We hebben sinds juni een nieuw paard bij ons op de wei, paard is van mijn moeder en staat bij ons zeg maar om lekker een oud leventje te leiden, met afentoe wat rijden zodat paardjelief niet vastloopt.
Nou is paardjelief 1.72, ik ben 1.59, ik ben altijd al angstig geweest met grotere paarden en dan zeker als een paard afentoe een rare sprong kan maken of over me heen loopt en doet alsof ik er niet sta, heb hierdoor *schaamt* eigenlijk niet meer dan een stuk of 6 keer op haar gereden en dan alleen stappen en wat korte stukjes draven (ik liet haar meestal door een vriendin rijden omdat ik zelf gewoon eigenlijk niet durfde).
Nu ben ik zondag naar NH arnhem geweest en daar de clinic van donald newe bijgewoond, hij kreeg het voormekaar om binnen een uur een groen paard gewend te maken aan het gewicht van een mens en liet zien waarom de meeste paarden gekke sprongen maakte of juist tegenwerkte.
Ik liep vandaag de wei in met als gedachte om mijn pony te gaan rijden, Eppo (paard in kwestie) kwam aanlopen en ik dacht bij mezelf, wat zou het ook, laat ik het gewoon doen.
Ik ben zonder zadel, zonder bit gaan rijden en echt ik ben verliefd geworden, dit paardje is zo geweldig, ik voelde me zelfs veilig op haar rug, iets wat ik eigenlijk nog nooit heb gevoeld. Na afloop voelde het ook anders, eppo liep langs me ipv door me heen, het was alsof ze met andere ogen naar me keek...
Hier zat ik er net op, kan je zien hoe gespannen ik was.

Hier zakte het al wat af de spanning

Hier begon ik al met mijn *OOOH wat onzettend leuk is dit -lachje*

Hier heb ik zelfs een klein stukje gedraaft, wat ontzettend gaaf zeg!

Knuffelen!

Nog meer knuffelen *en echt zit hier nog te glunsteren van blijdschap*

Edit: reden waarom ik met gympies en gymbroek rij is omdat ik zonder zadel rij, ik zit dan net wat steviger zeg maar *rijbroek is glad*.