nathalie en flugel aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigamia

nathalie en flugel aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 22:21

hallo , gisteren hebben we foto's geplaatst van flugel aan de longe . Vandaag heeft mijn dochter gereden. Ben benieuwd wat jullie van hun samen vinden . Commentaar mag , graag zelfs , maar wel opbouwend en vriendelijk Tong uitsteken . Ze is nog maar 9 jaar . Knipoog Haha!

1#
Afbeelding

2#hier was ze aan het luisteren wat ik tegen haar zei .
Afbeelding

3# geweldig die open mond toen ze het voor elkaar kreeg dat hij ging zakken met zijn hoofd , had namelijk gevraagd of ze een beetje zachte kneepjes in haar teugel wilde geven . Haha!
Afbeelding

4#
Afbeelding

5#
Afbeelding

6#
Afbeelding

7#
Afbeelding

8#
Afbeelding

9#
Afbeelding

10#
Afbeelding

11#
Afbeelding

12#
Afbeelding

13#
Afbeelding

14#
Afbeelding

15# en hier ging hij lekker zakken met zijn koppie .
Afbeelding

Casarell

Re: nathalie en flugel aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:36

Op zich gaat het hartstikke goed..!! Lekker op zn gemakje..
Zij het niet dat ik toch een kleine aanmerking ga geven, wat je hier mee doet, moet je natuurlijk zelf weten..
Het zadeltje... past niet bij je dochter (waardoor ze teveel in stoelzit zit) en zo te zien ook niet op de pony.. past het wel op de pony, maar is je pony echt te dik waardoor het naar voren schijft, zou ik toch echt een staartriem adviseren..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:58

Ziet er goed uit. Leuk hoor.
tips:
voeten niet te ver in de stijgbeugel en hakken uitdrukken. Zadel lijkt mij nog iets te groot inderdaad voor haar in ieder geval.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 04:09

ziet dr leuk uit hoor, en mischien een ander zadeltje, maar tja t kan niet allemaal pervect Lachen
ziet er goed uit, leuke pony hoor Haha!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 06:10

femmefatale1 schreef:
Op zich gaat het hartstikke goed..!! Lekker op zn gemakje..
Zij het niet dat ik toch een kleine aanmerking ga geven, wat je hier mee doet, moet je natuurlijk zelf weten..
Het zadeltje... past niet bij je dochter (waardoor ze teveel in stoelzit zit) en zo te zien ook niet op de pony.. past het wel op de pony, maar is je pony echt te dik waardoor het naar voren schijft, zou ik toch echt een staartriem adviseren..

ja hij is echt te dik waardoor het gaat schuiven moet zeer zeker een staartriem aanschaffen , het zadel vindt ik ook veels te groot voor haar . Dit zadel heb ik er bij gekregen toen we hem kochten . Binnenkort komt de zadelmaker voor het passen van nieuwe zadels en ze wil ook een dressuurzadel en dit is een veelzijdigheidszadel . Het past op zich wel maar ik vindt het zelf ook te groot ogen .

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:29

Ah wat lief!
Inderdaad het zadeltje oogt wat groot, maar het is maar tijdelijk lees ik Lachen
Ziet er toch al wel netjes uit hoor Ja
Leuke pony ook Lachen

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:56

ziet er goed uit.
alleen nathalie haar voeten mogen iets minder ver in de beugels.
en de derde en laatste foto geven een heel fijn beeld.
ga zo door

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:58

Ziet er leuk uit. Ik heb alleen mijn twijfels bij het geven van kneepjes in de teugels om het hoofd te laten zakken..... Allereerst komt het zakken van het hoofd niet uit de handen van de ruiter, maar uit de achterhand. Hiermee leer je haar (in mijn mening) iets verkeerds aan, ook al LIJKT het nu effect te hebben. Ten tweede vind ik het persoonlijk nog een beetje vroeg voor dat soort dingen.

Te zien is dat de jongedame er plezier in heeft en met vertrouwen op haar pony zit, super! Dat zadel gaf je zelf al aan, en daarmee zal haar zit ook wel verbeteren. Verder zou ik haar lekker laten gymnastieken op de pony (als de pony daar teminste tegen kan). Leert ze mooi onafhankelijk zitten én de kids vinden het vaak nog leuk ook!!!

Verder lekker zo door gaan!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:48

hallo, het zadeltje oogt wel groot maar wat het probleem is het schuift naar voren zo te zien.. misschien een kleiner zadel? en een staartriem? Verder vind ik het een uberschattige combi!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:35

Leuk hoor, van het zadeltje is al gezegt, ik vind het een leuke combi. Gelukkig hangen de bijzetteugels er nu los bij, goed hoor! Knipoog

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:41

ziet er heel leuk uit (altijd leuk klienere kinderen op ponny's )
wat mij opviel waren idd de voeten zitten wat ver in de beugels omdag ze nog van die kleine voetjes heeft vind ik het heel link mogt de ponny een rare stap doen en zij haar even wicht verliezen ( ik ken de gevolgen heel goed)
verder viel me het zadeltje idd ook op is voor de ruiter te groot. verder komtze er wel als ze het leuk blijft vinden Haha!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:42

ziet er echt leuk uit!
Haha dat mondje toen ie met zijn hoofd zakte, geweldig. Tong uitsteken
En ook een leuke pony!

martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:06

Heeey,

Leuke pony zeg, en een leuke naam Tong uitsteken
Misschien lijkt het zo, maar ik denk dat de beugels wel een gaatje korter, dan kan ze zich beter omhoog drukken bij het lichtrijden en zakken haar voeten ook meteen niet zo ver in de beugels Knipoog .

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 11:01

even een up-date over flugel

we hebben hem een zaterdag nalaten kijken en nu blijkt dus dat hij enorme last heeft van zijn rug dankzij zijn zadel Boos! . hij deed zo vervelend en lastig . dit moest gewoon een oorzaak hebben . gelukkig weten we het nu en kunnen we er wat aan gaan doen Haha! . Het lag niet goed , drukte op zijn schoft en hij had geen schoudervrijheid . Nu moeten we 3 weken lang longeren zodat hij lekker over zijn rug gaat lopen . Dus nu even op naar de zadelmaker voor een nieuw zadeltje voor hem . maar ik heb er gewoon goede hoop in dat dit gewoon weer goedkomt en mijn dochter daarna lekker kan gaan rijden en wedstrijdjes met haar kanjer kan gaan doen . Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:09

aha...
Goed om te weten dat het zadel toch idd de oorzaak is van de problemen..
Ik zou em nu die 3 weken lekker zelf longeren, je was goed bezig toen je het zelf deed, zoals die foto's de je hebt geplaatst..

Veel sukses met de pony en je dochtertje...!!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 11:19

femmefatale1 schreef:
aha...
Goed om te weten dat het zadel toch idd de oorzaak is van de problemen..
Ik zou em nu die 3 weken lekker zelf longeren, je was goed bezig toen je het zelf deed, zoals die foto's de je hebt geplaatst..

Veel sukses met de pony en je dochtertje...!!

ja ik longeer hem ook zelf nu . mijn dochter heeft hem gisteren alleen uitgestapt , ik stond er wel bij . Haha! we zijn er gisteren mee
begonnen , de eerste dag van de drie weken . vanavond ga ik weer longeren . ik moest hem elke dag longeren . Nou dat zal hem vies tegen vallen Haha! wordt het lekker saai en eentonig voor hem . Maar een zaterdag wordt allemaal wat gemakkelijker voor mij want dan staat mijn eigen paard ook bij flugel op het land ,dan hoef ik mezelf niet meer in tweeen te delen , eerst naar de een rennen en dan weer naar de ander die ergens anders staat , is erg tijdrovend moet ik zeggen .
Haha!