buiging rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

previr

buiging rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:49

ik heb met mijn paard heel veel moeite met de rechter buiging, hij valt graag tegen mijn rechterbeen aan,
heb al veel geprobeerd, heb ook een tijdje op een kleine volte gelongeerd met kaptoom omhem zo meer te laten buigen maar werd steeds lastiger
weet iemand waarin ik kan zoeken of nog een antal manieren?

pearlie

Re: buiging rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:50

Ik zit met hetzelfde probleem, mijn paard buigt rechts moeilijk en 'negeert' mijn binnenbeen. Ik moet veel contrastelling/buiging (schouderbuitenwaarts ahw) rijden linksom en veel schouderbinnenwaarts rechtsom.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:54

ja op die manier ben ik ook al een beetje bezig, maar kom steeds weer op het zelfde probleem terug,
als ik de dag erna opstap merk ik gelijk dat ik weer terug af ben, dus iedere dag op nieuw ook al merk ik die dag veelverbetering. Huilen

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:12

Mijn pony heeft dat ook gehad, maar dan op links en ook tegen mijn been aanvallen en vooral de overgang naar de galop was een ramp, sprong elke keer verkeerd aan. Ook ik kreeg de opdracht om meer stelling en vooral veel figuren te rijden. Helaas het heeft niets geholpen. Totdat iemand met het id kwam om er een veterinair osteopaat erbij te halen. Heb dit dus gedaan en wat bleek, ze zat helemaal vast op links. Ze is er aan behandeld (gekraakt) en ze loopt als een zonnetje. Dus je ziet maar weer, niet alles is rijtechnisch op te lossen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:38

www.paardenbegrijpen.nl
Op deze site staat veel informatie over het rechtrichten van je paard. Ook kan je via de zoekfunctie op bokt kijken voor informatie hierover. Waarschijnlijk is je paard nog niet goed recht gericht, waardoor deze nog niet goed beide kanten op kan wenden.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 08:16

dankje , ik zal um eens gaan doorlezen hopelijk met succes.
maar ik denk dat ik binnenkort de osteopaat eens er naar laat kijken waarschijnlijk zal dat toch iets moeten uithalen want de voeten zijn goed (hoefsmid werkt op orthopedisch centrum dus kijkt goed naar de stand ed) tanden gedaan, kan ook geen probleem zijn.
waarschijnlijk dat toch iets in de wervels want ze wordt met longeren rechtsom toch zo vervelend. gewoon naar binnenvallen en duw je haar terug naar buiten oren plat en beetje springen en in galop gaan. kan haar wel een x goed aanpakken maar daar heb ik helemaal niks aan dat heb ik al gezien, dus ik gok op de osteopaat hihi.

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:40

previr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 09:39

dank je

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:11

t paard kan idd ergens in zijn rug of heiligbeen last hebben en een osteopaat kan blokkades opzoeken en deze verhelpen. een consult is vaak gratis dus je kan er altijd even naar laten kijken. Als je het rijtechnisch wil oplossen is het vaak niet goed om juist veel naar rechts in te buigen en met longeren vallen ze ook vaak naar binnen als je ze aan de bijzetteugel zet. wat je beter kan doen is tijdens het rijden juist de buitenteugel er goed bijhouden en dus géén stelling vragen naar binnen, met je binnenbeen kun je dan vervolgens het paard rechter richten of iets in laten buigen. eventueel kun je ook wat contrastelling vragen in een volte links en rechtsom. na een tijdje wordt het paard weer even soepel aan beide kanten. Probeer het dus niet met de teugel op te lossen door veel meer stelling naa binnen te vragen dat werkt vaak averechts