Hoe pony leren strekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Hoe pony leren strekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:47

Hallo Doei!

Dit leek me het meesgeschikte om het in te plaatsen

Middendraf, en uitstrekken is het zelfde?

En in de B, dan staat er bijv. K-X-M Van hand veranderen en enkele passen middendraf.

Moet je hem dan ene beetje laten strekken? en hoe leer je je pony strekken?

Sorry, het is nogal onduidelijk Tong uitsteken

CoriienRN

Re: Hoe pony leren strekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:19

je meot eerst zorgen dat je je pony nagefelijk loopt, dan zorg je dat je als een gek (klinkt raar) door de bak zo op de lange zijdes naar voren gaat.

als dat lukt ga je hem wat opvangen en proberen te "verruimen"

moest ik ook doen met me jonge paard en dat heeft geholpen. eerst voorwaarts dan verruimen Knipoog

succes

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:21

CoriienRN schreef:
je meot eerst zorgen dat je je pony nagefelijk loopt, dan zorg je dat je als een gek (klinkt raar) door de bak zo op de lange zijdes naar voren gaat.

als dat lukt ga je hem wat opvangen en proberen te "verruimen"

moest ik ook doen met me jonge paard en dat heeft geholpen. eerst voorwaarts dan verruimen Knipoog

succes

Hm, als een gek naar de lange zijde klinkt een beetje raar, vaak "valt je pony zo uit elkaar". Je moet hem inderdaad actiever laten lopen. Zijn drafpassen moeten groter worden en het tempo versnelt Lachen Maar als een gek door de bak laten denderen is niet de manier Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:23

tuurlijk niet je moet hem op de lange zijde heel overdreven naar voren rijden anders kan die toch nooit verruimen Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:24

ja, maar je moet wel uit kijken dat je paard niet uit elkaar valt, want dat komt nogal vaak voor Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:25

jah hoe leer jij het een jong paard dan.. die nog niet eens inn elkaar kan lopen Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:26

ja een jong paard oke, maar ik heb niet specifiek over een jong paard maar over het algemeen. Over het algemeen vallen paarden vaak uit elkaar tijdens de middendraf omdat ze over hun tempo worden gereden en zo uit elkaar vallen Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:27

heb mijn paard het geleerd in het bos. gewoon goed draf tempo netjes bij elkaar aan het teugeltje en dan wat meer vragen en dan laten merken wat je bedoeld. als ze moeten strekken klik ik altijd mee in het tempo dus dat ging ik ermee combineren nu snapt hij het ook in de bak. op mn vorige wedstrijd had ik er zelfs een 6 voor(en dat met een fries:P)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:27

jah daarom moet je dus eerst verruimen op de lange zijde en dan pas opvangen.. ach jah als jij het beter weet Knipoog heb me eigen paard ingereden en nog 100dere

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:31

jah dat snap ik ik juryeer ook en jah vaak lopen beesten uitelkaar maar heel veel snapen ook niet dat je hem zo kan laten verruimen Knipoog