V-Power loopt eigenlijk al 2 weken heel lekker, fijn in de hand en goed meewerkend, maar juist vandaag (toen mijn broertje zo lief was om een paar foto's te nemen) had hij er totaal geen zin in na het losrijden. Zulke dagen horen er natuurlijk ook bij, maar dan hoeft hij nog niet zo lastig te zijn als vandaag.
Ben de afgelopen tijd bezig geweest met verschillende dingen, zoals zonder zweep rijden (ookal rijden we nu net L2, vanaf het M1 moet 'ie weg en ik wil er wat minder 'afhankelijk' van worden), wat hij uitstekend aanpakt. Het wijken beter bevestigen/meer scharen, wat naar mijn gevoel al een stuk beter gaat. Achterwaarts, wat ook steeds makkelijker gaat. En zijn draf/galop en daarbijbehorende middengangen expressiever krijgen, niet iets wat van vandaag op morgen zal gaan, maar wel iets waar we aan moeten werken willen we bovenin mee blijven draaien! En zo afentoe pakken we ook wat 'moeilijkere' oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, travers, appuyementen, keertwendingen en contragalop mee, en dit pakt hij tot nu toe vrij leuk op.
ohja ps ik heb nieuwe laarzen, ze zijn nog niet helemaal ingelopen/gereden, wat niet altijd even makkelijk is uiteraard

Laatste gedeelte van het losrijden, het is hier een kwestie van geven en nemen...ik neem nu net wat meer en geef hem daarna weer ruimte om hetzelfde maar dan alleen te doen

Even ontspannen

Halthouden (wie vindt dat hij wat neigt om naar achteren te gaan...klopt dat was de volgende zet
)
Stukje schouderbinnenwaarts

Beetje verruimen, zoals gezegd niet zijn sterkste punt, maar wat wel al beter gaat als eerst

Activeren, hij is het er niet zo mee eens

Terugschakelen

Stukje richting appuyeren (in stap)

Ook in de galop activeren, ook hier vindt hij het niet leuk, maar als hij merkt dat het werkt pakt hij zulke dingen wel aan

En dan voelt hij beter

En ook andersom gaat het nog wel

Even lekker ontspannen in galop

En dan in draf afsluiten (ik vond zijn hoofd/hals houding zo grappig hier) hij zakte hierna nog verder hoor, halsstrekken doet hij erg graag

En zijn hoofdje dan nog maar, niet zo'n geweldig moment, maar ach denk voeg um toch nog maar toe

mooie combinatie!