Achterhand erbij ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_Simba

Achterhand erbij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 11:50

Hallo, morgen ga k weer op mijn allerliefste Simba rijden
nu loopt ze al goed nageefelijk en goed voorwaarts alleen der achterhand krijg ik er niet goed onder waardoor ze niet zo rond loopt. van voorwaarts neerwaarts rijden gaat der achterhand er wel wat beter onder maar echt goed is t niet. nou wil ik graga weten wat voor andere oefeningen ik kan doen dat die achterhand er mooi onder loopt. ze heeft dit trouwens ook met wijken.

wie weet er wat voor oefeningen ik kan doen ?

mariellexxx

Re: Achterhand erbij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:03

Veel schakelen in draf/galop je paard altijd goed voorwaarst houden als je niet schakelt maar gewoon rijdt, en haar dan van achteren goed bij blijven drijven, en van voren steeds meer ietsje opvangen, maar wel heel goed blijven drijven, om de achterhand er meer onder te krijgen.
En het is belangrijker dat ze goed door de rug loopt, dan gebruikt ze haar achterhand veel eerder, als dat wanneer ze van voren niet de ruimte/ bewegingsvrijheid heeft om te kunnen lopen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 12:08

hoe kan je voelen als je paard zn achterhand eronder heeft want t is een manegepony en onder de les kan ik niet de heletijd vragen of de achterhand eronder zit..

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:02

dat moet je dan toch ook in de les vragen? hoe je haar beter op de achter hand krijgt?

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:18

Ja maar k rijd bijna nooit in de les op der. weet ook niet waarom maargoed dus kan t alleen morgen vragen maar k wil t soweizo weten t is altijd handig.

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:39

bij mij op stal heeft er een ook zo'n probleem...
Zij tikt hem met een zweepje de achterhand er iets beter onder,, misschien is dat iets om te proberen..

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:43

ja met wijken werkt dit wel maar niet voor lang en om nou de hle tijd tikken met die zweep te geven Lachen

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:00

Denk je echt dat je in een rijles op een manege, met een tip, een paard goed op de achterhand kan rijden ? Het paard wordt niet echt gegymnastiseerd en daarop voorbereid. Als je het wel kan, dan zal een andere manegeruiter die dat niet kan, het effect weer ongedaan maken. Ik zou me er geen zorgen over maken, je kan beter zorgen dat die zaken die in een manegeles wel voor elkaar kunnen komen op orde zijn. Wil je verder, dan moet je wat kieskeuriger worden met lessen.