achterwaarts de bak uitlopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Surprise_s

achterwaarts de bak uitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 19:19

Als ik aan het rijden ben. In de buitenbak ( een kant van de bak is een stukje open aan de smalle kant) dan loopt mijn pony als hij geen zin meer heeft bij die kant gewoon de bak uit(achterwaarts). dan kan je boos worden of rustig blijven of hem met dwang proberen de bak in te laten lopen maar dat lukt allemaal niet. heeft iemand tips hoe je hem weer de bak in kan krijgen??

oja als je hem een tik geeft dan bokt hij en als je anspoort steigert hij of gaat keihard achteruitlopen(ricjting de sloot, dat is eng)

8nnemiek

Re: achterwaarts de bak uitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:53

Kun je de bak niet gewoon dicht doen?
En verder kun je eens proberen om gewoon de hulpen te geven voor achteruit, totdat hij er genoeg van heeft en dan nog net iets verder.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:57

En als de bak niet dicht kan, vraag iemand er te gaan staan met een zweep ofzo...

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:13

En als je hem uit balans brengt??

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:32

Als eens bedacht waarom hij dit doet ipv gelijk maatregelen te willen nemen?
Misschien moet je het werk wat aangenamer maken, kennelijk heeft hij er weinig zin in namelijk. Vraag je dingen van hem die hij feitelijk niet aan kan?

Surprise_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 19:44

nee eigenlijk is hij altijd vervelend tijdens het rijden of hij steigert de hele tijd of hij bokt of dit ik vraag hem alleen om wat rondjes te lopen in de bak an ik denk niet dat hij het werk saai vind want ik rijd 2 keer mper week buitenriten met hem

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:12

Het lijkt erop dat je paard je iets duidelijk probeert te maken.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:21

misschien heeft je paard wel ergens last van en doet het hem zeer met rijden.
misschien kun je er iemand na laten kijken? kom je er misschien ook achter waarom hij zo doet.
ostheopaat ofzo.
maar wat betreft het rijden, als hij achterwaarts gaat of wil bokken en steigeren, moet je proberen
het paard niet recht te laten worden, maar stelling proberen te vragen. dan maak je het voor het paard moeilijker om omhoog te komen.

Surprise_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:47

volgens mij is hij gewoon vervelend en probeert hij onder het rijden uit te komen..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:05

Passen jullie dan wel bij elkaar, want kennelijk hebben jullie een totaal verschillend beeld van wat leuk is?

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:27

Mijn paard had dat ook, maar dat was gewoon uitproberen..
Hij deed het ook alleen in de ring.
Ik heb zelf aan mijn nicht gevraagd of ze erop wou, en dat wou ze Clown ( en die kan écht wel rijden)
Die heeft hem eens even heel goed aangepakt, en ik ben er daarna ook zelf nog opgegaan Lachen
Ik heb aan mijn nicht gevraagd of die hem wou rijden omdat dit een nieuwe pony is.. en ik kan nog niet zo goed rijden, en zij wel.
( ze had het gezien wat hij deed, dus ze wist al wat er ging komen.. en hij begon op het voorterrein al.. toen heeft ze hem een goeie ros naar voren verkocht..en een stukje goed voorwaarts gegallopeerd en toen was hij verder eigenlijk best wel braaf Haha!)

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:35

Voor dat je begint met te rossen laat eerst even je pony nakijken op gebit en een osteo en als er dan niets aan de hand blijkt te zijn ga dan pas optreden.

Weet niet hoe oud je pony is maar wellicht last van zijn/haar mond.

Maar rammen en rossen is geen paardrijden

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 07:44

Surprise_s schreef:
nee eigenlijk is hij altijd vervelend tijdens het rijden of hij steigert de hele tijd of hij bokt of dit ik vraag hem alleen om wat rondjes te lopen in de bak an ik denk niet dat hij het werk saai vind want ik rijd 2 keer mper week buitenriten met hem

Zou toch maar eens uitzoeken waarom hij dat doet, zeker niet om onder het werk uit te komen hoor.

Zou eens goed les nemen en me verdiepen in wat een paard nu werkelijk is.

Afrossen zou ik so ie so niet doen( is ook een laag aan de grondse behandeling, een paard heeft ook zo iets als waardigheid) want dan kun je beter een fiets kopen die kun je afrossen.
Snap ook niet waarom mensen altijd maar alles met slaan op willen lossen??
Misschien wel een mooi item oor een discussie Knipoog

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:30

Zet er eventueel iets voor zodat hij er niet eens bij kan komen!