Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ramiro schreef:op de manege waar ik vroeger stond, reed ook iemand constant jaar in jaar uit met slofteugel en ook niet op een correcte manier. Dit paard heeft er ontzettend letsel aan overgehouden, het kraakbeen tussen de rugwervels was gewoon weggesleten en die kreeg uiteindelijk ook artrose. Het kan dus wel, maar ik denk niet dat de slofteugel zoveel effect heeft op een voorbeen,, dat ze er artrose van krijgen, maar ben geen dierenarts
midgie schreef:Dat zouden meer mensen moeten hebben medelijden en gevoel voor een paard, zeker altijd maar met slof rijden , (ik ben so ie so niet voor met hulpteugel rijden in welke situatie dan ook) is in mijn ogen niet echt kunnen rijden, niet het op kunnen lossen van dingen en geen geduld hebben, moet je dan eigenlijk wel op een paard kruipen??
Norway_girl schreef:Nou ja, als dat paard inderdaad continue strak op de slof word getrokken, zonder achterbeen gebruik, dan gaat hij op de voorhand denderen. Tja als dat te veel gebeurd, dan ben ik er zeker van overtuigd dat dit tot artrose kan leiden.
Norway_girl schreef:Nou ja, als dat paard inderdaad continue strak op de slof word getrokken, zonder achterbeen gebruik, dan gaat hij op de voorhand denderen. Tja als dat te veel gebeurd, dan ben ik er zeker van overtuigd dat dit tot artrose kan leiden.