kinderen proberen propjes aan het lopen te krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

kinderen proberen propjes aan het lopen te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:30

Sinds ik geloof 1 maandje geef ik 2 meisje (11 jaar) van stal les (althans dat probeer ik). Beide moeten uiteraard nog veel leren, wat niet meer als normaal is. Michelle rijdt voor de ong. 5e x op Sam, een 4 jarige NF-er, deze heb ik zadelmak gemaakt en was toen heel braaf.Inmiddels begint de pubertijd al Vork dus ik geloof dat ik binnenkort even bij moeten springen. Misschien dat ze in het indoor seizoen gaan starten. De andere 'dame' is Melissa, zij rijdt al een tijdje op Vito, een 11 jarige NF-er welke al wat ervaring in de drs/spr heeft. Ze heeft nu 2 wedstrijdjes met hem gereden, maar dat is nog wat moeilijk. Vito loopt heel erg over het buitenbeen weg en de oorzaak ligt bij de amazone (ze laat de buitenteugel los en drijft niet bij), maar dat is voor haar heel moeilijk om te kunnen corrigeren. Ik denk dat het hierbij ook wel verstandig is om te melden dat dit meisje (licht) autistisch is, wat inhoudt dat ze heel langzaam leert en begrijpt, en alles tegelijk doen is ook moeilijk, ze probeert het hartstikke goed te doen hoor daar niet van.
Ik dacht knip maar eens wat foto's van de meiden, misschien hebben jullie nog handige tips qua lesgeven. (btw ik geef in principe 'dressuurles', de meneer die er normaal bij is laat ze ook wel eens kleine huppeltjes maken e.d.)

May I present you; Sam. (wat een scheetje hè)
Afbeelding

en Vito
Afbeelding

Ja hij heeft een behoorlijk bos manen, die we weer eens moeten uitdunnen
Afbeelding

Hij geniet van de zon
Afbeelding

Duidelijk de buitenteugel los (hand naar voren)
Afbeelding

Contact is ver te zoeken
Afbeelding

Sam vindt het prima
Afbeelding

Hij kan best leuk draven (wel op de voorhand hier)
Afbeelding

Sam liep vrij netjes
Afbeelding
Afbeelding

Afentoe lukt het een beetje met Vito
Afbeelding

Naar voren laten rijden
Afbeelding

Pony denkt ook laat ik maar gewoon rustig doen Vork
Afbeelding

En voor deze combi is dit al heel netjes
Afbeelding

Even laten poseren als afsluiter
Afbeelding

Ohja ps; Vito kan heel gemakkelijk aan de teugel lopen, maar het is puur dat het meisje het niet helemaal kan verwerken alles tegelijk. Het vergt van mij dan ook behoorlijk wat ingineuze ideeën om dingen uit te leggen en ook een behoorlijk doorzettingsvermogen.

Tinkebel

Re: kinderen proberen propjes aan het lopen te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:40

Nou ik vind ze toch bij allebei wel netjes lopen hoor Haha!
& jij bent goed bezig met die kinders Haha!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:07

ziet er goed uit steph, gaat helemaal goed komen met 'je' kindjes Tong uitsteken
alle begin is moeilijk.. Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:10

Alleen misschien even kijken naar de zadels, ik dacht dat ik ergens een zadel wat ver naar voren zag liggen. *Kijkt even* foto 5! gewoon een tip. Verder vind ik het al heel wat dat je zo ver hebt. En ach, iedere amazone heeft zijn aandachtspuntjes!!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:20

Ziet er erg leuk uit, maar ik begrijp niet dat je bij onervaren meisjes die nog veel moeten leren gelijk al sporen om doet?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:21

Vind het er al best wel leuk uitzien! Maar even 1 puntje; het meisje op Vito kan beter de spoortjes afdoen aangezien ze soms echt nog kapstokvoetjes heeft en de spoor dan in de buik prikt.
Vind het wel al erg leuk en nog veel plezier en succes met je berijdmeisjes!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:25

Ziet er leuk uit! vind dat ze het goed doen Lachen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 20:35

Vera, ik vind het ook steeds leuker worden om met ze aan het werk te gaan.
@Jethafa, ik zal er de volgende x eens opletten, is mij verder eigenlijk niet direct opgevallen.
@ILoveMyHorse / Megamutsj, ik geef jullie helemaal gelijk wat betreft de sporen en ik heb dat ook al een paar x aangegeven, maar van 'opa' moet ze die dingen omhebben (tsja wat wil ik dan nog), het zijn gelukkig wel maar knopspoortjes en de pony heeft gelukkig ook vet genoeg zitten. Maar ideaal is het zeker niet. Ik probeer haar ook vaak genoeg te corrigeren op haar houding/voeten, maar het is net alsof ze daar (nog) geen controle over heeft.