laatste rit @work op foto (reden -> zie mijn onderschrift)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

laatste rit @work op foto (reden -> zie mijn onderschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:49

Hoi bokkers,

Graag wil ik volgende foto's delen.
Dit is mijn laatste rit met mijn knollie Wiro. Ik heb er erg van genoten.
Ik heb de laatste tijd een hele omschakeling gemaakt van te streng en bruut naar zachtaardig en vragend.
Er zijn nog momenten dat ik wat te streng ben met vooral mijn binnenteugel (en dan nog het meest met mijn linkerhand) maar ik let er zo hard mogelijk op dat ik het niet meer doe.
Dan komt ook nog het naar beneden kijken, dit is iets dat heel moeilijk is voor mij blijkbaar Clown. Ik blijf denken dat haar hoofd er een keertje gaat afvallen.
Maar het is wel al heel sterk verbeterd.

1- zie mijn geconcentreerde hoofd Haha!, hier zie je heel goed dat ik erg op mijn handhouding aan het letten ben:
Afbeelding

2- persoonlijk vind ik deze een heel fijn beeld geven:
Afbeelding

3- galop is voor mij op deze hand erg moeilijk om te zitten (ik weet niet precies hoe dat komt maar ben er wel zeker van dat het aan mij ligt Haha!):
Afbeelding

4- poepzitten en tenen naar binnendraaien:
Afbeelding

5- de veel te strenge binnenhand (en ineens de linker ook) die nog komt opzetten, zo zonde het verpest het fijne beeld:
Afbeelding

6- alweer de binnenhand, alhoewel deze hier goed meevalt (mag zeker meer "openen" ipv "trekken"):
Afbeelding

7- heel mooi beeld (kruipt wel een beetje achter de teugel, meer naar mijn hand toedrijven is dus de boodschap):
Afbeelding

8- oefenen met Appuyeren. Als iemand me verbetertips kan geven om dit beeld mooier te maken dan hoor ik dat graag:
Afbeelding

9- ik ben wel blij Haha!, het klein beetje scharen zie je ook op deze foto:
Afbeelding

Op de laatste twee foto's weet ik al dat ik mijn handen niet juist plaats, die moeten hier meer naar rechts toe (heb ik dat juist?). Ik zit ook tegen denk ik, ik vergeet elke keer op welke kant ik moet zitten om mee te zijn, is dat hier op rechts zitten? Er is ook nog te veel buiging.
Het is wel één van de weinige keren dat ik deze oefening in het rijden eens doe, dus wees mild Haha!

tips om alles te verbeteren zijn zoals altijd welkom
thx

grtjs

karin1985

Re: laatste rit @work op foto (reden -> zie mijn onderschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:22

hey erg mooi paardje. Ziet er verder ook niet super gespannen uit ofzo. Ik zag dat je naar australie vertrekt. Heb je hem verkocht of is dit de "voorlopig"laatste rit?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 15:54

het is meer de "voorlopig" laatste rit Haha!
ik kan het niet over mijn hart krijgen om ze te verkopen namelijk Clown ze is zo een braaf paard

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:00

Ziet er netjes uit hoor, ik moet nog maar zien zo ver tekomen.
En heel veel succes op je reis.
Je hebt een erg leuk paardje, zeker niet verkopen

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:57

wat ga je dan doen gaat ze mee?

gr caroline

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:42

ze zal worden verzorgd door een hele goeie vriendin van me.
paardje blijft dus netjes staan waar ze staat

iemand tips voor het rijden nog? kan ik pas volgend jaar gebruiken maar tkan maar handig zijn he Haha!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:52

als aller eerste wat een mooi paardje! Ziet er vriendelijk uit.

Ik heb niet echt heel veel tips heb zelf ook al lang niet gereden helaas.
Kan alleen zeggen dat je handen op de foto's heel erg verschillen soms heb je ze heel plat en open en de andere keer heel streng en naar je toe getrokken wat je zelf al zei. Je tenen steken soms wel wat ver naar buiten maar ik heb veel erger gezien Clown (denkt aan zich zelf vind het best moeilijk namelijk)
Je mag ook wel wat meer naar voren kijken dan zit je automatisch mooier rechterop!

veel plezier met reizen en als je de mogelijkheden hebt zou ik je paard inderdaad zeker houden!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:21

Je hebt een mooi paard!! Haar hoofdje lijkt er op die van mij Ja
Je kan het misschien niet zien op mijn profiel, maar ik weet het!

Wat goed dat iemand voor haar kan zorgen terwijl je weg bent!Het ziet er echt goed uit! Veel succes ermee!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:26

Wirobelgje, er zitten hele mooie foto´s tussen. Let op dat je je buitenhand ook iets meer toestaat als je stelling vraagt.
Op de laatste 2 foto´s is te veel stelling, niet te veel buiging. je buitenhand is slechts begrenzend of corrigerend, de zijwaartse beweging vraag je met je been en zithulp.
Ik vind het heel knap dat je probeert om een andere trainingsmethode op te pakken. Zoiets kost tijd en veel vallen en opstaan. Op foto 2 zie je zeker dat je al op de goede weg bent.
ik geef niet zo snel commentaar op HaW, vooral omdat je aangeeft anders aan het werk te zijn vind ik je erg goed bezig!
Weer lekker zo oppakken als je terug bent!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:09

Ik vind het een mooie verbetering met de foto's in je profiel, veel mooiere halshouding, ontspannender beeld, mooie houding.

Blijf óók in de galop voor je uit kijken (en niet naar beneden).