maar even een topic over mn nieuwe lieve peerd

Even wat info:
Quint heb ik 2 weken geleden officieel gekocht, ik reed hem daarvoor 3 weekjes op proef.
Het is een 8 jarige ruin die toen hij 3,5 was netjes is beleerd en ingereden op een nette manier, daarna is er nooit meer iets mee gedaan. Niet dat hij 4 jaar stil gestaan heeft, er is af en toe is op gereden maar hij heeft nooit een vaste ruiter gehad.
Vanaf 5 weken geleden wel
Maar nog wel heel groen dus
hij is rond de 1,70Hij staat nu nog 3 kwartier met de auto van mijn huis bij de oude eigenaar, vanaf 31 oktober is er op een pensionstal hier vlakbij een plekje vrij, en komt hij daar te staan
Ik heb nu 3 privé lessen gehad en dat merk ik goed, we zijn bezig met de basis;
Stelling, buiging, contact met de mond en bij hem komt al gauw de nageeflijkheid vanzelf, hij zoekt het echt op. De galop vind hij nog erg moeilijk (lees; heeeel hard en plat door de bochten
) maar dit ging gisteren eigelijk heel netjes !!Mijn houding is niet optimaal.. ik kijk naar beneden, heb mn handen nog erg breed en laag en mn benen liggen soms een beeeeetje ver naar achteren... Wordt aan gewerkt!!
Kijk en huiver.. reacties zijn meer dan welkom
ohja en hij heeft mooie krulletjes... haha
1. losstappen, strenge binnenhand dat weet ik. Voor de rest vind k mn houding hier netjes en voor een paard wat eigelijk 4 jaar in de wei heeft gestaan ziet hij er best goed uit toch?

2. losstappen, andere hand. Rechtsom vind hij moeilijker!

3. losdraven, achterhand mag er verder onder maar vind het een fijn beeld geven
we hebben DE klik 

4. Wat doet mn binnenhand daar
en hij valt op de achterhand een beetje naar buiten.. zie die krullletjes

5. Zijn lieve hoofdje
jammer dat hij zn ogen net dicht heeft, hij krijg al een beetje zo'n lief donsvachtje

6. Standfoto, jammer dat hij neit vierkant staat met zijn achterbenen. (liefie je moet je hoofdje nog ietsje meer naar beneden doen hoor
) Ik steek mn voeten trouwens naar voren als ik ga halthouden....

7. Galop linksom, dit is zijn fijne kant
mn been ligt te ver naar achteren, hij dreigde er bijna uit te vallen dus moest mn been er goed bij houden maar dat moet natuurlijk niet zo ver naar achteren
hij maakt trouwens lekker grote passen, en zit toch heel lekker !!
het ziet er hier wel uit dat ik mn beugels maar even 2 gaatjes langer moet doen....... 
8. Drafje linksom, vond dit een fijn beeld geven
alleen moet mn tenen niet naar buiten draaien als ik aanspoor! Hij zet zn achterbeen eerder neer dan zijn voorbeen
goedzo

9. Z'n mooie zweetdekentje om doen, was niet nodig maar hij moest even gepast worden!

10. Já! Hij past
nee m'n handen kunnen inderdaad niet nóg lager

11. Goedzo! Mooi kijken voor de foto

12. Nog 1 x zijn mooie hoofdje

13. Daaag!

Alle soorten reacties zijn welkom, ook negatieve. Hou er wel rekening mee dat ik hem nu dik een maandje rijd, maar dan 2 a 3 keer per week!