Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:juist de mensen die een paard zien als een ding hier van vinden
, naast een aantal andere 'paardvriendelijkere' opties. Maar vond het in dit specifieke geval een mogenlijkheid, net zoals een correct gebruik van spoortjes, het zal nooit het eerste zijn wat ik roep.
)dan altijd: nu zie je dat het niet helpt, het wordt er alleen maar erger van!
). Er zijn bepaalde regels, en daar hebben ze zich aan te houden, áltijd. Gaan ze erover heen, zijn de gevolgen voor hun, en dan ben ik ook echt niet zachtzinnig. Denk dan aan bijten, schoppen etc. De Bels heeft er een handje van om mijn kast als schuurpaal te gebruiken, terwijl ze dondersgoed weet dat dat niet mag. Dan is het 1x waarschuwen, gaat ze door, dan heeft ze een lel te pakken.

stef schreef:sorry, maar ik kom dergelijke tips (hier) zelden tegen.
Ik zie wel steeds meer geruk en gepluk, maar dat kan ook puur door het fenomeen internet komen. Je ziet gewoon meer.
Verder heb ik afspraken met mijn paarden. Ze weten wat ze niet mogen (steigeren, bijten, slaan) en weten ook wat de consequenties zijn als ze over de schreef gaan. Dit met als gevolg dat ik ze zelden hoef te corrigeren.
Ben daar eigenlijk vrij simpel in.
Paard lief, ik lief. Paard niet lief, ik niet lief
, ik dacht, laat ik maar heel snel de winkel uitgaan voordat ik dingen ga zeggen die niet netjes zijn. Maar ik hoorde de winkeleigenaar nog wel vragen naar de rijproblemen van die 'mevrouw', en die man kennende, althans ik wist een beetje hoe hij over paarden en paardensport dacht, denk ik dat hij wel een passend
antwoord had gevonden.
Ben zelf ook niet zo'n held namelijk