Leanee en Kennedy (v burggraaf) @ superwork!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Arno

Leanee en Kennedy (v burggraaf) @ superwork!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:17

Omdat mijn vriendinnetje haar foto’s zooooo erg vind, plaats ik ze (heb toestemming Knipoog )
Ze is bang data ze heel bokt over zich heen krijgt, nou en daar ben ik het echt niet mee eens, want ze heeft het paard super gereden!
Leane komt 3 a 4 x per jaar naar mij toe (zij woont in Gelderland, ik in Limburg)
En ze mocht het paard van mijn buurvrouw wel rijden (gemakkelijk beestje (af en toe niet he lee Clown )
De buurvrouw reed er toen niet op, al zoon 6 maanden niet meer, dus natuurlijk wel rustig aangedaan.
Leane zelf lest 1 x op de manege, en rijd 4 jaar nu, dan vind ik het toch heel knap hoe ze weg rijd op kennedy!

Zeg nou zelf, zo slecht is dit toch niet??

Afbeelding
instappen, kennedy is erg zwaar in de mond, wat dus ook problemen geeft af en toe, maar leane vangt het goed op!

Afbeelding
aandraven, knopjes zijn nog niet helemaal gevonden

Afbeelding
Netjes, mag iets lager, maar loopt lekker actief en ontspannen.

Afbeelding
toen zag ken wat Clown

Afbeelding
raar moment, wel fijn beeld.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-66UL8EDY.jpg
*even tussendoor mijn uitzicht Haha! *

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NHNC76JF.jpg
misverstandjes zitten er ook tussen natuurlijk!

Afbeelding
wat een buik heeft dat dier he (even stappen)

Afbeelding
weer even stappen

Afbeelding
hier zie je goed dat hij uitzwaait met zijn rechtervoorbeen.

Afbeelding
leuke foto

Afbeelding
volte opdraaien

Afbeelding
lekker ontspannen van hand veranderen.

Afbeelding
mooi achterbeen, (kennedy heeft hier heel veel moeite mee)

Afbeelding
en slangenvolte, leane zit netjes, paardje lekker ontspannen, super toch?

Wat een combinatie he Lovers ze starten misschien in 2008 een wedstrijdje samen.
En Leane meid, nogmaals, je bent super vooruitgegaan, en je hebt kenny lekker aan het lopen, voor die 4/3 x in t jaar. (wel een paar dagen achter elkaar, maar dat doet er niet toe )

Wat vinden jullie van deze super combi? Haha!

Groetjes

Getty_Maan

Re: Leanee en Kennedy (v burggraaf) @ superwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:22

het ziet er heel goed uit hoor!!!
waarom zou ze bokt over haar kop krijgen Tong uitsteken Ze doet niets verkeerd ze meot alleen nog leren Tong uitsteken
Kennedy is een leuk paard hoor alleen een beetje dik Clown
vindt het een leuke combinatie Knipoog

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:23

bedankt eva, ik zou dit zelf echt niet gedaan hebben Clown

over het rijden: ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar in vergelijking met vorig jaar en de jaren daarvoor is het al stukken verbeterd met kennedy.. Ik moet zelf opletten dat ik mijn voeten niet uitsteek, recht blijf zitten en mijn armen aan m'n lijf houdt, maar daar ben ik nu mee erg mee bezig.. Natuurlijk zijn er nog veel meer verbeterpunten maar het begin is er al Bloos

@ gett: bedankt Lachen

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:24

Gett: dankjewel, er moet idd 50 kilo af!

Leanee: je weet je aandachtspunten en dat is het belangrijkst! komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:10

Kennedy Haha!
Vind het toch wel knap, aangezien er met Kennedy niet echt word gereden en zij een heel ander paardje is gewend waar ze op rijd op de manege Ja .

Leaan & Kennedy moeten in 2008 gewoon keer wedstrijdje rijden Haha! ^

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:13

heey ziet er niet verkeerd uit hoor..
wat aandachtspuntjes
* rechtop zitten
* voor je kijken
* tenen naar binnen
* armen in een "knik"en langs je lijf houden
* proberen van achteren naar voren te rijden

verder vind ik het er niet heel slecht uitzien Lachen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:17

xLaus_ schreef:
wat aandachtspuntjes
* rechtop zitten
* voor je kijken
* tenen naar binnen

dankjewel Lachen Ik ben nu heel erg met mijn houding bezig, maar dat gaat niet allemaal vanzelf.. Dat voor me kijken gaat al stuk beter maar die houding is nog een echt aandachtspunt nu.. Maar daar ben ik nu hard op aan het oefenen dus volgende keer is het misschien al verbeterd Lachen

ik rijd het paard dus ook maar een paar keer per jaar en hijs heel anders dan Mike, dat telt toch ook wel mee..

Met mike ga ik nu L1 doen en met Kennedy ga ik heel misschien in 2008 een wedstrijdje doen..

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:21

xLaus_ schreef:
wat aandachtspuntjes
* rechtop zitten
* voor je kijken
* tenen naar binnen

Er zijn idd aandachtspuntjes die leane zelf ook al genoemd had, en het is natuurlijk niet makkelijk om een springpaard die dressuur niet geweldig vind, dressuur te rijden, en leane rijd maar een aantal keer per jaar op m.
van achter naar voor rijden had ik gemeld, kennedy vind dit erg moeilijk en dit probleem krijg je dus niet in 3 dagen opgelost.

Even goed bedankt voor de tips Lachen

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:39

Als je denkt aan het niveau waarop de ruiter rijdt, is t idd lang niet zo slecht. Maar laten we niet te enthousiast worden he, zo geweldig vind ik het niet. Paard loopt veel te veel uit elkaar en je kan zien dat de ruiter paard nog lang niet bij elkaar en onder zich kan rijden. Maargoed, kan natuurlijk ook niet als het paard lange tijd niks heeft gedaan en de ruiter niet heel veel ervaring heeft. Toch heel veel succes, heel veel oefenen en dan komt het goed!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:53

als je goed kijkt, is het paard ook wat groot ,vergeleken met het meisje,een groot lang paard is ook veel moeilijker bij mekaar te rijden, dus dat kun je het meisje niet echt kwalijk nemen,
daarbij is het ook niet haar paard en rijd ze dr praktish nooit op,

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:55

ga zo door meid!!!

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:08

Nee idd, paard is ook groot voor haar, bedoel het verder neit als afbrekende kritiek ofzo, maar je kan gewoon goed zien dat ze het paard moeilijk onder zich kan krijgen en voor het beeld is dat jammer.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:32

Nen schreef:
Als je denkt aan het niveau waarop de ruiter rijdt, is t idd lang niet zo slecht. Maar laten we niet te enthousiast worden he, zo geweldig vind ik het niet. Paard loopt veel te veel uit elkaar en je kan zien dat de ruiter paard nog lang niet bij elkaar en onder zich kan rijden. Maargoed, kan natuurlijk ook niet als het paard lange tijd niks heeft gedaan en de ruiter niet heel veel ervaring heeft. Toch heel veel succes, heel veel oefenen en dan komt het goed!

voor het niveau van hun beiden, is het super. Lachen
welke manege ruiter (niet aanvallend bedoeld) rijd nu zo weg met een paard dat A, HEEL snel uit elkaar loopt, B al een half jaar niet gereden is.
ik vind het namelijk wel super.
bedankt voor je reactie, en ook van de rest natuurlijk!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:26

ziet er leuk uit hoor! tips zijn al gegeven!
Veel succes met je wedstrijdje!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:40

Mijn commentaar puntjes staan er ookal tussen Knipoog Maar k wil wel kwijt: probeer t paard veel meer actiever te krijgen, op t eind ziet t er al beter uit..! Maar je hebt een zweepje bij je, gebruikt hem ook, jij wil weg draven geen/nauwlijks/late reactie? Meteen een tikkie erbij! Ookal is t een groot, lang, zwaar, met een poos stil gestaan paard.. als je dat volhoud en vaak herhaald zal ze best goed bij elkaar gaan lopen. Dan heb je ook meteen minder gewicht in je handen Knipoog En probeer hem dan op je buitenteugel en binnenbeen te laten lopen Lachen Maar die overgangen zijn echt een "makkelijke' manier om 'em lichter te laten lopen. Maar vooral veel plezier natuurlijk Lachen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:44

OoappeloO schreef:
Mijn commentaar puntjes staan er ookal tussen Knipoog Maar k wil wel kwijt: probeer t paard veel meer actiever te krijgen, op t eind ziet t er al beter uit..! Maar je hebt een zweepje bij je, gebruikt hem ook, jij wil weg draven geen/nauwlijks/late reactie? Meteen een tikkie erbij! Ookal is t een groot, lang, zwaar, met een poos stil gestaan paard.. als je dat volhoud en vaak herhaald zal ze best goed bij elkaar gaan lopen. Dan heb je ook meteen minder gewicht in je handen Knipoog En probeer hem dan op je buitenteugel en binnenbeen te laten lopen Lachen Maar die overgangen zijn echt een "makkelijke' manier om 'em lichter te laten lopen. Maar vooral veel plezier natuurlijk Lachen

idd en het lijkt of hij aan de bolle kant is hihi Tong uitsteken

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:48

OoappeloO schreef:

mag ik vragen, hoe jij aan de foto's kunt zien of het paard een late reactie heeft bij het wegdraven? ik zie het niet namelijk, en het viel wel mee, hij reageerde vrij goed eigenlijk.
het klopt van dat actiever, maar dat volhouden, dat lukt niet, leane rijd 3 a 4 keer per jaar , een paar dagen, dan krijg je dat probleem niet opgelost.
we onthouden de tip wel van de overgangen rijden, daar word hij idd lichter van! met je buitenteugel om je binnen been laten lopen, hebben we ook aan gewerkt! Lachen
bedankt ovor je tips!

DenisSjje: bolle kant? zeg maar gerust: hij is moddervet Clown

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:56

OoappeloO schreef:

Ja ik weet dat ik veel overgangen moet rijden, en daar was ik de laatste dag 2 dagen ook meer mee bezig.. maar vooral ook veel oefeningen rijden om 'm losser te krijgen.

Zoals eva al zegt rijd ik niet vaak op dit paard, en omdat ie zoveel stilstaat kan je niet veel verwachten na 4 dagen rijden.. Ik zal eens kijken of ik een oude foto kan vinden

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:47

K zei ook niet dat hij niet snel reageerde (k bedoelde dat iig niet) maar áls 'ie niet vlot reageerd, dan.. Knipoog
Veel succes ermee dan!