Rijtechnisch probleem op links

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sonador

Rijtechnisch probleem op links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:46

Hallo, bokkers! Bloos

Ik zit met een rijtechnisch probleempje!

Krijg mijn paard op links niet aan het buigen in draf en galop, in galop springt ze ook altijd fout aan!
In stap is het allemaal goed, kan haar ook makkelijk omstellen etc, maar zodra je aandraaft begint ze nogal te protesteren (sterrenkijken, je uit het zadel trekken, heel erg onder je vandaan lopen) Sommige stukjes gaan goed todat je in een wending komt!

Op rechts is alles zeer goed, lekker vande hand af etc.

Longeren doe ik 1x per week.

Iemand tips??

Jennyzz

Re: Rijtechnisch probleem op links

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:01

Ik heb totaal hetzelfde probleem.
Ik wacht dus ook even de reacties af.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:59

Daar komt weer het overbekende rechtricht verhaal. Knipoog Kijk even op de site van Marijke de Jong, daar staat een heleboel informatie www.paardenbegrijpen.nl.

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:53

ik zou zeggen dat wat vaker longeren ook zal verbeteren. Hoe longeer je? zet je je paardje bij met een touwtje, of gebruik je een pessoatuig? die zijn altijd erg goed!
en probeer met rijden veel overgangen en voltes te rijden.
heb je les? het is natuurlijk ook altijd verstandig hulp te vragen van iemand die er gewoon wat meer verstand van heeft.
Succes!

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:02

dit betekent dat links haar stijve kant is. Heel veel oefeningen in stap doen (kleine voltes,...) en zorgen dat ze goed buigt, dan in draf en uiteindelijk in galop

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:12

Rij altijd zelfstandig, ben nog niet zo lang bezig met dt paard hoor! Ben nu idd bezig met rechtrichten, de spieren aan haar linkerkant zijn nu langer dan op haar rechterkant. Ik snap ook de oorzaak en alles wel. Vroeg meer naar tips etc.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:41

Op de rechterhand beginnen met rijden, contrastelling vragen en goed op je rechterbeugel staan en wachten tot je paard nageeft op de buitenteugel. Dat is al een beginnetje, verder kan ik je aanraden om goede instructie te zoekn, want via de pc is het nogal moeilijk uit te leggen.
Succes. Knipoog