4-jarige Juul @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

4-jarige Juul @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:18

sinds een maand of 3 rijd ik nu deze 4-jarige new forest ruin bij. Het is een hartstikke leergierig ding, en wil graag voor je werken. Natuurlijk met de nodige tegenstribbeling maar dit is gewoon uit onbegrip.

Julius is goed doorgereden geweest toen hij in is gereden, maar er is eigenlijk dik een half jaar niks aan gedaan, De eigenaar heeft twee kinderen maar die zijn nog te jong om hem goed door te kunnen rijden. Dus hebben ze mij gevraagd om hem wat verder door te rijden en hem de nodige ervaring te geven.

Ik ben er van op de hoogte dat mijn beugels te kort zijn, wil ze van de week langer gaan maken.. Maar het blijft een jong ding alhoewel hij hartstikke braaf is en nergens van schrikt neem ik toch liever het zekere voor het onzekere. Ook moet ik zeggen dat ik eigenlijk 4 jaar lang alleen maar op dressuurzadels heb gereden en dus dit zadel nog wat onwennig is voor me.

Het zou fijn zijn als jullie er rekening mee houden dat ik hem nog niet zo lang rijd, en dat het nog een jong dier is! Knipoog

Ik zou graag onderbouwd commentaar krijgen waar ik iets aan heb, en als het kan ook vriendelijk Knipoog

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Ik ziet hier verschrikkelijk en hier is duidelijk te zien dat ik mijn beugels best een gaatje of 2 langer mag maken Knipoog

4. Afbeelding

5. Afbeelding
Hier is het iets beter dan net, maar het zelfde verhaal Knipoog

6. Afbeelding
we zijn al rustig wat aan het verruimen, dit pakt hij goed op.

7. Afbeelding

8. Afbeelding
gedraag me als een pudding Gestoord

9. Afbeelding
teen naar binnen Knipoog

Ik weet niet of het jullie opgevallen is, maar heb mijn handen vaak ongelijk.. dit is iets waar me me zeer bewust van ben, en me ook ontzettend aan erger Bloos ben daar dus ook vreselijk hard aan het werken! edit; heb ze nog eens bekeken, en zie dat het wel meevalt op de foto's, het gaat om mijn linkerhand Knipoog
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 17-09-07 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Magnummm

Re: 4-jarige Juul @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:21

Leuke pony hoor! Kan leuk lopen, op sommige foto's mag hij wel wat compacter, maar ja hij is nog jong Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:21

Ziet er goed uit hoor Danique Ja

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:28

Nadia_Mocca schreef:
Leuke pony hoor! Kan leuk lopen, op sommige foto's mag hij wel wat compacter, maar ja hij is nog jong Lachen

dat klopt Knipoog, maar hij is nog heel onstabiel in zijn aanleuning, we werken nu steeds meer naar de ontspanning toe.. hij vind het nog moeilijk om mijn hand te volgen.. vooral in draf.. stap doet hij dit nu al vrij goed en galop begint ook te komen Knipoog komt goed Ja

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:30

leuke pony
waar is dit?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:31

Manege de hoef Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:32

Oke, dacht t al te herkennen maar wist t niet zeker Lachen
ziet er netjes uit! veel plezier met m!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:34

Wat een knappe pony. Ziet er al heel netjes uit, ook gezien de pony nog jong is en een tijdje niets heeft gedaan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:36

Kosta schreef:
Wat een knappe pony. Ziet er al heel netjes uit, ook gezien de pony nog jong is en een tijdje niets heeft gedaan.

Wil er wel even bij zeggen dat hij wel bereden is en gelongeerd e.d. dus hij heeft niet stilgestaan. Maar de oudste is geloof ik een jaar of 8/9 en die kan hem niet aan het rijden zetten en staat papa er dus bij met een longeerlijn en zweep Knipoog dus beweging heeft ie wel degelijk gehad Ja

celineeciohc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:40

Ik vind het er mooi uitzien , je moet rekenen hij is nog maar jaar hé ... Ik vind je houding trouwens ook goed , juist af en toe misschien de schouders iets meer achteruit xxx

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:42

idd, hij is ook nog jong.. en het maakt ook allemaal niet uit dat hij nog zo onstabiel in alles is.. maar alles wordt wel gecorrigeerd, vriendelijk maar wel even laten weten dat duiken, over de schouder wegvallen e.d. niet de bedoeling is en hem dus begrenzen in die dingen Knipoog

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:21

leuke pony danique! ziet er netjes uit, commentaar geef je zelf al Lachen

Miesjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:23

Leuke Pony... Haha!
Ziet er goed uit... Knipoog

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:43

Inderdaad een leuke pony! En je handhouding valt wel mee op de foto's dan

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:42

heeey meis! Lachen

Leuk ding is het hoor, ziet er goed uit! Ja
Succes nog met deze knapperd!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:36

Ik vind het er ook netjes uitzien! Niks mis mee, vooral niet omdat je er net mee bent begonnen en de pony nog niet veel kent. Overigens vind ik dat je beenligging in dit zadel wel goed lijkt. Als je de beugels langer gaat doen heb je weinig steun meer aan het zadel. Het is natuurlijk een veelzijdigheidszadel en dan heb je je benen ietsje minder lang dan met een dressuurzadeltje.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:42

idd dat klopt.. dan heb ik veel minder grip, heb dit met mijn eigen pony ook gehad, had daarbij overigens wel een dressuurzadel maar kon mijn beugels ook niet langer maken dan een bepaald punt omdat ik dan heel erg met mijn benen ging wapperen en ook geen steun meer had.. Ga een gaatje proberen .. val nu vaak iets te ver voorover..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:43

Hoi, volgens mij ken ik die pony Ja En het is inderdaad een mega lieve pony die leuk kan lopen! Heel veel plezier met Julius Lovers

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:31

Ziet er goed uit hoor.
Gewoon lekker aan de basis gaan werken.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:00

Dat is ook het enige waar we nu eigenlijk mee bezig zijn, je kan een beetje moeilijk andere dingen gaan doen als die nog niet bevestigd is he Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:33

Ziet er fijn uit danique! Zou alleen proberen hem wat lager en ronder in te stellen, dan mag de aanleuning best wat opener blijven, maar een beetje richting halsstrekken denken, in ieder geval met losrijden. Dit omdat de pony best een lastige hals en korte rug heeft, als je dan de bovenlijn wat gymnasticeert heb je daar later meer profijt van.. Maar je bent goed bezig hoor! tis alleen een tip Lachen

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:22

leuke pony...
loopt netjes voor zn leeftijd Lachen