achterwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brownwood

achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 11:15

Ik heb momenteel een jong paard, is een jaar zadelmak en kan een B proefje met winst lopen. Hij kan een stukje wijken nu, alleen het achterwaarts gaan krijg ik er niet goed in. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

previr

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:17

heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad maar heb wel 1x in een les gezien, de ruiter gaf gewoon netjes de hulpen en op de grond duwde iemand t paard terug, (zoals je op stal misschien ook wel eens doet als ie een pasje terug meot) en na een aantal x werkte dan ook.
proberen kan altijd he!

Hvelreki

Re: achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:02

Proberen met hulp van de grond Lachen.

Iemand drukt op zijn borst terwijl jij de hulpgeving voor het achterwaarts gaan zegt met het commando (bv hé) "achter". Nadien als je paard door heeft dat wat "achter" betekent, ga je zonder hulp proberen. Je geeft gewoon de hulpen voor het achterwaarts gaan tegelijk met het commando "achter." Nadien ga je elke keer het commando ietsje later zeggen (dus eerst de hulpen geven)_bouw het rustig op!. Uiteindelijk zal je het helemaal kunnen weglaten. Lukt het niet zonder hulp, dan zit het commando "achter" er niet genoeg in. Ga dan eerst wat aan de hand oefenen. Veel succes Lachen.