Benen en rug werken elkaar tegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Benen en rug werken elkaar tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 20:25

Hallo iedereen Lachen.

Heb achter topics gezocht, maar dat was dan alleen over benen afsteken maar niet echt over mijn probleem. Het probleem is nu:

Ik steek mijn benen af, maar wanneer ik ze dan naarachter breng ga ik met mijn rug naar voren. Echt geen zicht Clown . Dus dan ga ik terug recht zitten, maar hoe goed ik ook mijn best doe, ik steek mijn benen dan automatisch terug af. Doe ik ze terug naar achteren ga ik weer voorover zitten. Het lukt me echt niet om ze beiden goed te houden. Volgens mij ligt dit wel een beetje aan mijn zadel want rijd ik met een ander zadel heb ik dit dus niet, nooit. Iemand tips? Een ander zadel kopen is helaas geen optie, dit kan ik momenteel zelf nog niet financiëren en ouders willen het ook niet (logisch denk ik wel Tong uitsteken)

Les heb ik momenteel ook niet dat komt omdat ik nog geen instructeur heb gevonden die bij ons past Lachen.

Kady1

Re: Benen en rug werken elkaar tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:00

misschien helpt het om zonder stijgbeugels te rijden, dan ga je meestal dieper zitten en neem je een betere houding aan. en wat bedoel je precies met afsteken, steek je je benen naar voren? of kun je ze juist niet rond het paard houden (zeg maar aanleggen)

Debbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:02

Hey,

Klinkt misschien een beetje raar, maar misschien kan je eens proberen om een bezemsteel, of stokachtig iets achter je rug te steken, tussen je armen, als je dan naar voor gaat zitten, gaat dit verschrikkelijk veel pijn doen, dus blijf je al automatisch recht zitten. Dan kan je je meer gaan concentreren op het leggen van je benen. als je dat goed onder de knie hebt, kan je de stok (er bestaan hiervoor ook speciale dingen) weglaten, en zien of je rechter zit, maar eerst dat been goed leggen.
Verder zou ik zeggen, blijf zoeken achter een goede lesgever, want als dat klikt, ga je super snel vooruit, en ga je met plezier naar de les.

Veel succes

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 21:07

@ MoonenL: Het probleem is zonder stijgbeugels zit ik wel goed, maar vanaf ik ze aandoe is het weer van dat. Ik bedoel met afsteken naar voren steken.

@ Debbertje: In de manege deden ze dat vroeger bij degene die voorover zaten (niet dat ik dat toen heb moeten doen maar goed Tong uitsteken). Dat ik daar niet aan gedacht heb! Ga ik denk ik echt mee gaan beginnen. Ja ik zoek zeker voort, ik heb alleen geen idee waar ik nog moet gaan zoeken... Maar ik vind vast wel iemand Lachen.

Bedankt voor de reacties!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:09

Ik denk dat je dan behoorlijk wat druk op je beugels hebt.
Terwijl je gewoon ontspannen op je gat moet gaan zitten.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:27

wat voor zadel heb je. toevallig een wintec? veel wintecs liggen namelijk met de boom te hoog en de lepel te laag, je hebt van die speciale kussen die aan de achterkant wat dikker zijn zodat je zadel rechter ligt misschien helpt dat. En verder heeft daantjuh misschien ook wel gelijk probeer de ontspanning die je hebt als je zonder beugels rijd te behouden met beugels in. (misschien je beugels wat langer maken)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 21:31

@ daantjuhhh: Ik heb niet het gevoel dat ik veel druk op mijn beugels heb. Er is bij mij altijd ingestampt dat je niet veel op je beugels moet drukken. Maar ik ga er wel eens extra op letten, bedankt!

@ MoonenL: Nee ik heb geen wintec. Ga eens kijken naar het zadel of de boom inderdaad te hoog ligt. Zal ook eens proberen om m'n beugels wat langer te maken Lachen.