Zadelpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Zadelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 20:22

Ik ben ooit overgestapt op het mennen ivm met zadelpijn. Nu na drie jaar op een paard te hebben gezeten, rij ik nu deze twee weken een tinker van een stalgenoot. Ik heb nu twee keer gereden en mijn kont ziet er weer uit als een bavianenkont. Rood, groot stuk ontvelt, vochtig. Niet echt aantrekkelijk dus en ook nog eens erg pijnlijk.
Ben ik nou zo gevoelig of hebben meer mensen hier last van?
Het is overigens geen kwestie van eelt kweken op mijn kont. Toen ik op de manege werkte zat ik 8 uur per dag op het zadel en had het toen ook.

Selket

Re: Zadelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:28

pfoe.. nooit van gehoord en heb er zelf gelukkig geen last van, maar lijkt me flink balen zeg!
Kan het niet komen door een rijbroek die schuurt? Of verkeerd ondergoed? Misschien een bontje op het zadel proberen?
nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat je er wat aan hebt.. succes!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 20:36

Ik heb diverse rijbroeken gehad in het verleden zoals rijbroeken met compleet leer zitvlak. Hielp niet. Ik heb naadloos ondergoed, van die tenten zeg maar dat me hele kont is bedekt. Momenteel rij ik op een westernzadel die echt lekker zit. Ik rij nu in spijkerbroek omdat ik alleen nog maar een witte rijbroek heb.

Lindy1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:56

Ligt er ook aan waardoor je zadelpijn krijgt. Komt het door het zadel of je eigen houding?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:08

Het kan idd komen door je eigen houding , of gewoon een te hard zadel, heb je al eens een lamsvel bontje geprobeerd??

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:03

Een vriendin van mij had het ook HEEL erg. Zij had ergens (vraag me niet waar, volgens mij wel ruitersportzaak) een soort onderbroek gevonden met een verdikking erin om het tegen te gaan EN ze had zo'n zadelgelpad op haar zadel liggen en daarmee ging het goed.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:23

Rij je wel met een spijkerbroek die geen dikke naden heeft aan de binnenkant?

Misschien schuif je dan toch iets te veel in het zadel?

Zou ook gaan voor een bontje/gelpad en je hebt wel van die anti-doorrij/ontstekingsremmende crème, maar uiercrème schijnt het prima te doen.

Maar als ik jou was zou ik je kont even rust geven, is er niet iemand anders die de tinker kan rijden of ga 'm longeren...of...span 'm in Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:25

Heb ik ook jaren gehad, tot dat ik een Wintec zadel kocht. Ik heb er daar na nooit meer last van gehad.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:59

Ik heb het jaren geleden ook gehad en daarna niet meer. Een paar weken geleden is het weer begonnen. Ik denk dat het ook komt van het 'warme' weer en van te lang in stap gaan. In draf heb ik geen last. Voor het rijden smeer ik er een laagje vaseline op. Het is wel geen fijn gevoel (nattig) maar wel effectief. Vannavond heb ik geen last gehad. Gewoon proberen. En na het rijden lekkere sudocreme er op.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 05:23

Citaat:
Maar als ik jou was zou ik je kont even rust geven, is er niet iemand anders die de tinker kan rijden of ga 'm longeren...of...span 'm in

Ik rij hem twee weken omdat de eigenaar op vakantie is en juist dat rijden vind ik voor even wel erg leuk. Inspannen gaat ook wel gebeuren maar nu nog niet en daarbij wil ik gewoon ook rijden (ik men met mijn eigen span)
Ik neem het maar even voor lief