een serieus probleem hier!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

een serieus probleem hier!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:13

ik heb mijn paard gekocht een tijd geleden. de handelaar (we kopen echt nooit meer iets bij een handelaar Boos! ) zei dat het een heel goed wedstrijdpaard was en erg braaf ook buiten voor zover zij dat wisten.

no0u steigerde hij vanaf het begin af aan buiten en wou ook de trailer nooit in. ik heb al een keer een ongeluk gehad buiten en nou na heeel veel wandelen en alles buiten gedaan te hebbben zat ik er voor de 3e keer weer op buiten. toen begon hij te dreigen en te stijgeren; dus ik geruild met mijn vader die er op ging. toen steigerde hij heel hoog (hij had een chambon om dus ik weet niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen) gaf mijn vader een kopstoot en als mijn vader er niet afgesprongen was had hij achterover geklapt. ik wil ook wedstrijden rijden met hem maar hij doet echt geen moeite om ook maar iets te doen, gooit zijn kop in de lucht en je bent hem echt kwijt. het gaat steeds beter maar na dat gebeuren van vandaag hebben mijn ouders overlegt Huilen

ze zeiden dat het misschien beter en veiliger was voor mij om hem te verkopen. nou zeggen ze er wel bij dat ze hem nooit zomaar zullen verkopen maar ik zal er waarschijnlijk nooit iets mee kunnen (denken ze) ik denk dat het naa veel trainen en oefeningen wel goed zal komen maar veel mensen denken er erg negatief over (eigenlijk iedereen die hem gezien heeft) maar nou moet ik hierover na gaan denken maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet kwijt en hoe gaat hij dan tereccht komen

we zijn zwaar opgelicht en ik weet niet meer wat ik moet doen

iemand ervaring hiermee of tips, ik hoor het graag Huilen

Iinge_

Re: een serieus probleem hier!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:15

sorry als dit verkeerd staat ik wist niet waar het moest als het verkeerd staat kan er dan iemand zo vriendelijk zijn het te verplaatsen dankje

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:15

Een hele goede instructie/trainer zoeken en heeeel intensief aan het werk gaan? Of zelfs een maandje of 2/3 stallen op een africhtingsstal?
Succes iig..

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:16

Hoe lang geleden hebben jullie dit paard gekocht? Ik zou toch eerst die handelaar benaderen. Hij moet hem maar terug nemen. Jullie hebben een paard gekocht wat niet aan jullie verwachting voldoet. Volgende keer zo ie zo het paard op proef nemen.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:18

ik heb een instructrice die echt heel hoog rijd zelf en echt heel goed lesgeeft maar zelfs die heeft de hoop opgegeven

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:19

we hebben hem nu bijna een half jaar en dat terug nemen dat is nou juist het probleem ik wil hem niet kwijt en denk dat er nog veel uit te halen is maar iedereen denkt van niet Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:32

Als je hem niet kwijt wilt, waarom dan dit topic?

Heeft hij vanaf het begin zo gedaan of pas de laatste tijd?

En waarom zou een paard met een chambon aan niet kunnen steigeren?
dat kunnen ze dan echt nog wel, alleen maak je het voor jezelf levensgevaarlijk omdat ze dan hun evenwicht niet goed kunnen houden.
Hulpteugels om steigeren tegen te gaan bestaan er dus ook niet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:34

Heb je hem zelf gereden bij de handelaar misschien? Hoe was hij toen? etc etc? Dat zit ik me namelijk even af te vragen. Het zou uiteraard kunnen dat er iets niet goed zit nu (zadel, rug, weet ik veel) , als hij daar wel goed te rijden was.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:37

vanaf het begin af aan heeft hij zo gedaan, dat van steigeren met chambon had ik gehoord vvan iemand die daardoor geen last meer had gehad.

hij was bij de handelaar wel heel braaf, wel wat moeilijk maar dat hebben wel meer paarden, het zadel hebben we pas nog laten nakijken en die zit perfect en in de rug is het wel goed want de dierenarts is laatst nog geweest en die zei dat hem niks mankeerd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:38

Waarom heb je hem dan niet meteen terug gebracht?

Dan heeft die persoon mazzel gehad Lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:43

wij met onze domme kop dachten dat hij nog moest wennen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:48

Als je hem wilt houden zou ik hem eens goed na laten kijken, ook door bv een ftsio of ostheopaat.
Informeer eens of je hem ergens naar toe kan brengen waar ze hem evt doorrijden en ze jou dan ook kunnen begeleiden. Dit laatste alleen doen als je 100% zeker weet dat je paard geen pijn heeft.
Misschien is er geen klik tussen jou paard en je instructeur en dan kom je ook niet verder, hoe goed ze ook rijdt Niet ieder paard is geschikt voor een bepaald systeem.

Heb je je paard laten keuren en heeft de DA toen bloed afgenomen? Misschien dat ze hem iets gegeven hebben om hem rustiger te krijgen.

Succes ermee en ik zou hem niet vast zetten om steigeren te voorkomen, zoals RK al aangeeft kan dat verkeerd aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:49

Waarom dom?
Misschien een andere instructrice proberen als je hem niet wilt verkopen?
Kijken wat die zegt?
Of hem een maandje bij een africhtingsstal zetten?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:52

ik zal het gaan overleggen maar het is via een goede kennis van ons gegaan die had vrienden die een handelsstal hadden en ze zei ook dat die helemaal eerlijk waren. ook hebben wij hem bij onze eigen da laten keuren en daar kwam uit dat hij 100% in orde was en nergens last van had

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:55

Mijn DA kon bij mijn pony ook niet verklaren waarom hij af en toe voor onregelmatig was. Fysio voelde een paar flinke knopen in zijn spieren rond het schouderblad.
Een DA is ook niet alwetend/voelend en misschien dat een ander wel iets kan vinden en behandelen.

Dom kan ik jullie niet noemen, meeste paarden hebben even nodig om te wennen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:00

Laten checken op medisch gebied en naar een goede africhtingsstal of iemand daarvan naar jou laten komen die jou goed kan helpen. Dat jou instructrice goed kan rijden op hoog niveau wil niet zeggen dat ze ook met probleempaarden overweg kan.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 16:01

ze heeft zelf paarden gefokt en probleempaarden getraint voor anderen dus ik snap ook niet waarom het haar niet lukt Bloos

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:05

idd fysio eens vragen
en als ie nergens last van heeft het eens bij een africhtingsstal proberen
wie weet kunnen ze er daar wat aan doen. en jou helpen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:12

Idd, fysio, osteopaat, zijn voeding eens onder de loep nemen ed. Mocht dat allemaal in orde zijn, zou je eens kalmerende supplementen kunnen proberen. Je zegt dat hij al zo deed bij de handelaar, wat is dan de reden dat je hem hebt gekocht? Was er een klik, of stond hij daar nog niet zo lang?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:57

Als ik het verhaal zo lees, zou ik er medisch gezien maar niet teveel aan uitgeven.
Paarden die zo steigeren zijn gewoon gevaarlijke engerds en als ik jouw was zou ik hem opruimen, beter vandaag nog dan morgen.
Maar goed als je dat niet, wilt breng hem dan eens een poosje naar een africhtingsstal. (beter besteed geld als aan osteopaten ed.)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:58

-> RT-P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:00

ik zou inderdaad een andere intructeur zoeken,,,,,, ding medisch door de molen halen en even wegbrengen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:33

GvdT schreef:
Informeer eens of je hem ergens naar toe kan brengen waar ze hem evt doorrijden en ze jou dan ook kunnen begeleiden. Dit laatste alleen doen als je 100% zeker weet dat je paard geen pijn heeft.

Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:37

En laat zijn mond ook even goed nakijken.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:49

Helemaal laten nakijken, maar het kan ook gewoon zijn dat dit paard verkeerd behandelt is geweest vroeger. Paarden steigeren niet voor hun plezier (tenzij al spelend, maar da's een andere zaak). Als er idd iets met hem is misgegaan in het verleden dan heb je er heel veel tijd en geduld voor nodig. Zoek andere instructie, iemand die het wel nog ziet zitten. Indien je dat zelf niet kan opbrengen breng hem naar iemand die je vertrouwt, die er de nodige tijd kan insteken ed. Zo zijn er mensen Ja. Of africhtingsstal inderdaad. Je weet toch dat je een paard dat steigert ook niet zomaar verkocht krijgt? En als je het toch verkocht krijgt dan is er kans dat mensen hem nadien na de slager doen oid omdat het hen te gevaarlijk wordt. Dat wil je toch ook niet denk ik?

Handelaars staan bij mij bekend als oplichters, ik zou er zelf nooit een paard gekocht hebben maar spijt komt te laat en je kan er nu ook niets meer aan doen! Blijf dus niet bij de pakken zitten maar neem het heft in eigen handen! Gooi het over een andere boeg! Al eens geprobeerd met grondwerk ed? Of natural horsemanship oid?
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 16-09-07 18:52, in het totaal 3 keer bewerkt