benen stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 00:10

sinds ik een ongeluk heb gehad met 2 verbrijzelde knieen kanm ik me benen niet meer stil houden ,ze bewegen van voor naar achter en ik heb er geen kracht mee ,ik rij western

weet iemand een goeie oefening voor die verlamde pootjes van mij ,zodat ik mijn benen stil kan houden

marieke1982

Re: benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:07

Zwemmen is een hele goede oefening om spieren te kweken zonder dat je ze snel overbelast. Fietsen en roeien ook goed voor de spieren maar kans op overbelasting is groter... ik weet niet wat je allemaal mag doen van de dokter.....? Of wat je natuurlijk nog kunt doen.......?
Daarnaast kun je je stijgbeugelriemen ergens onderaan door de lus van een chabrak of met een touwtje aan je singel vast maken zodat de beugels niet zo heen en weer kunnen bewegen. Dan hangen je benen stiller en kun je je wat meer op het rijden focussen. Is misschien niet het meest veilige idee, maar ik weet niet hoe braaf jou paard is.
Ik denk wanneer de spieren en banden weer wat sterker zijn dat het beter gaat!
Succes!! Pling

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:05

ik heb ook problemen gehad met mijn benen stil te houden maar niet door een ongeluk ofzo.. ik rijd dan geen western maar ik had als oplossing een dressuur zadel met dikke kniewrongen en ik heb een rijbroek aan met een leren zitvlak dat zit lekker stroef..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:08

Ga even bij een fysio langs. Die kan precies bekijken welke spieren slecht functioneren, en daar specifieke oefeningen voor geven. En anders eens een verwijzing naar een revalidatiearts vragen, die kan ook vaak nog heel veel doen. Voor de fysio heb je tegenwoordig geen verwijzing meer nodig, dus maak gewoon eens een afspraak.

Citaat:
Daarnaast kun je je stijgbeugelriemen ergens onderaan door de lus van een chabrak of met een touwtje aan je singel vast maken zodat de beugels niet zo heen en weer kunnen bewegen.

Dit is dus de allerslechtste tip die je kan krijgen, en bovendien nog gevaarlijk ook!!! Door dit te doen krijg je veel krachten op je knieen, in een richting die je niet wilt. Zelfs gezonde knieen help je hiermee aan gort, laat staan knieeen die al niet zo best zijn!!

Tenzij je veel ruimte in je gewrichten hebt overgehouden waardoor ze uit de kom raken, zit het probleem hem vooral in je spieren, wat je zelf eigenlijk ook al aangeeft. Als die weer getraint zijn, moet het rijden ook beter gaan!!

Succes er mee, want ik weet uit ervaring dat rijden oppakken na knieoperaties niet makkelijk is!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:10

Gebruik de zoekopdracht even, er worden vele tips gegeven Lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:11

Trainen onder goede begeleiding.. fysio of zo.. Knipoog