hylke 2de keer onder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

2Morrow

hylke 2de keer onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 17:39

Hylke is nu 5 jaar dus het is nu weleens tijd dat ze onder zadel gereden word.
We hebben haar nu 3 maanden . Bij de vorige eigenaar was er niet veel mee gedaan ze had ooit in 2span gelopen en daarna een jaar lang in het land. Het is de bedoeling dat ze madam gaat vervangen in het 4span.
Ze pakt het allemaal netjes op dus ik denk dat het met dit paard wel goed komt. Ze zoekt nog wel steun op de hand maar dat is natuurlijk logisch/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigen commentaar:
Meer recht opgaan zitten.
en mijn beugels een gaatje langer.

Lydia_

Re: hylke 2de keer onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:48

Hou je tenen meer bij het paard, ik zie dat je ze er een
beetje vanaf sluit als ik het goed heb. Denk ook aan je handen, het is paardrijden en niet piano-spelen. ^^

Verder ziet het er netjes uit voor de tweede keer. Succes ermee en ga zo door! Bloos

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 17:51

Ja het paard hangt nogal op de hand dus het is vrij lastig om netjes te zitten. Maar binnekort ga ik een paar lesjes met haar nemen dus dat gaat wel goed komen Lachen

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:17

JE mag van mij wel met meer losse teugel rijden dat is fijner voor een jong paard, Als hij nog erg loperig is zou ik nog langer doen maar dan zacht je hand gebruiken om terug te komen , Lastig uit te leggen ik kan alleen maar van een foto zien.. En niet het zelf voelen

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 16:27

IK geef haar al redelijk wat vrijheid maar hoelanger mij teugels worden hoelanger zij in der nek word. dus ze blijft gewoon hangen. Ik probeer dit op te lossen door wat been te geven maar dat snap ze nog niet allemaal. Instructie is nu op vakantie maar daarna ga ik lessen met haar zodat ze beter gaat lopen.
Er komen dan zeker nog wel foto's van het rijden en hoop dat er duidelijk verschil te zien is tussen nu en als ze een paar weken onder zadel is.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:58

Wow! Bloos! Wat is Hylke een knapper zeg! Helemaal mijn typ!

Op de derde foto loopt hij heel netjes voor een paard wat pas zo kort onder het zadel is! Je ontlast hem daar ook mooi met je zit.

Ik kan er niet zoveel negatiefs aan ontdekken, behalve dan dat het soms lijkt dat je met een ietwat bolle rug rijdt (kan ook aan je sweater liggen). Nu ben ik van nature een onverbeterlijke zwabber en heeft mijn instructrice er een hele kluif aan me goed rechtop te laten zitten.

Wat bij mij helpt is me voorstellen dat ik een soort mrionette-pop ben met een touwtje uit het topje van mijn hoofd. Als je dat 'touwtje' netjes recht naar boven laat wijzen, zit je vaak al een stuk rechter omdat je je dan wat langer maakt (zit je gelijk wat minder bol ) Knipoog

Misschien een rare tip, maar bij mij hielp hij heel goed.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:04

Ja we zijn echt blij met hylke het loopt ook heerlijk in het span ze mag alleen wel wat meer bespiering krijgen in der achterhand maar dat komt met de tijd wel.
Ik zit altijd eigelijk onbewust naar voren op een groen paard. ik heb geen idee waarom maar ik ga er op oefenen om recht te blijven zitten

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:26

Leuk paard! Wat je zelf ook al zei: ga wat rechter op zitten en doe je beugels langer Knipoog Voor de recht ziet het er leuk uit.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:08

Hey,
Er staat trouwens nergens dat dit pas de 2de keer was dat je er op zat Knipoog
Volgende keer kom ik je wel weer helpen, dat ging wel goed!

(Btw me telefoon maakt nog best nette foto's voor een telefoon he! Knipoog )

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:06

Jawel hoor in de titel schele:P
heb gister nog gereden ben gelijk opgestapt en ging goed dus. alleen rechtsom zit ze helemaal vast

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:30

je benen je der meer aan tene naar binne en niet naar buiten... geef hem wat langer de teugel zodat ej zelf ook beter je hand op de juiste plek te behouden... verder vin dik hem wel braaf voor de 2de keer!