.Hij is in het verleden kennelijk niet zo netjes gereden: verkocht als 'M-niveau' en die oefeningen kan ie ook wel, maar op z'n eigen benen lopen en ontspannen kan 'ie niet. Ik rij hem af en toe (1 - 2 keer in de week), en het gaat eigenlijk al vrij goed maar ik ben wel eens benieuwd hoe de bokkers hier de problemen waar we tegenaan lopen zouden oplossen!
- Het paard is ontzettend stijf op rechts: hij pakt het bit af en toe gewoon helemaal vast, sturen zit er dan vaak ook niet meer op
.- Bij voltes e.d. zwaait hij vaak ontzettend uit, en soms gaat hij zelfs recht op de muur af (en nee, hij stopt níet op tijd!), en dan kan je 'm pas op het laatste moment weer op de volte zetten.
- Het grootste probleem is eigenlijk vooral, dat hij ontzettend vlucht voor je been: als ik 'm iets teveel been geef, of op het verkeerde moment dan schiet hij ervandoor (overigens wél gewoon in de gang waar we in bezig waren) en de rem is ver te zoeken. Met opvangen met de zit van voorzichtig ophoudingen op de buitenteugel krijg je 'm wel weer terug, maar hij doet dit áltijd (dus óók als je 'm op de volte wilt begrenzen of wat dan ook), en da's toch lastig.
- Hiernaast heeft hij een ontzettend balansprobleem, struikelt héél vaak over z'n eigen voeten omdat hij vergeet dat hij er 4 van heeft, aangalopperen gaat bijvoorbeeld bijna standaard gepaard met gestruikel. Dit wordt dan ook nog niet zo vaak met 'm gedaan, eerst in stap + draf maar eens in balans vindt men.
Nu mijn vraag aan jullie: hoe zouden jullie deze probleempjes oplossen?
.
. Ik heb hem al een week of 2 denk ik & ik woon dan nog eens in België!
(maar dat had ik al gezegd
)