Nancy @ Springwork.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NancyStar

Nancy @ Springwork.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:04

Hallo allemaal,

ik wil jullie graag kennis laten maken met Nancy. Ze is een 7-jarige merrie. Ze is een Draver en ze is ontzettend goed in springen. Ze mag verder ook graag buitenritten maken. Ze houd helemaal niet van dressuurrijden, want daar heeft ze geen geduld voor. Hier dan de foto's:

1. Links Roos op Starlight, midden Melanie op Willie en rechts ik op Nancy.
Afbeelding

2. Links Melanie op Willie, midden ik op Nancy, rechts Roos op Starlight. (Voor het springen!)
Afbeelding

GEEN FOTO'S VAN LOSRIJDEN !!!

3. En dan nu het echte werk. Laag beginnen!!
Afbeelding

4. Iets hoger.
Afbeelding

5. Nog iets hoger.
Afbeelding

6. En dan het echte, echte werk. We gooien een shabrak over de sprong heen. En ineens kunnen we ook hoog springen. Tong uitsteken (Bij deze sprong wilde ze op het laatste moment weigeren, want ja, een shabrak is echt eng, maar ik corrigeer haar boven de sprong. Ziet er niet super uit, maar levert wel een actie foto.
Afbeelding

7. De laatste sprong van vandaag, nog steeds met het shabrak.
Afbeelding

Welke foto vinden jullie het mooiste voor een uitvergroting?
Commentaar mag, maar houd het vriendelijk.

Kusjes Melanie en een hoefje van Nancy.

NancyStar

Re: Nancy @ Springwork.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:05

Ik zie net dat ik haar bij de laatste foto wel wat langer bij me had mogen houden, maar goed...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:06

ik zou de 4e foto nemen Lachen ziet er t best uit , ! veel plezier nog met het paardje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:18

ziet er leuk uit,maar probeer je handen naar voren te brengen tijdens de sprong,anders krijgt ze misschien een ruk in haar mond bij het landen

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:29

Probeer je handen bij het springen iets meer mee te geven
(wat de gene voor mij ook al zei).
Ik vind er eerlijk gezegd geen foto tussen zitten die ik zou vergroten.

Mooi paard trouwens!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:58

Ziet er leuk uit Lachen
Jullie hadden er veel plezier in Haha!
Heb ik trouwens nog nooit gezien, dat er een chabrak over de hindernis wordt gegooid,
apart .. maar het werkt wel Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:55

Ik zou geen van de foto's uitvergroten, daar vind ik de kwaliteit te slecht voor.

Ik vind eigelijk de enige mooie sprong de laatste, waarvan je zelf zegt dat je haar meer bij je moet houden. Dat moet nu juist niet, op iedere foto probeer je haar omhoog te tillen met je handen. Je handen zijn te hoog en de teugels staan strak, erg onprettig voor het paard. Springen moet ze zelf doen, je kunt haar niet optillen
Je moet meer meekomen, handen naar voren, langs de hals richting de mond van het paard brengen. Dan kan ze zelf een mooie sprong maken, de manier waarop je nu zit zorgt ervoor dat ze haar hals en rug niet goed kan gebruiken.

Corrigeren boven de sprong = fout. Dan ben je te laat. Als ze weigert corrigeer je haar en rijd je opnieuw aan, als ze wil gaan weigeren en toch springt ga je mee en probeer je haar zo min mogelijk te hinderen. Doe je dat toch dan moet je haar duidelijk maken dat ze het wel goed heeft gedaan door haar te belonen.
Als het paard gehinderd wordt in zijn/haar manier van springen zal ze er op den duur een hekel aan krijgen en ook daarom gaan weigeren.

Als je graag een foto wilt uitvergroten zou ik eens buiten in een bak of weiland gaan springen.

Veel succes verder, ben benieuwd naar volgende foto's.
Mooie bonte pony overigens!

NancyStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 21:04

Bedankt voor jullie reacties!! Zodra het weer eens mooi weer word ga ik een buitenrit maken en die foto´s zal ik hier ook zeker showen.

XX

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:38

Ai ai ai.. Paardje probeert goed haar best te doen, alleen als jij je handen zo hoog in de lucht houdt gaat dat haar niet lukken!

Zoals hierboven al gezegd wordt... Je moet veeel meer mee zijn met de sprong zodat je paardje de ruimte heeft om te springen!

Jou verlichte zit bestaat alleen maar uit staan (van de foto's af te zien).. Probeer je gewicht meer naar voren te verplaatsen.. Dus bovenlichaam wat naar beneden en die kont naar achteren!

Verder is het verstandig om een grondbalk voor de hindernis te leggen dat je paard een betere afstand krijgt voor de sprong.. (een paard kan met grondbalk veel beter de afstand inschatten).. Probeer die afstanden zo goed mogelijk te oefenen en hem/haar zo dicht mogelijk naar de sprong toe te rijden..

Je hebt op de foto's te zien nog veel te leren, maar met een goed instructie komt dit vast helemaal goed! Je hebt een leuk paard en wees daar zuinig op! Succes!

Edit: Spellingsfouten

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:41

Het commentaar is al gegeven, maar je zegt bij foto 4 iets hoger... en bij 5 nog iets hoger. Maar lijkt me dat het even hoog is of de laatste een gaatje lager.

Kan misschien ook door de hoek van de foto komen.
succes verder nog!