel een beetje zo te zien Tong uitsteken)

1. Eerst even laag beginnen Lachen
Afbeelding
2. Beetje rond rijden Lachen
Afbeelding
3. Nog steeds even rond rijden
Afbeelding
4. Dan al iets hoger Lachen
Afbeelding
5. Soms loopt 't niet helemaal soepel maar dat hoord er soms bij Knipoog
Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Lekker dier!
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. Lovers
Afbeelding
11. Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Laat je ook even een bericht achter?
Let erop dat dit weer mijn 2e keer was met springen!! (vroeger ook wel ééns, maar is een tijdje geleden) ..
Laatst bijgewerkt door Athiinaa op 23-09-07 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

M_Vainqueur

Re: Oscar @ Springwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:46

ziet er leuk uit hoor!
het lijkt alleen af en toe dat je hem iets te veel in de mond zit, let daar op en verder succes!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:47

aller eerst een leuke pony en super knap dat je dit al durft naar pas 2 x te hebben gesprongen !!

ik zou zo ie zo proberen meer met de sprong mee tegaan en je handen moeten een stuk naar voren .
ook zou ik lager beginnen (zeker als dit pas de tweede keer is )voor je balans.En een grond balk gebruiken zoals je ziet bij foto 10 komt ze veelste dicht onder de sprong. De beugels vind ik trouwens wel mooi op maat zitten.
Maar probeer ook je onder benen mooi op zijn plaats te houden
Laatst bijgewerkt door dyaco op 23-09-07 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:47

Bedankt voor je reactie Mariska! Lachen ,
Idd. was ook een beetje zo Bloos . Omdat ik soms gelanceerd werd Tong uitsteken

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:49

Ja dat zie je wel aan je foto's ja!!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:49

Ik vind het er nogal ongecontroleerd uitzien..
Ik heb het misschien mis, maar ik krijg het idee dat de dressuur zelf nog niet helemaal in orde is, en je paard niet helemaal in de hand hebt.
Verder vind ik dit al veel te hoge sprongen voor nog maar je tweede keer.
Ik zou ook wel met een grondbalk beginnen werken moest ik van jou zijn.
Voor de rest heel leuk paardje, en ik vind het zeer prettig om naar jouw outfit te kijken (BP+cap! OK dan! )

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:54

whisperramse schreef:
Ik vind het er nogal ongecontroleerd uitzien..
Ik heb het misschien mis, maar ik krijg het idee dat de dressuur zelf nog niet helemaal in orde is, en je paard niet helemaal in de hand hebt.
Verder vind ik dit al veel te hoge sprongen voor nog maar je tweede keer.
Ik zou ook wel met een grondbalk beginnen werken moest ik van jou zijn.
Voor de rest heel leuk paardje, en ik vind het zeer prettig om naar jouw outfit te kijken (BP+cap! OK dan! )

Tja.. 't was ook meer voor de lol, de pony had ik wel in de hand Lachen ..
Dressuur gaat nu ook helemaal niet verkeerd ..Lachen Misschien idd. voor de volgende keer de grondbalk er meer bij doen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:59

Ziet er wel goed uit hoor, oefening baart ook kunst !!

Je handen moet je wel om denken, dat je meer ruimte geeft. Meer naar voren.
Je knieen mogen eventueel ook nog wat meer gebogen.

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 19:00

Bedankt Amber_ !! Haha!

Idd. van oefenen leer je Knipoog

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:22

Wauw athina, was spring oscar super, zo heb ik hem lang niet meer zien springen, op het laatst was zelfs veel weigeringen, echt super gaaf,

En wat zijn de foto's goed gelukt Knipoog

Commentaar is al gegeven, maar dat komt best goed
x

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 19:23

bedankt sasz! , ja idd! toen ik de foto's ook zag dacht ik ook al van uhmm.. is dat Oscar nu ? Tong uitsteken

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:32

Hoi,

Goede oudfit.

Punten die mij opvallen, beter voor je paardje en jezelf:

*Handen meer naar voren ga met de beweging van je paard mee
*Buig je knieeen meer, dit is ook beter voor jezelf
* Schuif wat meer naar achter in je zadel voor je springt
*Begin niet zo hoog, je paardje kan dit echt niet aan je ziet dat het dier er moeite mee heeft
*Begin eerst met een grondbalk en bouw dit rustig op je springt je eerste sprong al hoog terwijl het je tweede keer is weet niet hoeveelste voor je paardje of ze al ooit gesprongen heeft.

voor de rest vind ik het er goed uit zien.
Nog een klein vraagje waarom stond hij bij je oma wat was er niet goed met hem?
Mischien dat je ook tevgroeg begonnen bent als een paard ziek is geweest of uit conditie:

* doe dan eerst dressuur tot dat goed gaat niet gelijk gaan springen.

Zijn maar tips je hoeft er natuurlijk niks mee te doen.

Groetjes en succes verder

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 19:37

Lennardi schreef:
Hoi,

Goede oudfit.

Punten die mij opvallen, beter voor je paardje en jezelf:

*Handen meer naar voren ga met de beweging van je paard mee
*Buig je knieeen meer, dit is ook beter voor jezelf
* Schuif wat meer naar achter in je zadel voor je springt
*Begin niet zo hoog, je paardje kan dit echt niet aan je ziet dat het dier er moeite mee heeft
*Begin eerst met een grondbalk en bouw dit rustig op je springt je eerste sprong al hoog terwijl het je tweede keer is weet niet hoeveelste voor je paardje of ze al ooit gesprongen heeft.

voor de rest vind ik het er goed uit zien.
Nog een klein vraagje waarom stond hij bij je oma wat was er niet goed met hem?
Mischien dat je ook tevgroeg begonnen bent als een paard ziek is geweest of uit conditie:

* doe dan eerst dressuur tot dat goed gaat niet gelijk gaan springen.

Zijn maar tips je hoeft er natuurlijk niks mee te doen.

Groetjes en succes verder

Oscar heeft al veel vaker gesprongen Lachen .. ze was eerst een manegepony maar die manege is verkocht en toen hadden wij haar overgekocht.. Knipoog Ze staat nu voor 2 maandjes bij me oma om weer een beetje dikker enz. te worden Lachen (ze was mager)
Ze is innegeval niet ziek geweest.. Als ik weer een keer ga springen zal ik er een grondbalk bij doen .. Lachen , we waren eerst ook begonnen met balken lopen enz. maar daar zijn helaas geen foto's van genomen hoe zie je dan dat ze er moeite mee heeft?? vroeger moest ze ook soms 4 uur in de lessen lopen en springen.. Bedankt voor je tips Lachen...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:54

Het gaat niet om hoelang ze loopt maar hoe hoog ze moet springen. Het beeld dat t bij mij oproept is dat Ossie zich erover heen moet 'werken'. Logisch dat ze moet werken maar dit is erover heen werken. Ze kán het wel, kan ze makkelijk. Maar bouw het rustig op. Eerst veel lage sprongetjes en daar in afwisselen. Met een extra balk erbij (voor t 'huppeltje'), verschillende lijntjes, in-uit-jes, kruisjes, een waaier. Leer haar vooral netjes en beheerst naar de hindernissen toegaan, en niet in haar normale tempo Knipoog
Echt ga níet hoger, het liefst nog wat lager voor in het begin, en ga vooral aan de basis werken, het aanrijden van de hindernis.

Edit: niet banketstaaf bedoelt maar houd het leuk voor Oscar, en niet dat ze netzoals op de manege op een gegeven moment in de staak gaat!

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:35

OoappeloO schreef:
Het gaat niet om hoelang ze loopt maar hoe hoog ze moet springen. Het beeld dat t bij mij oproept is dat Ossie zich erover heen moet 'werken'. Logisch dat ze moet werken maar dit is erover heen werken. Ze kán het wel, kan ze makkelijk. Maar bouw het rustig op. Eerst veel lage sprongetjes en daar in afwisselen. Met een extra balk erbij (voor t 'huppeltje'), verschillende lijntjes, in-uit-jes, kruisjes, een waaier. Leer haar vooral netjes en beheerst naar de hindernissen toegaan, en niet in haar normale tempo Knipoog
Echt ga níet hoger, het liefst nog wat lager voor in het begin, en ga vooral aan de basis werken, het aanrijden van de hindernis.

Edit: niet banketstaaf bedoelt maar houd het leuk voor Oscar, en niet dat ze netzoals op de manege op een gegeven moment in de staak gaat!

Ik snap wat je bedoelt Rosa Lachen , ik ben het er ook wel mee eens.. gewoon rustig opbouwen, en wat meer hindernissen plaatsen Knipoog , grondbalk + netjes aanrijden Lachen

Dankje voor de tips!

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:05

leuk athinaaa:D
ziet er leuk uit
en ik denk dat sommige mensen zich vergissen dat ze niet weten dat het een manege pony is geweest en dat tog ook wel witje was gewend en dat is een heel verschil.

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 16:22

Ja idd. Cynthia Knipoog . Witje is echt een verschil! Met hem heb ik ook veel vaker gesprongen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:59

Realiseer ik het me maar, of trek je op foto 4 je handen naar achteren.
Als je, je paard mee geeft, zal hij makkelijker springen, en zal het risico om te struikelen kleiner zijn Knipoog

Edit; ik zie het echter op meer foto's, als je meer mee geeft, zal je paard een ruimere sprong maken, wat een fijner beeld geeft Lachen

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:49

Ja, een beetje wel Bloos .. maar met meer oefenen komt dat hopelijk wel goed.. Knipoog , het was iigg niet ontiegelijk storend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:30

Athiinaa schreef:
Ja, een beetje wel Bloos .. maar met meer oefenen komt dat hopelijk wel goed.. Knipoog , het was iigg niet ontiegelijk storend.

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling op die manier over te komen, ik bedoel meer dat om goede resultaten te boeken, kan je, je handen meer naar voren doen.

Verder ziet je kleding (voor de zoveelste keer) er goed uit, veilig schoeisel, BP en een cap, dat mis ik bij sommige mensen OK dan!

_Evatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:44

Goed hoor Lachen
Maar je moet hem boven de sprong meer vrijheid geven in de mond!;)

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 12:48

Bedankt voor je tip, de volgende keer zal ik er beter aan denken Knipoog

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:23

Het ziet er goed uit meis! helemaal als je bekijkt hoe ze op de manege liep... ik vind oscar er zelf ook veeeeel beter uitsien niet meer mager enzovoort! Je verricht echt enorm goed werk met haar, jullie hebben veel plezier met rijden en ze heeft een vaste rijter en niet telkens een beginner op haar rug(eindelijk)! ga zo door!

-XxX- Franka
PM me nog maar even over de neusriem Knipoogen de foto's van witje komen ook nog jou kant op Knipoog

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 22:43

Bedankt voor je reactie Franka! Haha! , ik vind het erg leuk om te horen Bloos , over een maandje ben ik jarig dus dan ga ik misschien een nieuw hoofdstel kopen voor Oscar van m'n verjaardags-geld. dus dan wil ik opzich dat hoofdstel wel verkopen?? ..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:09

ik hoef alleen de neusriem marr hoor Knipoog