Quint @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Quint @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 12:27

Hooi,
maar even een topic over mn nieuwe lieve peerd Haha!
Even wat info:
Quint heb ik 2 weken geleden officieel gekocht, ik reed hem daarvoor 3 weekjes op proef.
Het is een 8 jarige ruin die toen hij 3,5 was netjes is beleerd en ingereden op een nette manier, daarna is er nooit meer iets mee gedaan. Niet dat hij 4 jaar stil gestaan heeft, er is af en toe is op gereden maar hij heeft nooit een vaste ruiter gehad.

Vanaf 5 weken geleden wel Haha! Maar nog wel heel groen dus Haha! hij is rond de 1,70
Hij staat nu nog 3 kwartier met de auto van mijn huis bij de oude eigenaar, vanaf 31 oktober is er op een pensionstal hier vlakbij een plekje vrij, en komt hij daar te staan Haha!

Ik heb nu 3 privé lessen gehad en dat merk ik goed, we zijn bezig met de basis;
Stelling, buiging, contact met de mond en bij hem komt al gauw de nageeflijkheid vanzelf, hij zoekt het echt op. De galop vind hij nog erg moeilijk (lees; heeeel hard en plat door de bochten Clown ) maar dit ging gisteren eigelijk heel netjes !!

Mijn houding is niet optimaal.. ik kijk naar beneden, heb mn handen nog erg breed en laag en mn benen liggen soms een beeeeetje ver naar achteren... Wordt aan gewerkt!!

Kijk en huiver.. reacties zijn meer dan welkom Haha!

ohja en hij heeft mooie krulletjes... haha

1. losstappen, strenge binnenhand dat weet ik. Voor de rest vind k mn houding hier netjes en voor een paard wat eigelijk 4 jaar in de wei heeft gestaan ziet hij er best goed uit toch? Haha!
Afbeelding

2. losstappen, andere hand. Rechtsom vind hij moeilijker!
Afbeelding

3. losdraven, achterhand mag er verder onder maar vind het een fijn beeld geven Lachen we hebben DE klik Haha!
Afbeelding

4. Wat doet mn binnenhand daar Bloos en hij valt op de achterhand een beetje naar buiten.. zie die krullletjes Vork
Afbeelding

5. Zijn lieve hoofdje Haha! jammer dat hij zn ogen net dicht heeft, hij krijg al een beetje zo'n lief donsvachtje Clown
Afbeelding

6. Standfoto, jammer dat hij neit vierkant staat met zijn achterbenen. (liefie je moet je hoofdje nog ietsje meer naar beneden doen hoor Vork ) Ik steek mn voeten trouwens naar voren als ik ga halthouden.... Bloos
Afbeelding

7. Galop linksom, dit is zijn fijne kant Lachen mn been ligt te ver naar achteren, hij dreigde er bijna uit te vallen dus moest mn been er goed bij houden maar dat moet natuurlijk niet zo ver naar achteren Clown hij maakt trouwens lekker grote passen, en zit toch heel lekker !! Lachen het ziet er hier wel uit dat ik mn beugels maar even 2 gaatjes langer moet doen.......
Afbeelding

8. Drafje linksom, vond dit een fijn beeld geven Lachen alleen moet mn tenen niet naar buiten draaien als ik aanspoor! Hij zet zn achterbeen eerder neer dan zijn voorbeen Haha! goedzo Pling
Afbeelding

9. Z'n mooie zweetdekentje om doen, was niet nodig maar hij moest even gepast worden!
Afbeelding

10. Já! Hij past Knipoog nee m'n handen kunnen inderdaad niet nóg lager Bloos
Afbeelding

11. Goedzo! Mooi kijken voor de foto Haha!
Afbeelding

12. Nog 1 x zijn mooie hoofdje Pling
Afbeelding

13. Daaag!
Afbeelding

Alle soorten reacties zijn welkom, ook negatieve. Hou er wel rekening mee dat ik hem nu dik een maandje rijd, maar dan 2 a 3 keer per week!

deniece

Re: Quint @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:54

Héélemaaal niemand????

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:00

leuk paard heb je gekocht!! hij loopt netjes hoor na zo een tijd niet veel te doen..

pas er alleen n beetje op dat je niet te streng word met je handen..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:01

let op je handen, die mogen wat hoger Lachen Je beugels mogen idd wat langer
Verder mooi paardje, de deken staat hem goed!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:02

het is jammer dat je je paard zo naar beneden dwingt.. je kunt op de foto's zien dat je daar ontzettend mee bezig bent: je handhouding: foei! werk eerst aan jullie basis..

Verder best een leuk paard om te zien, en jullie passen goed bij elkaar dus dat komt vast in orde!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:04

@ CtjeLief; Ik weet dat ik bezig ben met hem naar beneden rijden, maar als ik het niet doe dan loopt hij met zn hoofd heel hoog en zakt hij om de 10 sec met zijn hoofd heel diep om vervolgens weer naar boven te schieten.
Nu loopt hij meer constant op 1 hoogte.
Daarnaast werk ik ook echt allleen aan de basis; niets geen wijken of schouderbinnenwaarts of wat dan ook.. Voltes, stelling, gebrokenlijnen, 8-jes en de achterhand er bij proberen te halen.. Lachen

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:08

Leuk paard hoor!!
Komt vast wel goed veel succes verder Knipoog

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:23

Mooi paard hoor! En ook leuke deken! Pling Ziet er ook goed uit!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:25

Ziet er leuk uit, ga zo door!
Alleen je moet de neusriem heel wat omhoog doen, hij moet laat maar zeggen net onder zijn "jukbeen" zitten, net onder dat botstuk wat je ziet. Lachen

Edit: let wel goed op je handhouding en hou je benen lang en hakken laag maar dat gaf je zelf ook aan. Gewoon handen recht naast elkaar houden en dezelfde druk houden!
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 19-09-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:27

Leuk hoor! Stoere zweetdeken? Welk merk is die? En waar heb je die gekocht, als ik vragen mag? Bloos

xxxx

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:35

@ Megamutsj;
Heb de neusriem vandaag zelf al omhoog gedaan, zag inderdaad op de foto's dat hij te laag zat!

@Dancertjje; Heb de deken via www.paardenruitergoed.nl gekocht, hij is van Harry's Horse. Je hebt daar allemaal spulletjes voor klein prijsje, máár wel nieuw! Ik bestelde vrijdag, had het zaterdag in huis. Lachen super dus.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 13:15

meer reacties nog?? Lachen

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:16

ik weet niet waarom precies maar vind t een erg leuk paard om te zien

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 13:34

haha dankje, veel mensen die hem ook in het echt zien zeggen dat hij heel erg lief en rustig uit zijn ogen kijkt. misschien is dat het? Knipoog
het valt me op dat niemand nog naar de afstammelingen vraagt,
die weet ik namelijk niet, de oude eigenaar vertelde dat een vriend van hem eem merrie had staan en dat die maar niet drachtig werd en toen hebben ze hem bij de hengst van de buren in de wei gezet en daar is hij uit gekomen... Hij is door de keuring gewees en daar zeiden ze dat er kwpn in zat.. meer weet ik dus niet..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:01

@ Deniece, niemand vraagt naar zijn afstammelingen omdat hij geen veulens heeft.
Je hebt het dan over de afstamming! Nogal wat verschil in! Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:07

ja dat bedoel ik :p haha sorry

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 09:57

meer? Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 18:50

nog 1x proberen of er nog mensen willen reageren Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:23

Leuk paard, en ziet er al best netjes uit!
Stoor me alleen aan je handen. Binnenhand is soms ontzettend streng en ze staan hier en daar heel ver uit elkaar.
Succes verder Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:08

Als je zo graag reacties wilt: Handen omhoog!!! Je commentaar bij 1 foto is: wat doet die binnenhand daar??? terwijl ik me juist afvraag: wat doet die buitenhand daar.

Je geeft op een gegeven moment uitleg waarom je je handen daar hebt, maar wat mij betreft gooi je die uitleg meteen in de prullenbak. Hij kan nog altijd beter omhoog en omlaag met zijn hoofd gaan, dan dat hij zo door jou naar beneden gedwongen word!! Ga hem gewoon netjes rijden, vergeet de voorkant en het komt vanzelf goed.
Vergelijk voor de grap de foto's maar eens met elkaar dat hij zijn hoofd zo mag hebben als hij wil en de foto's dan je hem naar beneden dwingt. Kijk hij niet veel blijer en vrolijker op de foto's dat hij niet in een houding getrokken word?????

Tip voor je benen misschien nog: ik vind niet eens zozeer dat je ze te ver naar achteren legt, maar je trekt je knie te veel op. Hou je been lekker lang en ontspannen, óók als je aan moet drijven!

Verder vind ik het super dat je meteen met privé lessen begonnen bent! Wat betreft het paardje zelf: Hij ziet er supervriendelijk uit. Aan alles kan je merken dat het een vriendelijk, werkwillig beestje is. Ik kan me voorstellen dat je voor hem gevallen bent!!
Maar zorg dat je naar hem luistert om dat zo te houden!!!
Succes verder met rijden!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:58

wat trek jij veel met je handen!

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:36

deniece schreef:
@ CtjeLief; Ik weet dat ik bezig ben met hem naar beneden rijden, maar als ik het niet doe dan loopt hij met zn hoofd heel hoog en zakt hij om de 10 sec met zijn hoofd heel diep om vervolgens weer naar boven te schieten.
Nu loopt hij meer constant op 1 hoogte.
Daarnaast werk ik ook echt allleen aan de basis; niets geen wijken of schouderbinnenwaarts of wat dan ook.. Voltes, stelling, gebrokenlijnen, 8-jes en de achterhand er bij proberen te halen.. Lachen

Dat is juist goed, probeer de momenten dat hij met zijn hoofd omlaag gaat uit te breiden i.p.v. hem in een houding te dwingen, hij gaat vanzelf veel meer nageven, maar je moet hem wel de kans geven na zo'n lange periode om zichzelf weer los te werken.. Je kan niet van hem verwachten als je maar 2 a 3 keer per week rijdt dat hij binnen een korte periode weer helemaal op niveau loopt.. dat duurt eventjes!!

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:37

Ik bedoelde dat het juist goed is dat hij dat met zijn hoofd doet als jij niet aan hem loopt te trekken Knipoog