V-Power wordt ein-de-lijk weer mooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

V-Power wordt ein-de-lijk weer mooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 21:50

Mooi in het opzicht dat hij weer donkerder wordt nu we weer richting herfst/winter gaan, hoewel hij wel nog uitstekend in zijn vachtje zit, verkleurd hij toch langzaam. Een kleurindicatie van middenzomer dan maar --> http://www.mijnalbum.nl/Foto-OMJKB8BD.jpg

V-Power loopt eigenlijk al 2 weken heel lekker, fijn in de hand en goed meewerkend, maar juist vandaag (toen mijn broertje zo lief was om een paar foto's te nemen) had hij er totaal geen zin in na het losrijden. Zulke dagen horen er natuurlijk ook bij, maar dan hoeft hij nog niet zo lastig te zijn als vandaag.

Ben de afgelopen tijd bezig geweest met verschillende dingen, zoals zonder zweep rijden (ookal rijden we nu net L2, vanaf het M1 moet 'ie weg en ik wil er wat minder 'afhankelijk' van worden), wat hij uitstekend aanpakt. Het wijken beter bevestigen/meer scharen, wat naar mijn gevoel al een stuk beter gaat. Achterwaarts, wat ook steeds makkelijker gaat. En zijn draf/galop en daarbijbehorende middengangen expressiever krijgen, niet iets wat van vandaag op morgen zal gaan, maar wel iets waar we aan moeten werken willen we bovenin mee blijven draaien! En zo afentoe pakken we ook wat 'moeilijkere' oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, travers, appuyementen, keertwendingen en contragalop mee, en dit pakt hij tot nu toe vrij leuk op.

ohja ps ik heb nieuwe laarzen, ze zijn nog niet helemaal ingelopen/gereden, wat niet altijd even makkelijk is uiteraard Clown

Laatste gedeelte van het losrijden, het is hier een kwestie van geven en nemen...ik neem nu net wat meer en geef hem daarna weer ruimte om hetzelfde maar dan alleen te doen
Afbeelding

Even ontspannen
Afbeelding

Halthouden (wie vindt dat hij wat neigt om naar achteren te gaan...klopt dat was de volgende zet Vork )
Afbeelding

Stukje schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Beetje verruimen, zoals gezegd niet zijn sterkste punt, maar wat wel al beter gaat als eerst
Afbeelding

Activeren, hij is het er niet zo mee eens
Afbeelding

Terugschakelen
Afbeelding

Stukje richting appuyeren (in stap)
Afbeelding

Ook in de galop activeren, ook hier vindt hij het niet leuk, maar als hij merkt dat het werkt pakt hij zulke dingen wel aan
Afbeelding

En dan voelt hij beter
Afbeelding
Afbeelding

En ook andersom gaat het nog wel
Afbeelding

Even lekker ontspannen in galop
Afbeelding

En dan in draf afsluiten (ik vond zijn hoofd/hals houding zo grappig hier) hij zakte hierna nog verder hoor, halsstrekken doet hij erg graag Pling
Afbeelding

En zijn hoofdje dan nog maar, niet zo'n geweldig moment, maar ach denk voeg um toch nog maar toe Knipoog
Afbeelding

Liberte

Re: V-Power wordt ein-de-lijk weer mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:52

Wat een mooi paard heb je zeg! Ziet er goed uit hoor alleen de achterhand in galop mag er iets meer eronder. Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:56

knap paard, ziet er lekker ontspannen uit Haha!

op foto een ziet het er net uit dat je been bijna op je paard z'n been ligt, of is dit schijn Knipoog

Qua galop mag de achterhand er iets meer onder.

Uitstapfoto geeft een zeer fijn beeld!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 22:44

Thx voor de reacties.

@Chipieke, lijkt me schijn dat mijn been op zijn been ligt Knipoog

Vind het wel grappig dat jullie nu over zijn galop beginnen, want ik weet dat Power geen spectaculaire gangen heeft, maar wel correcte. Ik ben nu erg hard bezig met zijn achterhand en meer sprong en ik vond het op deze foto's voor zijn doen helemaal niet slecht uitkomen, natuurlijk mag hij meer doen maar daar werken we aan, hij is tenslotte ook pas 5 jaar.

Ohja vind het trouwens niet erg om tips te krijgen over meer sprong in de galop krijgen, hoewel ik zelf uiteraard ook al meerdere 'trucjes' hiervoor ken Knipoog, ben ik wel benieuwd naar wat jullie nog kunnen bijdragen.

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:02

Wat een prachtig paard heb je zeg! Tong uitsteken mooie combinatie!
Jullie zullen het vast ver schoppen, ik vind het er erg veelbelovend en correct uitzien!
Hij lijkt wel vaak zijn mond open te hebben, zit tie zo te zeuren op je bit? of komt dat omdat ie niet zo zin had?
Succes.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 06:00

Ziet er weer netjes uit Steph, lekker bezig zo Cool
Qua meer sprong in galop, tsja veel tempowisselingen zodat hij iig sterker wordt maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al wel verzonnen Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 06:49

Vind het toch een fijn beeld geven ondanks dat het wat minder ging. Lachen
Ben het eens met de galop, maar dat is al gezegd en daar weet je zelf vast ook de trucjes voor. Knipoog
Ga zo door!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:18

mooi paard Haha! ziet er netjes uit.

denk om je hoofd... (kijk naar voren Lachen staat veel mooier!)

succes en veel plezier verder Haha!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:54

Ik vind jullie een erg leuk plaatje, Stephanie!
Voor een slechte dag ziet het er lekker ontspannen uit. Knipoog
Keep on training Tong uitsteken

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:39

Leuk paard hoor Stephanie! Eerst wilde je toch de overstap maken naar het springen of vergis ik me nu? In ieder geval moet je ook blijven dressuren, dat ziet er altijd goed uit bij jou!

Over meer sprong in galop, als hij het al aankan, schouderbinnenwaarts in galop!

Succes!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:44

Leuk paard zeg! Knappe diertje..

Pakt het werk goed op!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:09

heerlijk dier

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:56

Goed bezig stephanie! Wat kan hij lekker nukkig kijken als hij het er niet mee eens is Tong uitsteken
En "eindelijk mooi" vind ik niet de juiste woordkeuze, "nog mooier" is beter passend Haha!

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:50

Het ziet er weer keurig uit hoor! Ik vind hem echt al een hele vent geworden. Ook vind ik je galop er goed uitzien, fijn ontspannen hij mag nog wat meer power gaan uitstralen maar dat komt vanzelf. Een tip is misschien om op de volte steeds wat te sluiten (een meter of 2 drie) en daarin wat terug te rijden (wat meestal vanzelf wat gebeurd) en dan te openen en een er een klein beetje achteraan te rijden. Zo heb je en tempowisselingen en wat extra buiging. Veel succes met hem, komt vast goed!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:50

Hee meid,
Oeh is die van jou ook alweer zo lekker donker aan het worden Haha!
Mijne gaat ook weer naar de donkere kant, dan zijn ze nog mooier he Lovers
Maar power ziet er Top uit!!
En leuk hoor dat verhaaltje wat je er boven typt, ik herken er wel dingen van, we zitten wel beetje op hetzelfde niveau Haha!
Super meid ga zo door...
ennuh...
Wie het eerste in de M zit Tong uitsteken

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 17:18

Bedankt voor de leuke reacties!

@sabinejoey, als hij het er niet mee eens is wil hij nog wel eens naar voren trekken (nu zeker niet meer zo erg als vorig jaar, toen hij echt vol omlaag trok), maar zijn mond open doen is idd een stukje verzet, omdat hij teugeldruk niet leuk vindt en afentoe zal ik hem voor toch tegen moeten houden om te sluiten, om daarna uiteraard weer te geven. De ene keer gaat dat makkelijker als de andere keer.
@EngeltjeS, k weet het recht vooruit kijken, ik let er heel veel op en het is al veel beter geworden, maar we zijn er nog niet.
@Emeraldo, klopt eerst wilde k graag gaan springen, maar uhm ik ben een schijthuis als het hoger wordt dan 1 m. en ik ben van mening dat ik net wat te weinig inzicht heb om het echt goed te kunnen doen. Schouderbinnenwaarts/schoudervoor gebruiken we zo afentoe idd ookal in de galop, ligt een beetje aan de dag of hij het aanpakt of niet.
@Suzy, haha dankje! Ja hij kan nogal boos kijken als hij het er niet mee eens, karakter heeft hij wel Tong uitsteken
@Fieke, dankje! Bedankt voor de tip en ook die gebruik ik al vaker, ik merk dan aan hem dat hij het wel moeilijk vind om te sluiten en doe dit dan ook maar kleine stukjes, anders heb ik zo ruzie natuurlijk.
@Laura, jaaa dkbruin/zwart is gewoon erg mooi! Haha nou ik blijf dit seizoen zeker nog in het L2 hangen, tenzij ik de eerst komende wedstrijden over de 200 punten ga, dan ga ik er nog eens over nadenken om misschien toch over te stappen, maar ik denk niet dat dat er van komt voor het voorjaar.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:31

Ziet er super uit hoor Steph!!
Power begint idd weer een mooie kleur te krijgen! Hopelijk wordt Uvo ook weer snel donkerder, want die is op moment nog wat bruintjes Tong uitsteken

Die laatste foto die heeft wel wat! Grappig hoe hij daar kijkt!!

Succes alvast voor zondag! Maar dat komt vast helemaal goed!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:35

ziet er goed uit steph ook al ging het wat minder,
die laatste foto is wel het toppunt ROFL
gelukkig ging het vandaag alweer beter...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:41

leuke combi!
misschien beter als je je onderbeen nog iets verder naar achter weet te leggen.
succes met z'n twee!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:17

Vind het er netjes uitzien Steph, alleen trek je soms je been wat op lijkt het op sommige foto's. En hang je soms wat naar achteren.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 21:25

@Danielle, we gaan weer ons best doen zondag, meer kunnen we niet doen.
@Daisy, haha ja droog he die laatste foto.
@Wildgirl, ik denk dat mijn been afentoe een eigen leven lijdt, omdat ik nieuwe laarzen heb en afentoe het gevoel nog wat verlies hierdoor Knipoog Maar ik zal er wel op letten.
@Kiki, ja klopt ik trek mijn been afentoe op om meer druk te kunnen zetten, misschien niet de juiste manier. En dat naar achteren hangen komt idd voor op de foto's waarbij ik hem iets meer in het zadel aan probeer te duwen, hij heeft dat nu gewoon nog nodig.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:13

Hee Stephanie

Loopt erg mooi, ziet er lekker ontspannen uit, en het achterbeen bebruik ziet er keurig uit... leuk hoor jullie gaan vooruit!!!!

Groetjes Nicoleee

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:17

jaggie schreef:
Vind het wel grappig dat jullie nu over zijn galop beginnen, want ik weet dat Power geen spectaculaire gangen heeft, maar wel correcte. Ik ben nu erg hard bezig met zijn achterhand en meer sprong en ik vond het op deze foto's voor zijn doen helemaal niet slecht uitkomen, natuurlijk mag hij meer doen maar daar werken we aan, hij is tenslotte ook pas 5 jaar.
Ik vind eigenlijk dat hij best heel redelijk op het achterbeen loopt in galop. In draf lijkt hij me minder tot dragen te komen.

Schakelen is al genoemd en had je waarschijnlijk zelf wel bedacht. Verder vind ik voor sommige paarden balkjes galopperen heel fijn werken om meer sprong te krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:55

Leuk paard!
Ik ben het met Katja eens. Wat me opviel is dat je bij de overgang terug in draf je been eraf haalt, niet doen! Blijf eraan rijden zodat het achterbeen eronder blijft en hij moet gaan dragen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:33

Ziet er goed uit zeg Haha! En echt een heel leuk paard Haha!