juudje84 schreef:dat ie iets te jong is heb je gelijk in judje! maar misschien als je 1 a 2 x in de week er een beetje mee "speelt" hoeft maar een kwartierje te zijn toch.... niet overwerken haha dat zeker niet.. maar voor een vertrouwens band kan t denk ik geen kwaad, als je maar na denkt en niet stiekem ieder x ietjes meer gaat doen.
Daar heb je zeker gelijk in, maar zo jong en dan al steeds rondjes banjeren lijkt mij niet ideaal. Zelf ben ik voor het vertrouwen en dergelijke vanaf afgelopen november tot april (die van mij is nu 3,5 jaar) alleen aan de hand gaan stappen langs de weg. Ook goed voor het vertrouwen, ik heb hem tegelijk meteen alle commando's geleerd (natuurlijk elke keer als ik m in de hand had), zoals stap, draf, ho en terug, waardoor het longeren vanaf de eerste keer goed ging, omdat je maar 1 ding hoeft aan te leren en ook niet nog eens alle commando's. Ook het draven aan de hand vind ik belangrijk, want dan zie je pas echt hoeveel controle je over je paard hebt als je ernaast loopt. Daarnaast is hij nu SUPER verkeersmak en is het vertrouwen erg gegroeid sindsdien.