Harisha en baby Amorado vliegend over hindernissen :-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amitje

Harisha en baby Amorado vliegend over hindernissen :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 15:28

Het is ondertussen al weer even geleden dat ik foto's van mijn 4-jarige merrie heb geplaatst op bokt.
Ze is ondertussen al weer terug wat in de hand aan het komen, maar er is nog veel werk aan. We zijn sinds kort bezig met een paar kleine sprongetjes, nog niet te hoog, ze moet het leuk blijven vinden !
Ik wil ook dat ze eerst wat beter dressuurmatig loopt alvorens hoger te gaan springen.

We hebben een beetje een probleem: Harisha is nogal koppig en wilt niet echt weg van haar veulen. Als het veulen dus op stal staat, wilt zij niet weg. We hebben ze dus nog niet gescheiden gekregen. We hebben al vanalles geprobeert. Maar dus op de moment loopt het veulen nog gewoon mee in de rijbak tijdens de training. Ondertussen heeft ie al wel door dat die niet heel de tijd achter zijn moeder moet aan rennen en blijft heel kalm staan en wat eten.
Het is niet ideaal, maar het gaat best goed en beide zijn vrij ontspannen als er gereden wordt. Knipoog

Nog even wat informatie over de 2:
Harisha is een merrie van 4j oud. Haar vader is Jetstream W (v. Jetset). Nog niet zo lang onder het zadel omdat ze dus in juni een veulen heeft gekregen. Ben er sinds juli terug een beetje mee begonnen. Daarvoor heeft ze nog maar één keer een proefje gelopen op wedstrijd.
Haar knappe zoon heet Amorado (v. Acapulco vv. Acorado).
Beide zijn ze NRPS en hebben we zelf gefokt.

Vandaag ging het best goed. Ben heel tevreden over haar !

Nou genoeg gepraat, hier zijn de foto's...

1. inrijden
Afbeelding

2. aan de losse teugel draven, alvorens aan het echte werk te beginnen
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. galopje, ze komt altijd vanachter nogal hoog van de grond Haha! maar geloof me, haar galop zit zááálig !
Afbeelding

En toen begonnen we te springen over baby sprongetjes Clown

5.
Afbeelding

6. echt veel moeite moet ze niet doen over zo'n hoogte Tong uitsteken
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Dit vind ik wel een hele mooie foto Vingers aflikken
Afbeelding

En daarna hebben we nog een parcourtje gesprongen, hier heb ik een stukje film van, maar weet niet goed hoe ik dat erop moet zetten Bloos Kan iemand mij helpen ?

En dan nu: haar knappe zoon Amorado
Hij springt graag
Afbeelding

En kan mooi lopen
Afbeelding

En is een echte vent!
Afbeelding

De foto's zijn door Sylleke gemaakt, thx Syll Knipoog

Verder kan mijn houding echt wel beter, ik weet het Bloos
Het belangrijkste voor mij op dit moment is dat de merrie ontspannen loopt en dat ze het leuk blijft vinden.
Ik wil haar niet dwingen om al zo mooi opgericht te lopen, daar hebben we nog alle tijd voor... Knipoog
Liever alles wat rustiger aan dan overhaast...

liiza

Re: Harisha en baby Amorado vliegend over hindernissen :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:53

Ik heb er niet veel verstand van, maar op sommige momenten mag je wel
wat meer meegaan met je handen.
Verder leuk paard hoor Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:56

idd, mag wel meer meegeven boven hindernis.
maar je zegt net dat merrie net onder zadel is, waarom meteen al springen, ook al is het niet hoog, leer eerst de basis, en ontspannen neerwaards lopen

mooi veulen trouwens

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:57

ziet er wel goed uit, alleen moet je iets meer meegeven.
wel raar dat je het veulen niet wegkrijgt, maar gewoon rustig blijven oefenen en veulen steeds iets langer scheiden, want ooit moet zo ook zonder hem

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:00

Ik vind helemaal niet dat je meer moet meegeven boven de hindernissen, dat lijkt algemeen boktbeleid hier wel, het standaard commentaar bij springfoto's is meer meegeven Haha!. ( Je teugels hangen zelfs door als je goed kijkt, dus het is zowieso onzin om meer meegeven te zeggen)
Edit; als ze het lichaam bedoelen kan ik me er in vinden, je mag wel iets 'losser' gaan zitten, niet krampachtig naar voren leunen. Op zo'n hindernisje hoef je niet zo veel mee te komen, beetje verlichte zit voldoet prima Ja.

Je moet je paard niet losgooien boven de hindernis, er is ook nog leven ná de hindernis namelijk Knipoog, dan moet je paard weten in welke galop hij land (door middel van je zit, been, eventueel wat teugeldruk) en welke kant hij uit moet. + Dat je je paard gigantisch uit evenwicht brengt als je hem aanrijd, teugels losgooit, en de teugels weer aanneemt als je neerkomt.

Heel knap veulen loopt erbij!

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:07

Ziet er leuk uit.
Je mag nog wat meer meegeven met je handen..
Leuk veulen!;)

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:30

Ze is sinds vorig jaar al wel onder het zadel (lichtjes aangereden), maar gewoon lang niet gelopen ivm veulen.
Ik weet dat mijn handen op sommige foto's wat te vast zijn en ze springt ook best raar. Haar achterkant komt veel hoger de lucht in dan haar voorhand en daardoor zit ze wat raar boven de sprong.
Nu vind ik eigenlijk persoonlijk dat er maar één foto is waar ze echt niet genoeg teugel krijgt van mij, maar goed... Bloos
Het springen doe ik omdat ze het leuk vind ! En zo laag kan geen kwaad. Ze loopt trouwens ook nooit weg voor of na de sprong dus het is best wel fijn om even met haar te springen.
Het is trouwen niet het veulen dat we niet weg krijgen, het is de moeder. Veulen loopt zo de stal in, deur dicht, geen probleem. Maar de moeder verzet dan geen stap. Haha! Clown

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 10:02

Gisteren voor het eerst gereden terwijl het veulen op stal stond, ging prima Haha!
Morry bleef vrij rustig, was van zijn voer aan het eten en de moeder heeft ook geen stap verkeerd gezet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:55

Ezumii schreef:
Ik vind helemaal niet dat je meer moet meegeven boven de hindernissen, dat lijkt algemeen boktbeleid hier wel, het standaard commentaar bij springfoto's is meer meegeven Haha!. ( Je teugels hangen zelfs door als je goed kijkt, dus het is zowieso onzin om meer meegeven te zeggen)
Edit; als ze het lichaam bedoelen kan ik me er in vinden, je mag wel iets 'losser' gaan zitten, niet krampachtig naar voren leunen. Op zo'n hindernisje hoef je niet zo veel mee te komen, beetje verlichte zit voldoet prima Ja.

Je moet je paard niet losgooien boven de hindernis, er is ook nog leven ná de hindernis namelijk Knipoog, dan moet je paard weten in welke galop hij land (door middel van je zit, been, eventueel wat teugeldruk) en welke kant hij uit moet. + Dat je je paard gigantisch uit evenwicht brengt als je hem aanrijd, teugels losgooit, en de teugels weer aanneemt als je neerkomt.

Heel knap veulen loopt erbij!

de teugels hangen idd wat losser, zeg ook niet dat ze in mond trekt, maar handen moeten meer naar voren, ipv op plaats te houden en langere teugel te geven.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:01

Wij hebben ook een veulen, dat als ie alleen op stal wordt gezet, gaat steigeren en daardoor heel z'n beentjes openhaalt. Nu zetten wij het veulen iedere keer bij een andere merrie in de stal. Daar staat ze nl. ook mee op de wei en als ze samen in 1 stal staan blijft ze heel rustig. Gaat nu prima. We hebben ook geprobeerd om haar al samen met de andere paarden in de wei te laten, maar dat springt ze over alle draden en hekken heen, dus dat lukt nog niet.
Dus misschien is dat een optie voor jullie veulen, gewoon bij een ander paard zetten.
Succes met de merrie en veulen.

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:13

Lizzy 1 , het veulen gaat sinds gisteren dus heel braaf alleen in de stal. Het veulen was ook nooit het probleem, de moeder wou niet weg als het veulen in de stal stond. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid verder dan 10 m van die stal vandaan. En ja, dan kun je dus niet rijden... Bloos
Maar nu laatst hebben we het veulen weg gelokt met wat eten in de stal en stond de moeder nog gwn buiten. Veulen bleef superbraaf, even gehinnekt, daarna begon die rustig te eten en de moeder was ook vrij relaxed. Ik hoop dat we het probleem nu hebben opgelost! Haha!