En wel van ons M1 debuut afgelopen zondag.
Mijn verslagje:
De 1e proef ging super! Echt boven verwachting! Hij sprong en paar keer opzij, maar hij werd steeds beter naarmate mijn proef vorderde. Steeds meer ontspannen. Hij wil vaak nog wat zijn adem inhouden tijdens de proef, ik voelde hem nu echt een zucht geven. Echt super!!
In deze proef moest ik het verpesten door verkeerd te rijden
De 2e proef ging een stuk minder. Helaas!
Hij raakte gespannen en werd een beetje bijdehand. Ik had een aantal happeringen. Een aantal keren op eigen initiatief aanspringen in galop.
In mijn ene gebroken lijn in contra ging die gek over in draf. I.p.v. SB mij voor zijn door gewoon een wending proberen te maken en bij een wending aan het einde op eigen initiatief naar links proberen te gaan terwijl we naar rechts moesten.
Ik vond het wel jammer omdat mijn 1e proef zo goed ging, maja ik heb 6 weken geen les gehad en het ging al niet goed in de training.
Dus ik heb een fijn debuut gehad en zat echt te stralen. Hij heeft me ook echt compleet verbaasd in de 1e proef!
Ik had 176 en 164. Ik hoopte voor de 1e proef wel een klein winstpuntje te hebben maar helaas. Ik was natuurlijk ook verkeerd gereden.
De "concurrentie" was echt onzettend goed! Mooie paarden, gelikte combinaties. Ik dacht even wat doe ik hier!?
Ze waren alleen zuinig met de winstpunten (met name de 2e jury). In de 1e proef had nummer 1 184 en bij de 2e 176. Ik vond dat sommige wel meer verdiend hadden.
Met mijn eigen punten ben ik best tevreden
Alles staat door elkaar:

Aan of afgroeten

een wending of een volte

stappen (dit moet dus ruimer)

hier zet ik mijn nek vast

gebrokenlijn in contra

Dit vind ik echt een gave foto! Galop op de korte zijde, mooi in balans en zakkend in de achterhand en 1 oortje naar mij gericht.
Op wedstrijden komt de galop er vaak niet zo mooi uit, omdat hij er dan erg heet van word en dan word het te gehaast en rommelig, maar dit weekend was het mijn sterkste punt!

Hij moet zich in de proeven nog losser laten en meer ontspannen. Hij gaat als hij het spannend vind zich meer vasthouden, adem in houden, korter en minder over de rug lopen. Ik moet zelfs ook telkens denken dat ik moet ontspannen en eraan blijven rijden. Maar na 4 maanden niet starten en dan je M debuut dat was voor ons beide erg spannend!
Nou dit was m weer!
EEn complimentje
Je rijdt daar goed genoeg voor!
Z'n staat is btw ook erg mooi