Vagebond (manegepony), dag 8! Op Wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Vagebond (manegepony), dag 8! Op Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:50

Doei!

Daar ben ik weer. Haha!
Zijn jullie hem al zat, of hebben jullie 'm in de laatste paar dagen juist heel erg gemist? Schijnheilig

Vandaag naar de Maarssense Paardendag geweest, een leuk evenement, maar niet officieel. Mijn uitslag moet ik nog binnenkrijgen.
Ik vind zelf dat ik aardig verbeterd ben qua houding en dat Vagebond nu veel beter/lekkerder loopt op wedstrijd. Ja

Alle foto's zijn gemaakt door Elise en zijn dus ©ES-Fotografie!!!

1. Eerst even losrijden, natuurlijk. Lachen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. En dan de ring in, eerst een rondje draven. Lachen
Afbeelding

6. Dan beginnen. Knipoog
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Middendraf, hij heeft zelf echt geen ruime gangen en vindt dit heel moeilijk.
Afbeelding

12. Best trots op deze, geeft een fijn beeld. Lachen
Afbeelding

13. En dan A afwenden. Lachen
Afbeelding

14. Alweer klaar. Haha!
Afbeelding

Doei!

Ohja, hier kun je nog het ITP-topic vinden. Lachen

viewtopic.php?f=145&t=830035&hilit=

*** EDIT ***
Ik zie meerdere reacties over de verschillende teugeldruk. Hieraan ben ik hard aan het werken. Natuurlijk heb ik er verder helemaal geen problemen mee als iemand dit nog eens opmerkt, omdat dit natuurlijk wel een groot verbeterpunt is. Lachen
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 08-09-07 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaW

Re: Vagebond (manegepony), dag 8! Op Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:53

Leuke pony! ziet er goed uit voor een manegepony! erg netjes hoor. Lekker ontspannen en jij zit ook wel netjes. Alleen het lijkt alsof je je rechterhand meer aanspant, want op elke foto zie je een heel stuk bit aan de rechterkant uitsteken en aan de linkerkant een beetje door de mond getrokken wordt. Daar moet je even op letten. Verder nog veel succes, maar dat gaat wel lukken! Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:55

Bedankt voor je reactie. Lachen
Dat van mijn handen klopt idd heel erg. Scheve mond Alleen wordt dit beeld door het veel te grote bit nog versterkt. Scheve mond Ik ben eigenlijk ook nog wel bezig om een ander bit te krijgen ergens. Ja

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:57

Ziet er leuk uit maar let álsjeblieft op de teugeldruk! Ik krijg rilligen als ik het bit in de mond zie. Aan de ene kant een heel stuk eruit en aan de andere kant zie je alleen nog ring maar geen bit meer... Dit kan zo écht niet! Probeer op allebei de teugels evenveel druk te hebben, je handen netjes naast elkaar en dan doe je hem ook geen pijn in zijn mond want dan ligt het bit mooi in het midden zoals het hoort Lachen

Voor de rest zijn jullie een leuke combinatie! Ja

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:01

Ik vind dat je 'm vrij netjes rijd Lachen
Heb je alleen dressuurproef gedaan?
Was er nl. ook vandaag maar heb je volgensmij niet gezien Lachen

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:03

Ik ga mee met het gegeven commentaar hierboven Else Lachen
Op sommige foto's zoek je alleen nog een beetje geld Knipoog
Ik blijf jullie een goed setje vinden Ja
Tot zaterdag Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:05

Ik ga met voorgaande reacties mee wat betreft je hand. Je ziet duidelijk dat het bit aan 1 kant een heel stuk uitsteekt, en aan de andere kant zit de ring zowat in de mond. Denk ook dat de grootte van het bit best meevalt, als ie in het middel zou liggen ligt ie volgens mij aardig goed. Je ziet het ook duidelijk aan je handen, dat je op je rechterteugel veel druk hebt. Vind het er dan ook niet erg vriendelijk uitzien, sorry. Moet zeggen, heel zonde, want voor de rest ziet het er best netjes uit!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:33

Hee Else!
Leuk om nog eens eventjes de foto's terug te zien Ja. Ik denk dat je echt nog een groot verbeterpunt hebt, maar daar ben je je gelukkig al sinds maandag van bewust. Ik denk dat je misschien ook beter een kleiner (dus minder lang) bit kan gaan uitzoeken, want zo is het natuurlijk niet lekker als het scharniertje op de zijkant van zijn tong inwerkt...
Verder was het weer een leuke en gezellige dag en denk ik dat je tevreden kunt zijn Ja. Hij was veel actiever en was veel meer wakker op je hulpen. Op naar de volgende wedstrijd!

Oh ja, mijn naam zal niet ES-fotografie worden...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:08

Ik vindt het er niet slecht uit zien. Probeer je handen wat meer boven de schoft te houden, en meer bij elkaar. wat me wel op valt is dat je bit te groot is, op veel foto's zie je een groot deel van het bit uitsteken.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:06

Zit er zeker goed uit idd:D

Het bit is idd een heel stuk te groot, toch maar eventjes melen als ik jou was Knipoog

Heel veel suc6 nog verder Haha!

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:29

Appelflapje schreef:
Bedankt voor je reactie. Lachen
Dat van mijn handen klopt idd heel erg. Scheve mond Alleen wordt dit beeld door het veel te grote bit nog versterkt. Scheve mond Ik ben eigenlijk ook nog wel bezig om een ander bit te krijgen ergens. Ja

Dat heb ik ook wel eens dan gebruik ik me handen amper en toch komt dat bit er gewlijk uit .. als k maar een beetje doe spelen ofzo al.. echt kei raar
Maarja ziet er heel leuk uit en erg netjes
Groetjes,
Samantha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:37

ziet er in het algemeen goed uit en over de teugeldruk ga ik niks meer zeggen maar je kijkt ook veel naar beneden vind ik (dat had geloof ik nog niemand gezegt) verder vind ik 't er niet verkeerd uitzien Knipoog

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:16

hey else
ik heb je natuurlijk ook gisteren gezien
niet je proef helaas
maar het losrijden zag der lekker ontspannen uit
over je handen is al gezegt en ben ik het mee eens, maar gaat vast goed komen je bent al hard aan het werk aan verbeteringen.
een iets kleiner bitje zou ook niet verkeerd zijn Knipoog
succes verder, jullie zijn een leuke combi samen

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:18

wat een leuke manege pony, je rijd m ook netjes Lachen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:28

Heeey Meis,
Het ziet er wel netjes uit hoor, maare als je hem gewoon in de les rijd etc vind ik dat hij veel netter loopt van voren.
Het zal wel de spanning zijn etc.
Maare ik zal toch je beugels 1 gaatje langer doen want je trekt je been/hak soms op en goed uitdrukken he !!
Enne ik zou je teugels wat korter nemen zodat je hem makkelijk naar beneden krijgt.
Foto 12 vind ik zelf het fijnste beeld geven.
Kom op jullie kunnen het !!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:36

Ziet er suoper netjes uit voor een manege pony, mooi ontspannen.. Maar wat me wel opvalt is dat het bit wel heel ver links uit de mond komt op elke foto, hou gelijke drk op de teugels

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:37

Idd ook rilligen bij mij, teugeldruk is de basis en als je zit. Daarna pas aan de teugel, en dan in de vorm van een pony die nagevelijk jou hand opzoekt ipv getrek.

Je houding. Je beugels zouden misschien iets langen kunnen en probeer dan je bene vanuit je heup iets meer naar achter te leggen zodat er een rechte lijn ontstaan van schouden via heup naar hak. Als je je dan indenkt dat je met je voet plat op de grond staat druk je je hak ook al een stuk naar beneden. Probeer je rug recht te maken, stapel alle wervels recht op elkaar, en ook die van je nek zodat je hoofd er echt op komt te staan. Je armen heb je al redelijk netjes probeer ze nu alleen ook nog los te laten en mee te laten bewegen. Probeer ze ook op gelijke hoogte te houden.

Wat betreft het rijden. Probeer eerst voorwaarts neerwaarts en ga vanuit daar oprichten, vergeet ook zeker niet de buiging (van binnenbeen naar buitenteugel) erbij te pakken.

edit: Enne ik zou je teugels wat korter nemen zodat je hem makkelijk naar beneden krijgt en vind ik dat hij veel netter loopt van voren.
Wat is dit voor commentaar? Het geen gelul trek maar in de krul. Kijk liever naar achter je wilt het gewicht verdelen over 4 benen, dus de achterhand er meer onder, dat het paard daardoor nagevelijk wordt is fijn, maar het paard moet niet in de krul worden getrokken door teugels korter te nemen, en dat hij van voren mooier loopt in de les vind ik ook nergens op slaan. Je traint een paard niet zodat hij van vor mooi gaat lopen, je traint hem zodat hij jou verantwoord leert dragen

daarnaast foto 12. paard loopt recht een wending door en ruiter zet beide handen vast. Ik vind dat niet zo'n heel fijn beeld hoor. foto 11 is dan nog netter, ruiter zit netter, handen zijn beter, pony is actiever vanuit achter, alleen nu niet nagevelijk, dat zegt genoeg over in hoeverre het aan de teugel vanuit de achterhand komt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:23

heey else

ziet er leuk uit. Zie je vast nog wel een keer op de manege

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:26

Heb je nou verkeerde teugeldruk of is het bit gewoon vééél te groot?
Ziet er helemaal niet fijn uit hoor, ik denk dat je pony zich veel meer zou kunnen ontspannen,
als dit anders was! Ja

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:46

Ik sluit me wel aan bij het commentaar hiervoor, maar vind het toch goed wat je al met hem bereikt hebt. Het is toch een manegepony en die zijn gewoon wat moeilijker te rijden. Jullie zijn al erg vooruit gegaan.

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:30

Mooie, pony Haha! ziet er goed uit hoor, netjes, maar probeer wel meer te kijken waar je heen gegaat zeg maar, want je kijkt een beetje op de grond.

PS voor me zelf ook regelmatige een punt om aan te werken Bloos

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:11

lailapri schreef:
edit: Enne ik zou je teugels wat korter nemen zodat je hem makkelijk naar beneden krijgt en vind ik dat hij veel netter loopt van voren.
Wat is dit voor commentaar? Het geen gelul trek maar in de krul. Kijk liever naar achter je wilt het gewicht verdelen over 4 benen, dus de achterhand er meer onder, dat het paard daardoor nagevelijk wordt is fijn, maar het paard moet niet in de krul worden getrokken door teugels korter te nemen, en dat hij van voren mooier loopt in de les vind ik ook nergens op slaan. Je traint een paard niet zodat hij van vor mooi gaat lopen, je traint hem zodat hij jou verantwoord leert dragen

Zo bedoel ik het niet hoor =S
Tuurlijk moet je je paard niet in de krul trekken.
En ik bedoelde dat hij gewoon in de lessen/bak netter loopt als met wedstrijd, dat kan toch ?
Maar dat komt denk ik door de spanning etc.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:19

Ziet er ontspannen uit! Vork

Je zit netjes rechtop, en geeft goede hulpen geloof ik Clown

Hahhaa
groetjes dorien! Vingers aflikken

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:54

Hele leuke pony (Zeker voor een manegepony)
Maar er moet wel een kleiner bit in!

mel_poca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:13

heyy
leuke foto
maar probeer wel in je proef naar voren tekijken
en niet naar beneden.
voor de rest ziet het er goed uit.