zakt door voorbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

zakt door voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:04

als ik aan het rijden ben zakt ze af en toe door haar rechtervoorbeen, een soort struikelen, nou gebeurt dat natuurlijk altijd welleens maar zij heeft t wel vaak. maakt niet uit of ik aan het stappen,draven of galopperen ben.. wat kan dat dan zijn?

Pep1997

Re: zakt door voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:54

Mijn paard heeft dat ook en heb haar door de dierenarts laten na kijken. Helaas niet zulk goed nieuws beginnende artrose, maar het was ook erg duidelijk dat ze een erg linksgebogen paard is, waardoor ze meer op haar rechterbeen valt wat weer als gevolg geeft dat slijtage sneller optreed rechtsvoor. Ook is het zo dat ik haar altijd opving met de teugels en dat ze nooit geleerd heeft op haar eigen benen te lopen. Wat ik gedaan heb is haar bij de dierenarts laten helpen voor artrose dus afremmen en ben haar heel anders gaan rijden. Het gaat nu al veel beter, maar weet ook dat het wel een tijdje zal duren voordat het echt beter wordt, want ben pas daar allemaal net mee begonnen. Daarnaast weet ik ook dat het nooit helemaal weg zal gaan, want artrose is niet iets wat geneest jammer genoeg.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:00

Onze haf met idd artrose doet dit ook.
Dit wil nou niet meteen zeggen dat jouw paard ook artrose heeft. Wel altijd uitsluiten natuurlijk.
Is je paard wel goed voorwaarts? Loopt ie wel goed op eigen benen?

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:03

Ik zou je paard even goed door een dierenarts laten nakijken!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 00:25

mwah niet echt voorwaarts, maar t is net hoelangzamer ze loopt hoe meer last ze ervan heeft. t is inderdaad net of ze 'te lui' is om dr benen op te tillen zeg maar..

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 01:26

Het kan ook zijn dat ze inderdaad aan t sloffen is en daardoor struikelt, ik zou zeggen, laat door een da uitsluiten dat t geen medische oorzaak heeft, en probeer t anders op te lossen door meer voorwaarts te rijden??
Mijn hafje struikelt ook wel eens, ik weet dat t dan tijd is voor een bezoekje aan de smid, klinkt raar, maar t is echt zo, als de hoeven te lang worden, gaat ze struikelen, en is ze dan bekapt, is t ook over Ja
Sterkte in ieder geval Ja