Othello(v.Emillion) weer vooruitgang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Othello(v.Emillion) weer vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:00

Na een dipje, nl door minder rijden en hij ging gewoon iets minder, had ik vandaag voor het eerst weer echt het gevoel van ja dat is het. Telkens ik een paar maanden later weer foto's zie, zie ik toch elke keer weer vooruitgang (zie vorige topics).
Daarna nog een buitenritje gemaakt (zie ander topic)

1/Instappen, achterhand er netjes actief bij.
Afbeelding

2/Nog een stapfoto
Afbeelding

3/Actieve stap
Afbeelding

4/Drafje
Afbeelding

5/Mooie actieve draf
Afbeelding

6/Niet echt commentaar
Afbeelding

7/Hier mag mn binnenhand iets omhoog, is wel zn 'moeilijke' kant
Afbeelding

8/Daar is mn iets holle rug weer *frustratie*
Afbeelding

9/In het zwartwit, op de cirkel
Afbeelding

10/Iets korter genomen, beetje echt laten werken nu
Afbeelding

11/Mooi voorbeentje (middendraf zit er dus toch in Bloos )
Afbeelding

12/Galopje
Afbeelding

13/ die oortjes en die staart, Haha!
Afbeelding

14/Ontcapt maar wel heel leuke foto verder
Afbeelding

15/En als laatste uitdraven
Afbeelding

Met andere woorden ik was heel tevreden vandaag. Charlotte nog een keer bedankt voor het nemen van de foto's.

PrietPraat

Re: Othello(v.Emillion) weer vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:06

Ziet er heel goed uit Inés Ja. Hij blinkt mooi in het zonnetje Knipoog.
Dat ken ik, die holle rug Vork. Vervelend om er vanaf te geraken Clown.
Heel mooi setjes trouwens Ja tpast hem goed Knipoog.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:13

Vind het er inderdaad goed uit zien, en je bent niet de enige die verbetering ziet! Ja Die holle rug vind ik echt goed meevallen! Lachen Wel blijven letten op je hakken(herkenbaar) Vind Othello veel uitstraling hebben! Fijn dat 'het' gevoel er weer is!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:15

Tziet er heel goed uit hoor zitake!!
Maar ik he bde indruk dat hij nog redelijk gespannen loopt, ik zie hem pas op foto 15 echt mooi goe over de rug draven enzo. Mischien kan jez hem wat lager instellen dan 10 minutjes echt intensief en dan terug laag en ontspannen ik denk datie dan na een tijdje in het intensieve werk meer zal ontspannen.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:17

ik vind alle foto's een fijn beeld geven! alleen je moet nog wel aan je houdig werken, super leuk paardje zeg:D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:23

Robby_ schreef:
Tziet er heel goed uit hoor zitake!!
Maar ik he bde indruk dat hij nog redelijk gespannen loopt, ik zie hem pas op foto 15 echt mooi goe over de rug draven enzo. Mischien kan jez hem wat lager instellen dan 10 minutjes echt intensief en dan terug laag en ontspannen ik denk datie dan na een tijdje in het intensieve werk meer zal ontspannen.

Meestal rijd ik hem ook laag. Woensdag bv in de les, de hele tijd laag gereden, vooral ontspannen. Ging goed. Hij voelt wel niet echt gespannen aan. Dus ontspannen kan ie wel, ik moet opletten dat hij niet teveel ontspant Haha! Hij heeft een tijdje niet goed gegaan, liep voor geen meter, onrustig vanvoor. Ik rijd nu met een ander bit en eindelijk begint hij weer ontspannen. Beetje met een keer. Na die dip vind ik het al meer dan goed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:25

loesaardbei schreef:
ik vind alle foto's een fijn beeld geven! alleen je moet nog wel aan je houdig werken, super leuk paardje zeg:D

Ja houding moet ik aan werken, en ik doe niet anders. Alleen het is niet het paard dat allerconfortabelst loopt. Ik mag mn boven lichaam iets naar achter doen nog.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:38

Graag gedaan hoor!!
Ik vond het echt plezant!
Eindelijk Othello eens gezien! Go jij! Go jij!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:40

Bosprez schreef:
Graag gedaan hoor!!
Ik vond het echt plezant!
Eindelijk Othello eens gezien! Go jij! Go jij!

Nog een keer merci! Ben blij dat je je geamuseerd hebt.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:02

Soms zie ik een beetje spanning, maar voor de rest ziet het er al zeer goed uit! Lachen
Leuk setje!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:32

@laverite: Ja op de linkerhand is er soms nog wat spanning maar dit komt deels ook omdat hij nog niet 100% rechtgericht is. we werken eraan. Hij houd soms nog net een klein beetje spanning op die binnenteugel. Hij reageert al meestal gewoon op buitenteugel maar net nog dat ietsje meer moet er nog bij kunne. bedankt ik vind het setje hem ook leuk staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:30

Op de voorlaatste foto vind ik het een heel fijn beeld geven, de rest van de foto's vind ik dat je iets te streng bent met je handen maar als je uit een dip komt vind ik het er beslist niet verkeerd uit zien Doe zo door!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 06:50

Netjes hoor, ik bespeur ietsje meer spanning maar het geheel oogt netjes, zeker naar het einde toe!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 06:57

Probeer je handen rechtop te houden en op sommige foto's trek je je hakken een beetje op. Leuk paardje hoor! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 07:02

pharagirlke schreef:
Op de voorlaatste foto vind ik het een heel fijn beeld geven, de rest van de foto's vind ik dat je iets te streng bent met je handen maar als je uit een dip komt vind ik het er beslist niet verkeerd uit zien Doe zo door!

Idd die voorlaatste foto was ook van het laatste kwartier, toen liep hij idd heel fijn. Ik was ervoor niet echt streng met mn handen, integendeel teugels ietsje langer gelaten om hem los te rijden en zo weinig mogelijk gedaan met mn handen om te voorkomen dat hij teveel spanning zou opbouwen. het is nog niet volledig terug, maar het komt wel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 07:03

@yulan: bedankt! Naar het eind toe ging hij zeker beter.
@MarlinH: Idd handen hou ik soms nog net iets te plat. Maar ik let er wel op. hakken hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:06

Ziet er gaaf uit..
Er zijn nog wel verbeterpuntjes, maar die zijn allemaal al genoemd (voor wat ik zie in ieder geval).

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:39

Ziet er leuk uit! Commentaar geef je zelf al Knipoog
Mijn paardje is ook X Emillion hhahah

veel plezier en suc6 samen nog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:40

Instapfoto netjes, de derde foto zou de achterkant er meer onder mogen, iets meer rechtop gaan zitten (maak je het hem makkelijker mee) en meer been erbij.

Ik begrijp dat hij wat vast houdt op de binnenteugel. Dan mag je zelf wat meer loslaten op de binnenkant (je moet hem ook niet iets geven wat hij vast kan houden Knipoog ), meer steun geven op de buitenteugel, met je binnenbeen zet je het binnenachterbeen er dieper onder (en dan mag je best wat streng zijn met je been), daardoor zal hij makkelijker loslaten, met je buitenbeen onderhoud je het tempo en begrenst de achterhand...

In draf pak je hem wat op, is hij daar aan toe? Want ik zie spanning in zijn lijf als je dat doet... wat lager laten lopen is niet erg Lachen
Probeer nogmaals dat binnenachterbeen er goed bij te houden, dan komt hij meer op de achterhand en netter over de rug. Je mag iets meer lucht geven op de binnenteugel, buitenteugel er wel aan houden...

Galopfoto's zijn leuk, mag iets actiever nog, maar leuk beeld...

Uitdraaffoto ziet er lekker uit... je mag wat meer rechtop zitten, maar het geeft een tevreden, ontspannen beeld... Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:36

Yamcha schreef:
Instapfoto netjes, de derde foto zou de achterkant er meer onder mogen, iets meer rechtop gaan zitten (maak je het hem makkelijker mee) en meer been erbij.

Ik begrijp dat hij wat vast houdt op de binnenteugel. Dan mag je zelf wat meer loslaten op de binnenkant (je moet hem ook niet iets geven wat hij vast kan houden Knipoog ), meer steun geven op de buitenteugel, met je binnenbeen zet je het binnenachterbeen er dieper onder (en dan mag je best wat streng zijn met je been), daardoor zal hij makkelijker loslaten, met je buitenbeen onderhoud je het tempo en begrenst de achterhand...

In draf pak je hem wat op, is hij daar aan toe? Want ik zie spanning in zijn lijf als je dat doet... wat lager laten lopen is niet erg Lachen
Probeer nogmaals dat binnenachterbeen er goed bij te houden, dan komt hij meer op de achterhand en netter over de rug. Je mag iets meer lucht geven op de binnenteugel, buitenteugel er wel aan houden...

Galopfoto's zijn leuk, mag iets actiever nog, maar leuk beeld...

Uitdraaffoto ziet er lekker uit... je mag wat meer rechtop zitten, maar het geeft een tevreden, ontspannen beeld... Lachen

Bedankt handige info trouwens (die ik eigelijk ook al toepas). Ik los geregeld de binnenteugel, zodat hij er de kans niet toe krijgt hem vast het houden. Ik rijd normaal ook op buitenteugel. In draf rijdt ik hem zeg maar 3kwart van het uur laag en slecht het laatste kwartier neem ik hem ietsje op, daarmee bedoel ik teugels iets korter en hoofd komt dus zowiezo ietsje hoger. Ik heb hem bv vandaag ook hoofdzakelijk laag laten lopen (dus zeg maar horizontale lijn was netjes recht). Ik heb een tijdje minder kunnen rijden waardoor iemand anders hem dan af en toe reed. toen ik er weer opkroop voelde ik dat hij nogal heel erg gesteld was plots op de binnenhand en de buitenhand totaal negeerde. Dus ik rijd nu al twee weken zo dat hij enkel weer op buitenhand wordt gereden. Ook was hij meer gespannen dan ervoor, dit heb ik deels opgelost met een ander bit (kk ultra) en laag en ontspannen rijden. Want zo is hij nu eenmaal ingereden, ik heb een jaar gewerkt op ontspannen, rond en laag rijden. Ik was nog maar een paar maand geleden begonnen met ietsje hoger nemen, aangezien hij er toen aan toe was, nu dus weer een stapje terug. Maar ik forceer hem niks, gewoon rustig door doen zo. Ik laat hem verder altijd uitdraven met lange teugel en hij volgt netjes met zn hoofd naar beneden zonder trekken ofzo, dus met mooi contact. Ik voel hem wel elke dag weer iets beter gaan.

Ohja over het rechter zitten. Ging heel goed de laatste weken, maar de laatste dagen heb ik weer een beetje last van rugpijn en ik denk dat ik dan onbewust iets naar voor ga zitten om mn rug een beetje te ontlasten, beetje bang voor pijn denk ik.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:56

Je info verklaart een hoop, verklaart ook wat ik terug zie op de foto's.
Fijn dat je niks forceert, ze worden vaak vanzelf wel sterk genoeg ook... ze bieden het vaak zelf ook aan.
Die K&K Ultra... is dat de africhtingstrens of de scholingstrens?
Ik hoor het vaker dat paarden daar lekker op ontspannen...

Over je rug: je paard regelmatig naar de fysio sturen in 1 ding, maar voor jezelf als ruiter is het ook vaak geen slecht idee Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 07:55

Yamcha schreef:
Je info verklaart een hoop, verklaart ook wat ik terug zie op de foto's.
Fijn dat je niks forceert, ze worden vaak vanzelf wel sterk genoeg ook... ze bieden het vaak zelf ook aan.
Die K&K Ultra... is dat de africhtingstrens of de scholingstrens?
Ik hoor het vaker dat paarden daar lekker op ontspannen...

Over je rug: je paard regelmatig naar de fysio sturen in 1 ding, maar voor jezelf als ruiter is het ook vaak geen slecht idee Lachen

Idd ik ga geregeld naar de osteo en ook accupunctuur, tot voor kort was ik ervan verlost, maar door een beetje spanning denk ik deels terug gekomen.
Het bit is een dubbelgebroken watertrens. Maar of het het nu een africhtings of scholingstrens is, geen idee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 07:56

Bosprez schreef:
Hey,

hier nog het filmpje, ondanks dat de kwaliteit echt slecht is.... Bloos

http://nl.youtube.com/watch?v=TV2VmifqIXY

grtjs

Bedankt voor het filmpje. Ziet er niet slecht uit. je kan wel zien dat hij soms nog wat onrustigheid heeft in zn hoofdhoudign, al kan ik zeggen dat dit een paar weken geleden veel meer was met dat andere bit.