Scarabe @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

me88

Scarabe @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:05

Heeey

Sind 4 weken heb ik een nieuw paard voor te rijden erbij gekregen. Omdat ze erg heet kan worden moet ik haar van mijn
lesgever laag en diep rijden, zodat ik haar onder controle kan houden. (zie dadelijk de foto's)
Omdat ik door het goede weer steeds buiten rijd en daar geen spiegels hangen, is Aisha (Ish hier op bokt) vandaag foto's komen maken.

Omdat ik al aan het rijden was toen Aisha kwam zijn er dus geen foto's van het losrijden.
De foto's staan ook door elkaar heen.

Hier komen de foto's:

1. Afbeelding
Drafje

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Wat dieper en lager in gesteld.

4. Afbeelding

5. Afbeelding
Laag en wat inbuigen, Wil heel vaak niet loslaten.

6. Afbeelding

7. Afbeelding
Stappen

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Draf

10. Afbeelding
Stappen

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Zo dit was het weer.
Commentaar amg gegeven worden, houd er wel rekening mee dat we nog allebij moeten wennen aan elkaar.

Kirstenn_

Re: Scarabe @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:11

Mooi Paard!
Ziet er netjes uit!

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:16

Hey mup!

De foto's zijn best goed gelukt.. Clown Voor die paar weken dat je Scarabé rijdt ziet het er al goed uit.
Blijf er wel op letten dat je bovenlijf recht blijft (niet voorover) en je schouders naar achteren.
Nog even goed oefenen voor komende vrijdag & dan komt dat wel goed Knipoog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:18

Ik vind het een heel mooi paard. Kan ook mooi lopen. Alleen ben ik er niet zo fan van hoe diep je haar rijd. Maar het moet van je les gever oke. Maar je hand is op foto 5 wel heel laag !

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:20

Mooi paard !
Het rijden ziet er mij alleen wat overkomen dat ze op de voorhand valt,
dit komt wss omdat je haar zo diep moet rijden.. Lachen

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:32

ja dat is inderdaad de reden. Het is ook niet dat ik haar het hele uur diep rijd. gewoon stukken dat ik haar wat kan laten zakken. Foto 5 staat mijn hand inderdaad wat laag maar geloof dat de foto zich ook een beetje vertekend.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:34

Op zich ziet het er niet gek uit.
wel valt op dat ze erg op haar voorhand valt. jammer.
Daarbij mag je rug iets holler, nu zit je met een te bolle rug.

maar wat doe je op foto 5??? je schrijft er onder dat ze niet wil loslaten. Het lijkt mij volkomen duidelijk waarom niet.
Als je doorstuurt naar een kant, moet je dat doen door je elleboog naar achter te bewegen en je arm en de teugel in 1 lijn blijven. Op deze manier doe je je paard pijn. Werk hieraan!

edit: de foto is prima genomen. je zou zo een lijn kunnen trekken teugel-hand en die is NIET 1 lijn!!!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:43

He Sanne,

Als ik die foto's zie, vind ik ze je geen eer aan doen! Scarabe valt in real life niet zoveel op de voorhand als deze foto's doen vermoeden. Alleen foto 12 is goed referentiemateriaal!

Ziet er verder wel netjes uit hoor! (as always)

p.s. Bedankt nog voor je tips voor hete paarden: Palerm liep vandaag op t einde van de les al véél beter dan de vorige keer!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:44

Leuk paard!

Om te voorkomen dat je paard tijdens het laag en rond rijden op de voorhand valt moet je goed voorwaarts rijden en veel overgangen, hij moet vanuit de achterhand naar voren blijven lopen, op vier benen. Daarna moet je ontspanning naar beneden en rond op gaan zoeken. Overleg ook eens met je lesgever. Veel succes!

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:58

Rhodos schreef:
Leuk paard!

Om te voorkomen dat je paard tijdens het laag en rond rijden op de voorhand valt moet je goed voorwaarts rijden en veel overgangen, hij moet vanuit de achterhand naar voren blijven lopen, op vier benen. Daarna moet je ontspanning naar beneden en rond op gaan zoeken. Overleg ook eens met je lesgever. Veel succes!

Heel erg bedankt voor de tip. Alleen is het probleem dat ik haar weer niet te voorwaarts kan rijden. of tenminste nog niet. we zitten allebij nog in de uitprobeerfase. Verder rijd ik wel veel overgange terug naar de stap en weer draf, omdat galoperen ook nog erg moeizaam is en daar juist heel erg heet van gaat worden. als je de foto's in de goede volgorde moet zetten dan komen de foto's waar ze op de voorhand loopt ook boven aan. omdat ik haar na een tijdje wat meer kan oppakken en meer overgangen heb gereden.

Ik zal met je tip aan de slag gaan en dit gewoon eens uitproberen hoe ze hierop reageert door wat meer voorwaarts te rijden.

Leo_bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:40

me88 schreef:
Rhodos schreef:
Leuk paard!

Heel erg bedankt voor de tip. Alleen is het probleem dat ik haar weer niet te voorwaarts kan rijden. of tenminste nog niet. we zitten allebij nog in de uitprobeerfase. Verder rijd ik wel veel overgange terug naar de stap en weer draf, omdat galoperen ook nog erg moeizaam is en daar juist heel erg heet van gaat worden. als je de foto's in de goede volgorde moet zetten dan komen de foto's waar ze op de voorhand loopt ook boven aan. omdat ik haar na een tijdje wat meer kan oppakken en meer overgangen heb gereden.

Ik zal met je tip aan de slag gaan en dit gewoon eens uitproberen hoe ze hierop reageert door wat meer voorwaarts te rijden.

Waarom zou je haar niet voorwaarts kunnen rijden? Het lijkt mij toch dat dat ongeveer het eerste is waar je aan begint...
En het lijkt mij ook niet dat laag en diep rijden de oplossing is voor het probleem dat ze zo heet is...
Maar wel een leuk paard Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:33

Wat leuk dat je Scarabé mag gaan rijden, is echt een lieve merrie. Kan je ook al rustig in de galop gaan met haar?
Ze ziet er sjiek uit zo, niet zoals een draver. Hoe is oud is ze eigenlijk?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:46

Leuk paard hoor, daar bof je mee.

Pas op dat als je haar diep rijd dat ze niet op de voorhand gaat denderen. Er is niets mis mee dat je haar lang laag en diep rijd, maar ze moet we dragen blijven. Knipoog
De laatste fotos dat je haar wat hoger instelt zijn wel goed.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:46

Leuk paard!
Het laag en langer rijden is een goed idee, zorg alleen wel dat ze van achter goed mee komt. Ze loopt nu nog vrij veel op de voorhand. Als ze eenmaal fijn op de achterhand komt zal je ook merken dat ze losser in d'r rug wordt & vanzelf voor beter door gaat buigen Ja

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 13:03

hey bedankt voor de tips, gelukkig mensen die het laag rijden een goed idee vinden. Ik ben inderdaad nog neit zo bezig geweest met de achterhand erbij houden omdat ik gewoon graag wil dat ze ontspannnen loopt en vanuit die ontspannenheid kan ik dan wat meer aan haar werken dus dalijk die achterhand erbij houden. ik zal het in ieder geval gaan proberen om er nui al meer op te gaan letten en kijken hoe ze reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:57

Ze kan haar rug niet ontspannen als de achterhand niet duwt Knipoog
Flink aan t werk zetten & laag en rond rijden..Achterhand is je beginpunt, van daaruit kan je verder werken Ja

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:50

Ey meis,

Je hebt genoeg kritiek gekregen dus ik kom de topic even ying yang maken. Dromen
Je weet zelf heel goed waar je aan moet werken, als je de foto’s wat beter bestudeert zie je inderdaad dat haar voorhand veel actiever is als haar achterhand.
Maar dat komt helemaal goed !! Gewoon eens met harry overleggen wat die er van vind.
In die korte periode dat je haar rijd vind ik het er goed uitzien.
Je kunt nou eenmaal niet in een keer naar een perfect plaatje rijden, daar moet je verschillende fases voor doorstaan. En ontspanning is voor scarabe de moeilijkste dus echt knap dat je daar zo veel aandacht aan besteed! Ga zeker zo door Go jij! Go jij! je luisterde tenminste naar je instructeur, dat is voor de meeste al moeilijk genoeg!!! Lips are sealed

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 11:24

haha Dankjewel ik weet zeker waar ik aan meot werken en daar ga ik ook hard aan werken.!!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:16

Leuk paard zeg!
Laag en rond rijden vind ik goed, maar ben totaal geen fan van het diep rijden. Maar goed, dat terzijde, je paard valt wel erg op de voorhand, en wat doe je op foto 5? Je paard loopt 45° achter de loodlijn, en waar ga je met je hand heen?

Liiannetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:33

heey meis
ik weet hoe moeielijk t is heb haar zelf ook gereden.
maar het ziet er goed uit.
harrie vind dat gewoon heel belangrijk dat diep loopt. setje staat haar trouwens leuk hoe was de wedstrijd gegaan?
groetjes

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:24

heey was 5de geworden vand e 12 was heel erg tevreden heb haar in de wedstrijd natuurlijk wel wat ronder en met de achterhand erbij gereden. Galop ging wat minder maar kreeg haar erna alweer snel ontspannen
groetjes