Hee mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik weet het zo onderhand niet meer...
Met mijn bijrijdpaardje (hij is 5, en ruim een jaar onder het zadel), heb ik het afgelopen jaar de nodige probleempjes gehad met rijden. Onlangs is hij een paar keer behandeld door een osteophaat en nu gaat het rijden vele malen beter. Hij is veel vrolijker en zit lekkerder in zijn lijf. Alleen bij het aanspringen in de galop geeft hij een enorme bok, hij staat dan bijna rechtop.. Aan de longeerlijn kan hij wel gewoon aanspringen en door galopperen.
Ik denk dat hij gewoon bokt omdat hij het altijd doet met aanspringen, soort van gewenning zeg maar. En wat kan ik dan doen om hem dit af te leren? Ik ben niet echt bang uitgevallen, maar hierdoor wordt het vertrouwen wel minder. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, dacht eerst dat hij boos wordt op mijn been, dus zonder beenhulp alleen op mijn stem aanspringen geprobeerd, maar dat helpt ook niet, dan wordt ie ook boos. Of zou het toch iets anders zijn? Hij is 2 weken geleden nog behandeld door de osteopaat. En daarbij, als hij pijn zou hebben ergens zou hij toch ook aan de longeerlijn en los in de bak moeten bokken? En dat doet ie dus niet..
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, zo niet, vraag gerust om opheldering!
Graag zou ik jullie mening en eventuele tips eens horen.
Groetjes Sandra