HELP! zie foto. Hoe probleem oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melandri33

HELP! zie foto. Hoe probleem oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 21:25

Op deze foto zien jullie waarschijnlijk mijn probleem wel. Hoe hard ik ook stuur, mijn paard wil niet op de volte naar rechts. Ik denk dat hij bang is voor de rechterkant, maar het is toch erg lastig. Op wedstrijden kan ik moeilijk alleen de linkerhand rijden.

Daarom zoek ik nu naar tips hoe ik mijn paard moet rijden. Mijn instructrice zegt dat ik met pessoabit moet gaan rijden, omdat mijn paard de hulpen dan beter voelt. Als ie dan nog niet luistert zou ik ook nog sporen met wieltjes om kunnen doen, want hij loopt ook weg voor m'n been.

Wat vinden jullie dat ik aan dit probleem moet doen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chocopasta

Re: HELP! zie foto. Hoe probleem oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:27

Is dit serieus of wil je Bokt aan het rellen krijgen Frusty

Overigens heb je voor zo'n probleem géén voorbeeldfoto's nodig.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:27

DRINGENDE OPROEP AAN IEDEREEN OM NIET TE REAGEREN !!

ER IS GETEMD !!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:28

Nou mijn eerste indruk en gedachte van je foto's was: geen ontspanning.
Je paard loopt weg voor je hulpen en drukt zijn rug weg.
Ik zou eerst aan de basis gaan werken en een andere instructrice zoeken, eentje die je de juiste tips geeft! Naar hulpmiddelen grijpen kan je altijd nog, maar als de basis er niet is dan hebben ze alleen maar een averechts effect.Succes!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:28

Citaat:
Wat vinden jullie dat ik aan dit probleem moet doen?

Rijles nemen, en leren normaal te sturen Lachen
Is denk ik het enige wat jou zou kunnen helpen

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:29

zo hallo,
zit is ff niet zo te mauwen.
je zou is ff een keer normaal kunnen doen met dat paard,
heb je dat zelf niet door ofzo :S?

MyrtheJ

Zou eerst al het medische uitsluiten voordat je hiermee door gaat! Osteophaat/fysio erbij halen dus.... Vooral niet met scherpere hulpmiddelen gaan werken.

Overigens hangt op foto 2 je buitenteugel los, dat werkt ook niet bepaald als je een volte wilt draaien.

Chocopasta

slimmerik schreef:
DRINGENDE OPROEP AAN IEDEREEN OM NIET TE REAGEREN !!

ER IS GETEMD !!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:30

Ben het met de rest eens!
Maar we kunnen haar beter helpen dan gaan rellen, even een stukje gekopierd van http://www.paardnatuurlijk.nl

De mens is een "mechanische" denker. Als een van de weinige wezens op deze aardbol hanteren wij "gereedschappen" en wij danken ons hedendaagse bestaan aan het succes van die gereedschappen. Zonder die gereedschappen woonden we nog in holen, zonder berevel overigens, want ook om een berevel geschikt te maken als "jas" zijn gereedschappen nodig. Als ons iets niet lukt zoeken we de oplossing in een beter stuk gereedschap, zo zitten wij mensen in elkaar.

Het ligt dan ook voor de hand om de oplossing te zoeken in het gebruik van een beter bit. Het bit vervalt van communicatiemiddel tot een dwangmiddel, maar zoals velen reeds hebben ondervonden haalt dat ook niets uit, hooguit werkt het voor een korte tijd. Het kan altijd nog gekker, een nog scherper bit, of langere hefbomen eraan, de bitten-fabrikant doet goede zaken, maar het paard vliegt er nog steeds vandoor...

De redenatie achter een scherper bit is: Dit voelt hij beter. Veel mensen redeneren nog een stapje verder: "Als hij er weer vandoor gaat zal hij het voelen ook, ik trek er zo hard aan dat het hem pijn doet, dan leert ie het wel af!". Maar wie zo redeneert begrijpt een belangrijk aspect van het "paard zijn" niet. Een paard is namelijk een prooidier. Zijn hele overleving hangt af van het goed kunnen vluchten. En een prooidier op de vlucht reageert niet op pijnprikkels met stoppen, nee, het gaat nog harder rennen! Een paard dat wordt achtervolgd door een roofdier en pijn krijgt aan een been zal niet denken "oh, ik krijg pijn in mijn been, laat ik maar even stoppen", maar "O nee! Hij bijt al in mijn been, als ik nog harder ga rennen raak ik hem misschien nog kwijt!". Prooidieren reageren op pijnprikkels door harder te gaan rennen, zo simpel is het. Een scherper bit is dus NIET de oplossing!

Succes, en neem inderdaad goed les..

Anoniem

Begin rustig met het longeren, in een longeerring. Dan kan je proberen te rijden in een grotere ring. 20*40 ring, Afgezet. Dat dan op te bouwen.
Misschien met iemand er naast?

En een andere instructrice!

Mickey

Deze foto's hebben al eerder op bokt gestaan en toen is het topic ook gesloten net als nu.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:32

Ik zet dit topic even op slot. Deze foto's zijn eerder op Bokt verschenen, ik ga eens uitzoeken wat dat eerder was.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:32

Mickey *LOL* *LOL*