Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik vind het ook niet normaal dat ze die paarden helemaal in de krul trekken, je hebt daar ook wel eens dat ze die mond uitscheuren. Ik vind dat echt niet kunnen! Charaz schreef:Als ik de foto's op bokt bekijk bij HAW springen vaak de tranen in mijn ogen bij wijze van spreken, zoveel ruiters die hun paard nageeflijk denken te trekken.
Terug werken met hun binnenhand, dan staat er als opmerking bij 'iets streng met mijn binnenhand'. Dan denk ik altijd laat dat paard toch eens los zo krijg je ze nooit nageeflijk.
Er zijn maar weinig ruiters die rijtechnisch goed rijden, maar zijn de instructrice's nou zo blind en zeggen hier niets van? Zijn de ruiters zo eigenwijs dat ze alleen dat hoofd in de krul willen?
mensen wouden het mij ook zo leren maar met het boek van Klaus erbij is
heb uit dat boek geleerd dan paarden zelf wel nageefelijk lopen als
Dan krijg je zo'n reactie: waarom trek je zo hard in zijn mond? en dan niet geloven als je zegt dat je dat niet doet... Yamcha schreef:Ik zou het ook doen, als ik een paard was...
) heb er zelfs 1 die gewoon een potje begint te bokken maar helaas kan zij mij op dit moment niet helpen. Rij je goed zijn ze super braaf, en ze zullen je ook echt niet moetwillig pijndoen, maar weten gewoon dat ze van mij in verzet mogen komen, dus we hebben soms hele leuke lessen. Wat ook zo grappig is, is dat alles door elkaar loopt. shet, fjord, konik, etc. Van merrie tot hengst van 3 tot oud. Allemaal hun eigen dingen en eigenaardigheden, maar ook allemaal hun specialiteiten en allemaal werkwillig.
Of ik ben te zacht in mijn straffen ofzo, maar het lukt mij op die manier misschien een keer maar dan niet meer