Lavita @ wedstrijd (pony vs paarden) M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Lavita @ wedstrijd (pony vs paarden) M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 22:52

Voor de mensen die ons nog niet kennen:
Ik ben 1.76m en rijd op een (net aan) e-pony van 1.49m genaamd Lavita.

Met haar start ik op het moment M1 tussen de paarden.

Achter het paard Lavita staat een lang verhaal, dat vooral met haar gezondheid te maken heeft. Denk hierbij aan HKO (3tje), artrose (2/3 & 3tje), spat (2/3 & 3tje), OCD (heel klein, bij de kogel rechts voor), andere beengebreken, Antoine de Bodt en veel doorzettingsvermogen.

Voor het hele verhaal kan je even in me profiel kijken (is niet echt up to date).
We zijn binnen een jaar van L1 naar de M1 geklommen, en we gaan nog steeds erg vooruit.

In het weekend van 24 & 25 augustus heb ik in Heemstede gestart. Het is daarvoor heel lang stroef gegaan, vooral omdat het gewoon moeilijk is met een pony tussen de paarden (maar daarbij komen ook de normale problemen en het pittige karakter van deze merrie Clown).

Zaterdag, de punten:
187, en 1ste
185, en 4de
En dat tussen de paarden! Was echt super trots

Zondag, de punten:
173, en laatste haha lekker apart (vorige keer kreeg ik bij dezelfde jury 151 en de proef bij de andere jury 170 ofzo)
180, was 5de of iets dergelijks.

Nu ben ik M1 +8

genoeg gel*lt, Hier de foto's dan:

Afbeelding

Afbeelding
Uhm... let maar even niet op me erg grote kapstokken (me benen Clown)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat voorbeentje! Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze komt op de trailer!! Vork

Afbeelding
Hinniken..

Afbeelding

Edit:

Met dank aan Mynique hier op bokt, die deze foto's gemaakt heeft. Mijn vaste fotograaf haha...
Laatst bijgewerkt door Cardy op 09-09-07 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyke

Re: Lavita @ wedstrijd (pony vs paarden) M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:59

Gefeliciteerd hoor met je punten. Ziet er leuk uit.
Ik heb zelf ook met een E pony tussen de paarden gestart. En die was ook niet de makkelijkste. Al was de mijne wel wat groter en veel mensen dachten dat het een paard was.
Ga zo door zou ik zeggen. Het is des te knapper om met een pony tussen de paarden zo te kunnen rijden.

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:21

Ik heb wel eens gehoord, dat de paardenjury's de pony's tussen de paarden weinig tot geen punten geven..
Maar jij hebt hele mooie punten!! Ik vind het er ook leuk uit zien.. Heb je niet veel commetaar van de "paardenruiters" ??

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:27

ik probeer het ook al een jaar, en merk dat ze vaak scheef kijken en ons beoordelen op paardengangen. niet dat ik geen punten haal, maar wij moeten meer ons best doen!

super dat jij er in slaagt zo ver al te komen, ga zo door!
leuke levendige pony heb je!

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:49

(Offtopic maar erg nieuwschierig Knipoog )

Wat voor pony heb je dan? Ik zit namelijk te denken om met mijn newforest van 1.45 (ben zelf ong 1.70) de wedstrijden in te gaan,
omdat ze op het moment echt super loopt, maar zit te twijfelen omdat je altijd die nare verhalen hoort...
Moet ook tussen de paarden starten dan, ben nu 21...
Maar is het te doen, of is het echt vervelend met een paardenjury??

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 06:54

Netjes hoor cardy!
Ze gaat echt goed hé.
Hemeltje, ik ben nog altijd verliefd op dat hoofdstel van je! Lovers
Doe zo verder!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:37

De juiste keuze voor op je trailer! Ben benieuwd hoe die eruit komt te zien.
Verder tja..... op naar de M2 he. Je viet ziet er weer lekker uit.
Ga er graag nog een keer op hobbelen.....

En pas op he...wie weet haal ik je nog eens in met die bolle van mij. Clown

Je vaste fotograaf.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:49

sabinejoey schreef:
(Offtopic maar erg nieuwschierig Knipoog )

Wat voor pony heb je dan? Ik zit namelijk te denken om met mijn newforest van 1.45 (ben zelf ong 1.70) de wedstrijden in te gaan,
omdat ze op het moment echt super loopt, maar zit te twijfelen omdat je altijd die nare verhalen hoort...
Moet ook tussen de paarden starten dan, ben nu 21...
Maar is het te doen, of is het echt vervelend met een paardenjury??

het is te doen hoor, zolang je alleen mar naar je eigen protocol kijkt en die nie gaat vergelijken met de paarden. ik wordt eigenlijk nooit laatste, maar willen we een WP haln dan moeten we wel knallen.
als je het wilt en je paardje loopt netjes, zeker proberen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:32

@ Tyke: Bedankt, ik ben ook er trots op me powny Clown

@ Sabinejoey: Ik heb eigenlijk nooit problemen met de "paardenruiters" en daarnaast heb ik daar letterlijk sch*t aan Tong uitsteken En die van mij toont vaak wel groter dan dat ze is.
Ik heb een KWPN-er, waarvan de moeder uit rusland komt en verder niet bekend is. De vader is een KWPN-hengst van 1.65m ofzo.

Ik vind het verder wel te doen hoor tussen de paarden, het is alleen wel wat harder werken. En de ene jury moet jou gewoon echt niet en de ander is wel eerlijk of juist te lief qua beoordelen van de proef. Maar dat heb je denk wel met elk ander paard.

@ denice: Ik heb het geluk dat de vader van mijn merrie een paard is (Fair Play, van Ulft en een half broer van Olimpic Ferro). Maar ze heeft wil minder "knieaktie" waardoor het snel al "vlak" eruit ziet. Vooral als ze gespannen wordt, want dan gaat ze haar benen naar voren steken.

@ Yulan: Dan moet je em ook gaan kopen hahaha Tong uitsteken Je zegt dat al zo lang, wordt het dan niet eens tijd dat je er ook voor 1tje gaat zorgen?? Tong uitsteken

@ Mynique: Dankjewel Shar Lachen En jij mag mij inhalen hoor Haha!

@ Denice: Dat vind ik dus ook, maarja ik denk dus maar zo.. Ik heb hiernaast nog een jaarling van al 1.60m(!!!) dus als ik met hem ga starten dan zal het alleen maar makkelijker gaan (hij is ook nog eens pikzwart zonder wit, dus dat is helemaal super)!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:35

mooi beesje..
ik heb een 2,5 jarige ruin en was bang dat ik te groot zou zijn, maar hijs nu al rond de 1.50 en ik ben 1.65..
dus dat kan ook wel

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:37

Ja dat kan wel makkelijk hoor Tong uitsteken Vergeleken met 1.49m en 1.75m Clown

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:33

Hey Car, wat een mooie foto's weer zeg! Vooral die hoofdfoto's van d'r zijn geweldig! Dat wil ik ook weer! hahahaha! En vooral goed van je punten hoor, ga zo door!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:42

Wauw, wat een prestatie! Ik ben zelf ook net begonnen op de antoine de bodt manier en ik moet zeggen dat het me prima bevalt, k vind t alleen wel erg moeilijk. Maarja, dat heb je als je 10 jaar op de 'normale' manier hebt gereden! Best een omschakeling zeg maar!

Maar echt een super prestatie!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:23

@ Marcato: heey Suus! ja ben erg blij met de foto's en met de punten Haha! Ben trouwens a.s. zondag weer op liedehof, moet weer starten Knipoog. Misschien tot dan?

@ Jibbel: Bedankt Haha!...
Ik rijd eigenlijk niet echt meer op de AdB-manier, ik longeer er wel nog op deze manier. Maar als ze een terugval heeft dan pak ik het er gewoon weer bij Tong uitsteken