Ik heb vanaf eind maart dit jaar mijn eerste eigen paard!
Ze (ik zeg vaak hij) heet Wunderbar, een W'tje dus pas geleden 4 jaar geworden. Ik ben nog lang niet goed genoeg om van de foto's te kunnen 'genieten', maar we sinds dat ik hem heb zijn we al heel veel gevorderd.Ik kwam rechtsstreeks van de manegepaarden(pony's vooral eigenlijk), dus ben alsjeblieft niet te streng voor ons.
Eerste keer erop (buiten proberen):

In Juli zijn er ook foto's gemaakt, maar maar eentje waar we rijden en een eentje waar we stil staan, ze zijn niet de moeite waard.

September:
Nou, toen ik deze foto's zag.
Het eerst wat ik dacht was van; De Beugels! Die zijn kort!. Dus ik de volgende dag gelijk een gaatje langer gedaan. Dat is wel fijner alleen in de galop bengelden ze om mijn voet, ik kreeg mijn voet er niet ingedrukt. Dus dat was niet zo'n groot succes.Ik vond dat hij niet erg fijn liep, de dag erna ging het veel beter. Hij was niet stout ofzo, maar wel stug en daardoor kon ik ook niet goed oefenen op mijn zit. Ik weet dat mensen denken dat je pas goed kunt rijden als je goed zit, maar ik moet toch eerst wat meer aan het rijden werken voordat ik wat meer aan mijn zit kan gaan denken.
De foto's zijn niet op volgorde.
Galop, helaas wel erg wazig:

Drafje:

Stap:

Stap:

Stilstand (nog niet helemaal stil):

Stilstand:

Waar ik op moet letten:
-Schouders naar achteren.
-Niet voorover zitten.
-Benen wat meer naar voren leggen.
-Maar van achteren uit rijden.
Zoals ik al zei was hij wat stug, ik kreeg hem niet helemaal los. Ik kan hem dus wel al meer nageeflijk rijden, toch blijft dit moeilijk.
Bij de tweede stapfoto vind ik mij erg streng in de linkerhand, hij kijkt dan ook naar binnen. Maar ik zat te denken dat het kan zijn dat dit de bedoeling was, dat hij stelling aan moest nemen. Dan nog een streng handje.
Xx Charelle & Wunderbar.

!!