Ze is ondertussen al weer terug wat in de hand aan het komen, maar er is nog veel werk aan. We zijn sinds kort bezig met een paar kleine sprongetjes, nog niet te hoog, ze moet het leuk blijven vinden !
Ik wil ook dat ze eerst wat beter dressuurmatig loopt alvorens hoger te gaan springen.
We hebben een beetje een probleem: Harisha is nogal koppig en wilt niet echt weg van haar veulen. Als het veulen dus op stal staat, wilt zij niet weg. We hebben ze dus nog niet gescheiden gekregen. We hebben al vanalles geprobeert. Maar dus op de moment loopt het veulen nog gewoon mee in de rijbak tijdens de training. Ondertussen heeft ie al wel door dat die niet heel de tijd achter zijn moeder moet aan rennen en blijft heel kalm staan en wat eten.
Het is niet ideaal, maar het gaat best goed en beide zijn vrij ontspannen als er gereden wordt.
Nog even wat informatie over de 2:
Harisha is een merrie van 4j oud. Haar vader is Jetstream W (v. Jetset). Nog niet zo lang onder het zadel omdat ze dus in juni een veulen heeft gekregen. Ben er sinds juli terug een beetje mee begonnen. Daarvoor heeft ze nog maar één keer een proefje gelopen op wedstrijd.
Haar knappe zoon heet Amorado (v. Acapulco vv. Acorado).
Beide zijn ze NRPS en hebben we zelf gefokt.
Vandaag ging het best goed. Ben heel tevreden over haar !
Nou genoeg gepraat, hier zijn de foto's...
1. inrijden

2. aan de losse teugel draven, alvorens aan het echte werk te beginnen

3.

4. galopje, ze komt altijd vanachter nogal hoog van de grond
maar geloof me, haar galop zit zááálig !
En toen begonnen we te springen over baby sprongetjes
5.

6. echt veel moeite moet ze niet doen over zo'n hoogte

7.

8.

9. Dit vind ik wel een hele mooie foto
En daarna hebben we nog een parcourtje gesprongen, hier heb ik een stukje film van, maar weet niet goed hoe ik dat erop moet zetten
Kan iemand mij helpen ?En dan nu: haar knappe zoon Amorado
Hij springt graag

En kan mooi lopen

En is een echte vent!

De foto's zijn door Sylleke gemaakt, thx Syll
Verder kan mijn houding echt wel beter, ik weet het
Het belangrijkste voor mij op dit moment is dat de merrie ontspannen loopt en dat ze het leuk blijft vinden.
Ik wil haar niet dwingen om al zo mooi opgericht te lopen, daar hebben we nog alle tijd voor...
Liever alles wat rustiger aan dan overhaast...