Verkeersmak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_elisa

Verkeersmak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 13:44

Ik wil graag met mijn paard naar buiten.
Maar ze is dus absoluut niet verkeersmak..

Hebben jullie tips hoe ik haar verkeersmak kan krijgen??

x

Ineke__

Re: Verkeersmak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:55

ga eerst over het erf langs een stilstaande auto, trekker, kruiwagen enz. zet dan de motor van de auto aan en loop erlangs. en begin ook als je naar buiten gaat met je paard over de rustigste paadjes. later kan je naar de wat drukkere paden enz. veel geduld is een must hoor! Knipoog veel suc6!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:37

Ik ben ook bezig met een jong paard steeds wat meer te laten wennen. Zoals Ineke zegt, aan de hand. Gewoon geduldig oefenen, goed laten kijken naar auto's/ vrachtwagens/ trekkers e.d.
Ik wil straks eerst met een ervaren paard mee naar buiten, dan heeft hij daar wat houvast aan mocht hij het toch erg eng vinden.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:05

Mijn paard heb ik zover gekregen door hem aan allerlei gekke dingen te laten wennen, net zoals ze hier boven al hebben gezegt!
Alleen bij die van mij kon ik er beter op zitten dan er naast lopen aangezien ik er dan wat meer over te zeggen had als die schrok! Knipoog
Ik ben dus in de bak gaan rijden, naast een erf, daar is mijn moeder met de auto wezen rijden, Kwam met een knal gele jas aan in de bak en van dat soort dingen dat ze ook buiten tegen kunnen komen.
Toen dat allemaal goed ging ben ik met een ervaren paard meegegaan! Het paard schrok een aantal keren maar doordat het paard voor me gewoon kalm bleef en het toch kudde dieren zijn kalmeerde die van mij ook weer..! Nu kan ik alles met hem buiten! Knipoog Ik hoop dat je er wat aan hebt in elk geval veel succes Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:03

Inderdaad, gewoon thuis al aan allerlei enge dingen laten wenne. Gewoon creatief zijn. paraplu's, containers, ballen, van alles kan je tegen komen. Oefen het lekker thuis.
wat ik ook veel deed, was wandelen, maar wel nadat ik tot leider was gebombardeerd. De meeste paarden volgden klakkeloos, al ben ik enkele keren tegen mijn hielen getikt omdat ze het zo eng vonden dat het ze maar veiliger leek om héél dicht bij mij te blijven. Maar ze zijn nooit op me gesprongen.

Daarna op zoek naar een bomproof paard, en dan lekker samen naar buiten. Speel een beetje met wie er voorop loopt, en maak er geen drama van als ze niet als eerste ergens langs durft. Gewoon andere paard voorop en dan er langs. Zo zal ze alles steeds gewoner gaan vinden!!
Als je overal voorop kan rijden, is het tijd om eens alleen te gaan, op een route die ze goed kent. En zo steeds maar uitbreiden.

Nou kan het trouwens wel zo zijn dat je paar gewoon niet voorop wil, zulke zijn er ook, maar dan moet je op een gegeven moment gewoon alleen proberen.

en veel tijd, geduld en héél veel belonen!

Lilian_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:54

Gewoon lekker veel met je paardje buiten wandelen. Heb ik met mijn pony ook gedaan.