Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
1natascha schreef:Als tie in zn achteruit gaat terwijl jij dit niet wilt zet m dan expres nog veel meer achteruit net zo lang tot dr genoeg van heeft, gok dat ze er dan snel genoeg van krijgt
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
dit probleem ken ikMiss_Mustang schreef:. Als de achterhand dan goed aan het werk is, en je hebt er van voren druk op staan.
Helpt dit niet, dan zou ik er een instructeur bij halen, en gaan kijken of je paard niet gewoon kliert.
Miss_Mustang schreef:Vind het echt zonde dat ik hier zo vaak zie staan: achteruit laten blijven lopen, of : met de kont in de hoek.
Als je paard achteruit loopt, dan doe je zelf iets fout. Namelijk: je verzamelt je paard niet. Verzamel je je paard wel dan is de OORZAAK van het probleem zo verholpen, en het probleem dus ook. Tenzij je je paard al hebt aangeleerd dat achteruitlopen een prima manier is om onder het werk vandaan te komen. En de bovenstaandde manieren vertellen dus precies hoe dat moet... zonde...
ejpook schreef:Ik heb een aantal van de tips geprobeert.
Achteruit blijven laten lopen is geinig, we kunnen nu al voltes enzo achteruit lopen (ben bijna een b-proef in zijn achteruit, alleen in draf en galop gaat nog niet:))
Wat ik wel gemerkt heb, is wanneer hij achteruit begint te gaan en ik gooit mijn teugels iets naar voren, dan stopt hij meteen.
(en zie je meteen een hoofd omdraaien, zo van en nu?)
Urielle schreef:Miss_Mustang schreef:Vind het echt zonde dat ik hier zo vaak zie staan: achteruit laten blijven lopen, of : met de kont in de hoek.
Als je paard achteruit loopt, dan doe je zelf iets fout. Namelijk: je verzamelt je paard niet. Verzamel je je paard wel dan is de OORZAAK van het probleem zo verholpen, en het probleem dus ook. Tenzij je je paard al hebt aangeleerd dat achteruitlopen een prima manier is om onder het werk vandaan te komen. En de bovenstaandde manieren vertellen dus precies hoe dat moet... zonde...
Vertel maar wat verzameling ermee te maken heeft![]()
En ook wat je dan doet met jonge paarden die nog niet de kracht hebben om te verzamelen![]()
Het zouden mijn oplossingen ook niet zijn, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik laat een paard dat wegklettert ook niet nog extra galopperen maar toch zijn er mensen die daar resultaten mee boeken.