Hoi,
ik rijd nu zo'n jaartje op hetzelfde paard en ik heb dan ook al vanaf het begin een stuurprobleem met haar. Als ik soms een richting wil uitgaan, dan wordt zij koppig en neemt ze juist de tegenovergestelde richting. Zelfs voltes in een piste verlopen (vooral in galop) soms erg moeilijk. Het heeft vooral te maken met haar karakter en het feit dat ze een harde mond heeft. Ik ben op zoek gegaan met mijn instructrice naar de juiste oplossing, maar we hebben zowat alles geprobeerd. Ik gebruik de juiste zit-en beenhulpen, maar het wil echt niet baten. Ik leg duidelijk mijn been aan en open mijn teugel, maar toch slaagt ze erin om uit te breken. Gaan hangen aan mijn teugels doe ik niet, want ik heb het idee dat dat het alleen maar erger maakt. Ik rijd haar met een pessoa-bitje, in de piste op het tweede gaatje, buiten op het derde. Af en toe rijd ik met trens, maar mijn instructrice is ervan overtuigd dat ze vroeger met pelham of pessoa is gereden. Ik vraag me af of sporen een oplossing kunnen zijn, maar durf het niet meteen uit te proberen. Ik ben ten einde raad. Zondag doen we een wedstrijd (oefencross) en meestal zijn we foutloos, maar doodgewoon te traag omdat ze steeds de verkeerde kant uitloopt (vooral als ze een open veld ziet). Het gaat trouwens om het paard in mijn profiel.
Graag hoor ik jullie mening en tips
groetjes