dus ik geloof dat ik binnenkort even bij moeten springen. Misschien dat ze in het indoor seizoen gaan starten. De andere 'dame' is Melissa, zij rijdt al een tijdje op Vito, een 11 jarige NF-er welke al wat ervaring in de drs/spr heeft. Ze heeft nu 2 wedstrijdjes met hem gereden, maar dat is nog wat moeilijk. Vito loopt heel erg over het buitenbeen weg en de oorzaak ligt bij de amazone (ze laat de buitenteugel los en drijft niet bij), maar dat is voor haar heel moeilijk om te kunnen corrigeren. Ik denk dat het hierbij ook wel verstandig is om te melden dat dit meisje (licht) autistisch is, wat inhoudt dat ze heel langzaam leert en begrijpt, en alles tegelijk doen is ook moeilijk, ze probeert het hartstikke goed te doen hoor daar niet van. Ik dacht knip maar eens wat foto's van de meiden, misschien hebben jullie nog handige tips qua lesgeven. (btw ik geef in principe 'dressuurles', de meneer die er normaal bij is laat ze ook wel eens kleine huppeltjes maken e.d.)
May I present you; Sam. (wat een scheetje hè)

en Vito

Ja hij heeft een behoorlijk bos manen, die we weer eens moeten uitdunnen

Hij geniet van de zon

Duidelijk de buitenteugel los (hand naar voren)

Contact is ver te zoeken

Sam vindt het prima

Hij kan best leuk draven (wel op de voorhand hier)

Sam liep vrij netjes

Afentoe lukt het een beetje met Vito

Naar voren laten rijden

Pony denkt ook laat ik maar gewoon rustig doen

En voor deze combi is dit al heel netjes

Even laten poseren als afsluiter

Ohja ps; Vito kan heel gemakkelijk aan de teugel lopen, maar het is puur dat het meisje het niet helemaal kan verwerken alles tegelijk. Het vergt van mij dan ook behoorlijk wat ingineuze ideeën om dingen uit te leggen en ook een behoorlijk doorzettingsvermogen.