Hoi,
Wie heeft er een tip voor mij. Ik heb 2 a welshjes waarmee ik men in 2span. Dat doen ze super. Ze zijn voor de dooie donder niet bang en luisteren erg goed. Ik zet wel eens een parkoertje uit en dat vinden ze geweldig, vooral een flink stuk in galop doen ze met veel plezier.
Nu worden ze ook wel eens onder het zadel gereden door een paar meisjes en daar loop ik tegen een probleem aan met Fabian. Hij is een ruintje van 4 jaar en loopt dus super voor de kar en over het algemeen is hij ook heel braaf onder het zadel, behalve als ze hem willen laten galoperen dan bokt hij echt flink bij het aan galoperen.
Ik heb er al iemand bijgehaald om te kijken of het zadel goed ligt en deze ligt goed. Als ik hem longeer met het zadel op doet hij het dus niet en springt hij netjes aan in de galop zowel rechts als linksom.
Het probleem is echt alleen als er een ruitertje op zit en ook bij verschillende ruitertjes. Helaas heb ik niet een ruitertje die flink door durft te pakken en die er goed op kan blijven zitten als hij zo bokt. Ik moet er ook echt bij vermelden dat hij ook heel gemeen bokt wat moeilijk uit te zitten is.
Hoe krijg ik dit er uit? Help!!!
Tanja