Verona@ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Verona@ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 22:44

Hoi,

Hier nog eens een topic. Heb nu 4 wedstrijden gehad en nog maar 1 winstpuntje binnen. Ben hard aan het oefenen voor de volgende. Hopen dat ik weer een puntje erbij kan halen.
Ik rijd met slof. Weet dat er commentaar op gaat komen. Had nu les dus dan neem ik de slof ook op normaal thuis rijd ik meestal los mits ze erg "heftig" wordt. Dan pak ik de slof er even bij. Mw is nogal een drammer en stoot graag de teugels uit je handen.
De kwaliteit is niet echt super eerlijk gezegd. Werd later ook wat te donker. Heb van de echte les maar 2 foto's de rest is namelijk gefilmd
De eerste foto's waren dus voor de les begon. De slof is nog niet opgepakt.

Afbeelding
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Hier werd het dus donker. Tussendoor is er gefilmd Hier heb ik de slof erbij.
Afbeelding
13
Afbeelding
14

eigen commentaar:

- Er is geen geld te vinden op de grond. dus meer vooruit kijken.
- schouders naar achteren
- ik lijk soms mijn voeten naar voren te steken?

Jullie nog tips?

Maks_

Re: Verona@ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:50

Ik zie in je profiel dat je dr wel zonder slof rijdt,,
Ik vind het een heel leuk paardje om te zien!
Jammer dat de foto''s wazig zijn maar van wat er te zien is ziet het rijden er ook netjes uit kan zo 1,2,3 niet meer dan je eigen comentaar vinden.

Heel plezier en succes met haar!

Groetjes Maxime

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 22:52

die fotos ( uit mijn profiel) zijn gemaakt toen ze nog niet van mij was en toen had ik nog geen les. Maar omdat ze continue tijdens de les haar hoofd in de lucht gooide en de teugels uit mijn hand beukte ben ik met slof gaan rijden.

Maar bedankt voor je reactie

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:06

leuk paard, en je zit er helemaal niet zo verkeerd op. het beeld ziet er eigenlijk wel leuk uit.

maar wel gaat je paard te diep en is de achterhand er niet onder. en ja, dat kan aan de slof liggen. of misschien is je paard weinig voorwaards?
en inderdaad heb je je onderbenen wat ver naar voren. je zou je benen verder naar achter mogen houden, dan zijn ze meer in 1 lijn met heup en schouder.

veel succes in de volgende wedstrijden!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 23:08

Ze is inderdaad niet heel goed voorwaarts. Moet ik zeggen dat dat nu ook stukje bewust is. We rijden haar nu erg terug. Dit omdat ze naar mij moet luisteren en niet haar eigen tempo moet gaan bepalen. Ik moet ook meer mijn been erbij houden.
Je commentaar klopt helemaal.
Bedankt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:08

Behalve dat ze vaak te diep loopt, geeft het geheel verder wel een netjes beeld. Ik vraag me alleen af of je hier ooit bij stil hebt gestaan:

Hoe kan je verwachten op wedstrijden winstpunten te rijden, als je haar thuis altijd met slof rijdt? Wel of niet vast maakt niet, want je paard heeft toch wel door dat hij eraan zit (zie ook dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=824198)

Misschien toch tijd voor een instructie die je er rijtechnisch doorheen kan helpen??????????????

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:49

Ze merkt inderdaad dat de slof er af is. Maar meestal op wedstrijd loopt ze uiteindelijk net zo als met slof. Op een keer na begon ze inderdaad te klieren in het begin. Maar heb ik er gelukkig uitkunnen rijden die keer.
En ik heb een aantal proeven gereden dat het naar mijn idee wel winstwaardig was. Als ik de omstanders ook moest geloven. Toen liep ze lekker. Ok ze loopt te diep. Maar ik ga niet van haar verwachten dat ze al helemaal opgericht loopt. Ik start nog maar B. En de jury's zien graag een proef wat M had kunnen zijn. Helaas
Helaas ben ik zelf ook Anky van grunsven niet.
Ik weet wel dat je gelijkt hebt wat de slof betreft. Maar ik vind zelf dat ik met deze instructeur al een heel stuk verbeterd ben ten opzichte hoe ik begon.
En ja die slof geeft mij ook wat meer veiligheid.