Manegepony's Anne & Chavez omgetoverd tot westerntoppers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Manegepony's Anne & Chavez omgetoverd tot westerntoppers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 10:46

Gisteren was het dan zover: De opendag van Hippisch Centrum DE SPRONG! Wij (Elien en ik) mochten een show rijden op de twee tinkers van de manege. Elien rijdt op Chavez, een échte tinker met veel behang, hij heeft M gelopen. En ik rijd op Anne! Anne is een tinker van 4 jaar oud, nog niet al te lang onder het zadel (misschien een jaartje nu) en ze heeft af en toe wat moeite met galop en goed luisteren, maar ze deed het gisteren echt super OK dan!
Ben helemaal trots op onze westernpaardjes.

Genoeg gepraat, hier komen de foto's. Eerst nog twee van zaterdagmiddag. Promoten van de opendag. Door het dorp zijn wij te paard, gewapend met folders en megafoon, om gaan roepen dat we open dag hebben. Ook mensen aanspreken enzo:
1. Afbeelding
2. Afbeelding

En de opendag.
Chavez vond het publiek eerst wat eng Ach gut
3. Afbeelding

Annie niet hoor Haha!
4. Afbeelding

Verder losrijden tijdens show nummer 1.
5. Afbeelding

En de gehele show zelf op youtube, laden duurt waarschijnlijk wat lang, omdat het dus een filmpje is van DE HELE SHOW:
*KLIK* http://www.youtube.com/watch?v=1Bklk9wT250

De show ging super! En na de show mochten kinderen de pony's komen aaien!
De anne fanclub:
6. Afbeelding

Chavez-fanblub:
7. Afbeelding

En na de show van Iwayalover en Irmaatje, de springdemo, Appie Kamps, de clowns en de ponyritjes, mochten we gewoon nog een keer!
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Annie vindt Chavez lief Lovers
10. Afbeelding

Begin van de proef:
11. Afbeelding

Het groeten
12. Afbeelding

Van hand veranderen en dan op X samenkomen
13. Afbeelding

Ik dénk na de galop bij E afwenden, op X naar F en M
14. Afbeelding

En dat was het! Ik heb het echt super naar mijn zin gehad. Er waren heel veel mensen en we hadden een super prubliek! OK dan! En dan heb ik het nog niet gehad over onze paardjes! Ze hebben zich echt super gedragen, alles ging gewoon goed.

Juut

Re: Manegepony's Anne & Chavez omgetoverd tot westerntoppers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:38

Wow, wat gaaf Anne! Knap om een vierjarige zo netjes rond te rijden, en Chaves is gewoon kei stoer Clown
Zijn dit manegepaarden? Kan ik xtje komen tinkerhobbelen? Vork

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:45

Zo gaaf zeg! wat een stoere tinkers ook Haha!
ben zellf ook helemaal gek op western Ja
mooie zadels hebben de paardjes om Lachen Erg netjes gedaan Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:49

Bedankt voor jullie berichtjes! Pling
Dit zijn allebei gewoon manegepaarden. Als je zou komen lessen is er groot kans dat je op een van de twee ingedeeld komt. Dus Juut, dat kun je zeker een keertje komen doen!

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:19

Haa Anne,,

Echt super gereden samen! Heb het niet live kunnen zien aangezien het echt mega druk was (600 man! Pling )
Maar op de film ziet het er netjes uit hoor!! En de paardjes waren idd super braaf gister!

Groetjes Elle.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:54

leuke paarden
alleen een westernzadel opgooeien hoofdstel in
is geen westernrijden. dat houd toch echt iets veel meer in.
en vind toch jammer dat het vaak zo weer word beshouwd wij geven wel even een show van western rijden.
het doorzitten gaat ook nogal moeizaam zo te zien.

ik zal er verder niks op zeggen.

bvehalve dat het twee leuke paardjes zijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 20:16

Toushie ik weet wel wat westernrijden inhoudt Knipoog Zegt alleen niet dat ik het ook kan.
Het was de bedoeling om verschillende shows te geven, vandaar dat wij een stoere westernshow deden. Dit vooral omdat Anne het nogal moeilijk vindt om echt netjes te dressuren en met een westernzadel erop oogt het al stoer en hip zonder dat het paard veel speciaals doet. We hebben zoveel mogelijk geprobeerd om het ook écht te laten lijken, maar dat lukt inderdaad niet helemaal (bijvoorbeeld mijn zweep, ik kon niet zonder, maar met een extra lange teugel lukte me het ook niet). De leek en het pennykind heeft dit tijdens de show echt niet gezien, dus dan maakt dat niet zoveel uit.
Verder gaat míjn doorzitten heel erg makkelijk hoor Knipoog geen moeite gehad met doorzitten, Anne zit als een huis. Voor de andere ruiter kan ik natuurlijk niet spreken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:43

oke nouja het dorzitten leek echter wat mooiezaam te gaan op het filmpje vooral ergens halverwege die andere .
misschien was het een wat harde reactie van mij.
een zweep is nog neit zo heel erg die heb ik er ook wel eens bijgebruikt hoor Knipoog
probeer echter je paard wel wat verzamelder te gaan rijden. hij is nog jong en meot veel leren. maar nu loopt hij uitelkaar.
daarbij bedoel ik neit netjes dressuren maar van achter naar voor gaan werken.

GR

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:50

Maar dat gaat zo lastig tijdens een demo, waar je met je partner rekening moet houden he Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:02

stoere westernshow? is een pas de deux met westerntuig. Voral het paardje met de lange manen loopt erg opgericht.
Leuke pony's, maar met western heeft het niks te maken

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:12

Kom op meiden moet het weer zo flauw allemaal, ik denk dat die meiden heus wel weten dat ze alleen met een westernzadel en hoofdstel niet meteen western kunnen rijden. Het gaat om de fun, meiden leuk dat jullie zo veel plezier hebben gehad en zijn hele mooie pony's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:53

tuurlijk hebben ze harstikke goed hun best gedaan! Ja Alleen ik mis de logica even. het is gewoon een dressuur pas de deux, leg er dan een normaal zadel op met een leuk setje ofzo

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:14

Maar Stef dit is juist toch ook leuk. Ik bedoel: een pas de deux met western zadels enzo Lachen zie je ook niet vaak Knipoog Dat maakt het toch extra leuk Ja

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:14

ziet er leuk uit hoor!! en ach dat wel of niet echt western.........
gaat toch even om het idee en de fun voor de open dag!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:18

zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind het niet extra leuk. Als ik een westernzadel zie hoop ik op western...
maar goed, dat is natuurlijk een hele andere discussie

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:10

Toushie schreef:
probeer echter je paard wel wat verzamelder te gaan rijden. hij is nog jong en meot veel leren. maar nu loopt hij uitelkaar.
daarbij bedoel ik neit netjes dressuren maar van achter naar voor gaan werken.
Heb je helemaal gelijk in! Normaal heb ik haar ook wat meer voor elkaar, maar ik was zo gefocust op het synchroom rijden, dat ik mijn paard niet genoeg been heb gegeven. Komt ook doordat Anne normaal een veel vlotter tempo heeft en ik haar nu dus voornamelijk aan het inhouden was. Zeker een aandachtspunt om de volgende keer op te letten, want ook in een langzamer tempo moet ze veel meer van achteren naar voor kunnen lopen.

Stef ik snap je argument helemaal en ben het er ook wel een beetje mee eens. Onze insteek was om een stoere proef te rijden met de twee tinkers van de manege. Veel manegeruitertjes hebben nog nooit een westernzadel in het echt gezien, laat staan een westernruiter op een echt western-getraind paard. Wanneer zij westerntuig zien op een paard, een ruiter in spijkerbroek, denken zij meteen aan Lucky Luke en INdiana Jones. Yihaa het wilde westen. Wow! Dat vinden ze al een hele happening an sich!
Voor de mensen die al eens echte westernruiters hebben gezien, moeten we inderdaad een grote domper zijn geweest. Ik denk ook niet dat die er waren, want iedereen was razend enthousiast over onze stoere show met de tinkers.

Iedereen bedankt voor jullie reacties Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:45

lovely82 schreef:
Kom op meiden moet het weer zo flauw allemaal, ik denk dat die meiden heus wel weten dat ze alleen met een westernzadel en hoofdstel niet meteen western kunnen rijden. Het gaat om de fun, meiden leuk dat jullie zo veel plezier hebben gehad en zijn hele mooie pony's.

Inderdaad, daar gaat het om toch?
Het publiek staat heus niet;
Jeetje, ze hebben alleen maar Western tuig, maar ze kunnen niet eens western rijden!
Ze vinden het gewoon leuk om naar te kijken, dus wat is het probleem dan? De meiden hebben nooit gezegd dat ze echt Western kunnen rijden. Knipoog

Vind het leuk dat jullie dit allemaal met de manege pony's kunnen en mogen doen. Super! Pling

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:46

heel veel actie he

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:35

Anne en Elien, ik vond het zeker een leuke show Haha! , en het was voor het publiek ook echt wel mooi om te zien, anders hadden jullie ook geen applaus gekregen!! Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 21:44

Hey Wendy! Jij ook hier!? Wat leuk zeg! Bedankt voor het compliment, ik vond het ook echt superleuk om te doen en ik geloof Elien ook.
Voor de bokkers: Wendy (_cheyenne_) heeft ook geholpen met de opendag (zie foto 3, met de beige rijdbroek) en ons met het losrijden een beetje geholpen waar het nodig was.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:36

Wat leuk!
Anne was wel braaf?
Ziet er leuk uit hoor, moet echt nog een keer langs komen Lachen!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:08

Chavez wat heb ik hem lang niet meer gezien. Ik heb 2x tegen sabine gereden in het M1 2 maanden terug was geloof ik de laatste keer.
Is dit nu Manon haar manege? Want chavez is van Manon. Of heeft ze hem verkocht? Lijkt me sterk (word nu zeker ingezet als manege paard)?

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:10

sorry heb net gelezen in je profiel dat dit nu idd de manege is van Manon:) zou je haar de groetjes Willen doen van Esmee met haar haflinger Lieke?
Dankjee en zeg maar dat manon het top heeft gedaan zeg dit zo nu opgezet:D Wens dr maar succes