Dustie kan wijken:)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

Dustie kan wijken:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:46

Met dank aan Roverrr heb ik eindelijk fotos van Dustie (en mij erop).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips en commentaar graag...

Hartje

Re: Dustie kan wijken:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:48

Probeer met wijken hals en hoofd wat rechter te houden. Benen lang houden en tenen naar voren.

Succes !

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:50

leuk paardje
maar op de 3de foto heb je een hele strenge hand,
je moet eerst recht richten voor je gaat wijken. ik zie dat je schuin van c weg loopt.. en zorg ervoor dat je paard niet gaat kantelen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:55

Leuk paardje joh, jullie zijn een leuk stel. Helemaal als je iets meer gaat werken aan hoe jullie samenwerking eruit ziet.

Denk aan een rechte rug bij jezelf ipv hol, jezelf lang maken. En ook ontspan je handen en houd ze rechtop (foto 2). Dat geeft een veel fijner beeld.

Het wijken zou ik persoonlijk nog even achterhouden, als je kritisch naar jezelf kijkt zie je dat je zelf erg scheef zit (linker en rechterbeen niet evenlang, niet op beide zitbeenknobbels en schouders niet evenhoog).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:57

Ik vind het een hele lieve pony en ik vind het vervelend om dit te plaatsen maar echt foto's van wijken zie ik niet.
Ik neem aan dat je foto 3, 4 en 5 bedoelt, en ik geloof echt op je woord dat je paard reactie gaf op het been maar hij schaart niet, op de eerste foto is de hals enorm overbogen en de pony is ook ronduit tegen de hand.
Misschien kun je beginnen met wijken door hem op de grote volte aan de open zijde naar buiten te zetten met je been, en met wijken vanaf de driekwartlijn?

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:59

foto 1: zet je handen niet vast op je bovenbenen, die horen nog steeds boven de schoft naast elkaar. foto 2: ook hier zet je je handen vast en dwing je je paardje naar beneden dat is niet de juiste manier(ook niet voor een foto). foto3: wat ben je hier in hemels naam aan het doen?????? foto4: lijkt op wijken, maar hij loopt schuin weg, tegen je buiten teugel aan laten lopen en niet met je binnenhand, anders geformuleerd, je drijft je paardje opzij voor je been en begrenst met je buiten teugel de schouder. foto5: heb je je been te ver naar achter houd deze gewoon op zijn plek, lang en ontspannen en drijf wanneer nodig.foto6: hakken uitdrukken tenen naar binnen, en wederom niet je paardje dwingen. en dan de super tip, neem les! niemand kan zonder les. ik hoop dat je er iets aan hebt, heel veel succes

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:01

ik ben het met urielle eens, en idd, volte openen is in feite wijken op de volte.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:05

hmm, wijkfoto's zie ik niet eerlijk gezegd. Je pony kan ook niet goed wijken als hij niet eens lekker ontspannen in de nagevelijkheid loopt!
Foto 3 geeft een ontzettend naar beeld. Het lijkt of je je hand naar je buik toetrekt en zo zijn hoofd omtrekt. Niet echt fijn voor je paard en al helemaal niet voor zijn mond.

Probeer eerst wat meer aan de nagevelijkheid en ontspanning te werken voordat je gaat wijken. En idd op voltes oefenen (als ie ontspannen is).
Succes.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 15:05

Lachen even ter verduidelijking, ik heb wel les,maar niet op dustie.
Ik rij meestal op mijn paard (kapitein) en dit was de 10e keer (ofzo) dat ik even op Dustie reed.

Dank jullie wel voor de tips.
Over het scheef zitten. Op het zadel van Kapitein heb ik een streepje staan,want doordat ik doof ben aan 1 kant, ben ik scheef geworden. Bij dust zijn zadel heb ik dat nog niet. En ik schrok toen ik dat op de fotos zag.
Maar ondanks dat, vond ik het wel mooie fotos en was ik trots dat Dustie al aardig mee ging werken. (voor een paardje die niet wijkte en niet onder VZ-zadel reed enzo).

dat van die volte ga ik zeker proberen.....

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:07

Neem ook les met Dustie! Zo kun je goed aan ontspannenheid oefenen en op het wijken!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:27

ik ga met de rest mee.
die manege is toch in maarn (vlak bij camping de heijgraaf)
want komt me erg bekend voor (als ik daar op vakantie ging reed ik altijd mee met een buitenrit)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:29

Leuke pony, commentaar is er al gegeven en daar benik het volledig mee eens

Bianca1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:18

mooi paardje! Haha!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:05

Dat heeft toch niets met wijken te maken ...?
Dat is gewoon schuin oversteken, er is niet een sprake van een rechte hoofd en halsverbinding...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:09

Dat je scheef zit wil ik even buiten beschouwing laten n.a.v. je uitleg, wat ik wel vind is dat je niet moet willen wijken wanneer het paard niet op eigen benen ontspannen loopt en wat nagevelijk is.
Probeer eerst eens lekker te laten ontspannen en wat nagevelijk te krijgen zonder dat het paard het hoofd kantelt, wanneer dat er is kun je gaan denken aan wijken.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:11

ik vind het geen wijken het ziet er niet echt ontspannen uit. dus eerst oefenen met nagefelijk en ontspannen lopen dan verder gaan met wijken en altijd nieuwe dingen aan leren met goed begeleiding