Sancho (arabje) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Sancho (arabje) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 22:13

Had me moeder maar weer eens gevraagd foto's te maken van Sancho en mij tijdens het rijden,
maar pff elke keer schrik ik weer bij het zien van de foto's Scheve mond voor mijn gevoel gaat het rijden dan best goed,
maar de foto's geven toch een ander beeld Lips are sealed vooral mijn houding is heel erg Nagelbijten / Gniffelen met name mijn schouders, armen en handen.
M'n schouders en armen moet ik meer naar achteren houden en m'n linkerhand lijdt een eigen leven Bloos
ohja en me benen steek ik ook vaak af Nagelbijten / Gniffelen
Maarja oordeel zelf maar en tips en commentaar heb ik graag Knipoog

Afbeelding
1. Eerst mocht hij nog even poseren Haha! Knipoog

Afbeelding
2. Mijn mooie paardje Lovers

eerst mogen jullie even een stukje meestappen op Sancho Knipoog

Afbeelding
3. en dan hop in draf Knipoog en zo van voren kan je goed mijn afstekende benen zien Bloos

Afbeelding
4. Hier kan je mijn vervelende niet meewerkende linkerhand al een beetje zien Tong uitsteken

Afbeelding
5. m'n armen en benen beide te ver naar voren

Afbeelding
6. te strenge binnenhand

Afbeelding
7. boogje in de teugels doordat ik me armen te ver naar voren doe

Afbeelding
8.

Afbeelding
9. afstekend beentje

Afbeelding
10. en natuurlijk weer me armen en benen die zich niet echt op de juiste plek bevinden Slapen

Afbeelding
11. en plat door de bocht in galop Knipoog

en toen gingen we nog even naar buiten en dat vind hij altijd erg spannend Knipoog naar buiten toe

Afbeelding
12. En buiten ook nog even poseren Knipoog

Afbeelding
13.

Afbeelding
14. En als laatste nog even zijn knappe koppie Knipoog

elmiran

Re: Sancho (arabje) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 00:45

Leuke arab heb je Haha! aan je houding kan idd wel gewerkt worden. Misschien een keer een zitles nemen? of een paar keer zonder zadel rijden?

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:34

Mooi araabje!
Nog veel plezier met hem!
Groetjes
xxxx

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:36

Hoi, zelfs de kleuren zijn op elkaar afgestemd qua dekje en kleding! Ziet er verzorgd uit.
verder lastig oordelen, zijn maar momentopnamen. Lijkt me paardje met vriendelijk karakter.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:10

Leuk paard heb je Knipoog
Het rijden vind ik er wel erg gespannen uitzien. Op sommige foto`s zijn je armen echt heel erg gespannen. Gelukkig geef je zelf al aan dat er aan je houding gewerkt moet worden. Zonder zadel rijden is idd een optie.
Suc6 verder.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:18

Volgens mij moet je ook veel meer je buitenteugel gaan gebruiken

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 17:42

Bedankt allemaal voor de reacties Haha!
@ detour, thnx Knipoog en hij heeft idd een heel vriendelijk karakter, behalve met rijden, dan kan het soms een echt draakje zijn Clown Knipoog
@ Norway_girl: ja, t is allemaal nog erg gespannen, ik kan me schouders en armen ook maar moeilijk ontspannen,
maar ik ga proberen er aan te werken, zonder zadel rijd ik trouwens al best vaak, dus weet niet of dat nog veel verandering zal brengen Knipoog
@ Ladygiroc: tsja, me buitenteugel, dat zei me moeder ook al Bloos Knipoog Nouja zij zegt dat ik teveel op me binnenteugel rij,
maarja dat komt natuurlijk op hetzelfde neer Knipoog alleen merk ik het zelf niet dat ik dat doe Bloos

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:32

Mooi diertje, kan ook erg leuk lopen ! Knipoog
Ook vindt ik jullie een leuke combinatie. Er moet idd wat aan de houding gedaan worden. Zoals hierboven al gezegd wordt, eens lekker een paar keer zonder zadel rijden met hulp of eens zonder beugels rijden enz. Ja Verdere commentaar geef je zelf al. Komt wel goed. Lachen

EDIT : Misschien ook een gaatje langer ? Soms lijkt het alsof je weer te kort zit met je beugels. Lachen

Ook erg mooi hoofdstel ! Haha!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:37

ik vind je ook veel te veel op je binnenteugel rijden
rij met je buiten teugel en vraag enkel wat stelling door middel van een klein kneepje en niet gelijk haar hoofd 1 kant op trekken

wil je op een volte dan doe je beide handen een beetje die kan op waar je heen wil en je buiten teugel op contact houden dan met je buitenbeen even aangeven dat ze voor je been die volte op draait dus met je buitenbeen even een duwtje geven
en je binneteugel los laten dan moet ze wel op de buitenteugel gaan steunen en zal het allemaal wat makkelijker gaan

dit gaat je niet in 3 dagen lukken

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:27

Bedankt nog voor het commentaar onley en Cynn_x Lachen
en onley ik rij idd teveel op me binnenteugel, maar vaak heb ik dat zelf niet eens door, ik moet daar echt beter op gaan letten Bloos
maar ik zal proberen jullie tips op te volgen Knipoog en hopelijk zien we dan over een tijdje verbetering Knipoog

malle_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:37

Leuk beestje hoor Lachen
Ik zou inderdaad een gaatje langer proberen. Het is even wennen maar het zal wel helpen voor je beenligging.
Wat betreft je binnenhand: probeer meer je binnenbeen te gebruiken en als je je binnenhand gebruikt, breng hem naar je knie i.p.v. dat je hem terugtrekt. Met veel ondersteuning van je binnenbeen kan je zo ook iets meer aan de buiging in zn lijf gaan werken. Desnoods als je jezelf betrapt op te veel binnenhand gewoon je binnenteugel een stukje langer nemen. Wordt je pony niet in zn mond gezeten en leer jij minder druk te hebben op je binnenhand en te vertrouwen dat je het ook zonder die strenge binnenhand kan.
Misschien kan je vragen of er is een paar keer iemand komt kijken die je steeds zegt wanneer je je benen optrekt of te streng bent in je binnenhand, wordt vanzelf zo irritant dat je het goed gaat doen, geloof mij Knipoog
Succes verder, komt vast goed OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:29

Norway_girl heeft idd gelijk Knipoog T egespannen . Een paar x een goéde zitles kan ook van pas komen Knipoog of op een andere pony alleen maar doorzitten Knipoog
Dan komt het vuist goed Lachen
xx

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:20

onley schreef:
ik vind je ook veel te veel op je binnenteugel rijden
rij met je buiten teugel en vraag enkel wat stelling door middel van een klein kneepje en niet gelijk haar hoofd 1 kant op trekken

wil je op een volte dan doe je beide handen een beetje die kan op waar je heen wil en je buiten teugel op contact houden dan met je buitenbeen even aangeven dat ze voor je been die volte op draait dus met je buitenbeen even een duwtje geven
en je binneteugel los laten dan moet ze wel op de buitenteugel gaan steunen en zal het allemaal wat makkelijker gaan

dit gaat je niet in 3 dagen lukken

Helemaal mee eens. Je pony loopt continu in de stelling, jehanden werken veels te hard in en ze mogen wel wat naar beneden. Verder leuk dier.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:28

commentaar is al gegeven Knipoog
Wat is zijn afstamming?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:52

leuke arab! Mooi hoofdstel heb je ook! Probeer niet te streng te zijn met je handen.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:19

erg leuke fotos jammer van je houding idd mis zitles nemen of zonder zadel. En als je een overgang maakt heel erg gaan denken je benen naar achter dan steek ik ze ook naar voren en val een beetje naar voor. Maar je benen hmm ik zou niet weten hoe je dat moet oplossen mis je beugels een gaatje langer ik vind ze wat kort..

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 09:38

nogmaals allemaal bedankt voor de reacties en ik weet het me houding is idd niet al te best Bloos
maar ik heb de laatste paar dagen iig me ma in de bak gezet en continu commentaar laten geven,
(me ma is paardrijinstructrice Knipoog ) ging al wel beter toen, voor me gevoel dan Knipoog Maar idd ook maar eens zitlesjes gaan volgen Bloos Knipoog
@ griebels: ik weet zijn afstammeling niet, hij is papierloos Knipoog maar hij heeft wel een freezemark.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:53

Het is niet perfect maar zo vreselijk is het ook niet, hoor! Pling
Ik weet zeker dat minstens de helft van bokt dezelfde problemen heeft!(Ik moet hier zelf ook constant aan blijven werken Knipoog )
Eerst even over je zit: ga níet zónder zadel, maar wel zonder beugels rijden!
Als je nu eens een half uurtje zonder beugels gaat na het losrijden, ook draven met doorzitten, daarna maak je je beugels op de maat die je dan zit, want dan zijn je benen goed ontspannen gaan hangen.
En doe dit dan elke keer, gewoon even lekker doorzitten zonder beugels en daarna weer met.
Over je handen/armen/schouders:
Ontspannen is heel moeilijk als je wat met je paard wil doen, dus kijk of je zonder de teugels aan te nemen rond kunt rijden.
Dit is ook heel goed voor je zit, je paardje en jij moeten dan alles zonder teugelstuur doen, maar op de zithulpen!
Zo kun je zelf je armen laten hangen en ontspanningsoefeningen doen, ronddraaien met je armen door de lucht en met je schouders.
Als je het idee hebt dat je wat meer ontspannen bent, neem je de teugels wat aan en probeer je telkens na te gaan of je nog steeds je schouders enz. ontspant.
Hou je handen maar wat hoger, dan zul je gemakkelijker ontspannen, let goed op dat je ze gelijk houdt!
Je bent rechts, dus rechts zul je proberen zo veel mogelijk op te lossen, links blijft dan passief.
Dat kun je het beste veranderen door veel linksom te rijden, je paardje goed linksom in te laten buigen zodat je linkerhand 'handiger' wordt.
Let dan wel goed op dat je rechts 'meewerkt' dus goed meegeeft.
Rechtsom ga je veel contrastelling doen, zodat je telkens met je linkerhand moet werken, zo wordt je paardje ook makkelijker want die nek moet aan twee kanten soepeltjes worden!
Laat je rechterhand dan weer helemaal volgen, ontspannen.
Hou er dus rekening mee dat je ook wel wat vraagt van je paard, die kan ook stijf zijn en moeite hebben in te buigen en spierpijn krijgen, veel afwisselen en tussendoor even laten ontspannen door lang te laten en even een rondje te stappen.
Je hebt een heel leuk paardje!