hier is ze eindelijk weer!!! (lusitano)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

hier is ze eindelijk weer!!! (lusitano)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 22:21

zo eindelijk weer eens wat nieuwe rijfoto's gemaakt van de schimmel (lusitano)
we hebben nu 2 lessen gehad samen (we hadden al meer lessen gehad hebben maar door de vakantie enz ging dat helaas niet lukken) en we gaan er naar toe werken dat ze mn hand gaat volgen
moet haar nu dus richting halsstrekken gaan rijden en moet zeggen dat er momenten zijn dat het redelijk goed gaat Lachen
maar ze moet vaak nog meer met haar neus eruit (degene die mn vorige topics hebben gezien zullen nu ook wel zien dat het al een HEEL stuk verbeterd is)

nou ja genoeg gepraat hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eigen commentaar:
hakken uitdrukken
rechtop blijven zitten
mezelf lang maken
handen rechtop

Klikoo

Re: hier is ze eindelijk weer!!! (lusitano)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:28

Leuk paardje heb je! Ik vind alleen dat ze wel heel erg op de voorhand loopt,verder loopt ze wel super ontspannen, maar probeer toch doormiddel van veel overgangen te rijden haar iets meer op achter te krijgen. Verder commentaar over je eige houding heb je zelf al gezet.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:31

Je bent samen echt een heeeel stuk vooruit gegaan Lachen
Alleen er moet nog wel wat aan je houding gesleuteld worden, borst naar voren Knipoog en je benen lang laten. Op de achterhand komt vanzelf gewoon oefenuuun totdat je er bij neervalt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:31

Jammer dat je in de stoelzit zit. Je paardje duikt op de voorhand, misschien ook wel door jouw zit. Het is een leuk paard, veel plezier.

Zou het helpen als je je beugels een gaatje korter doet? probeer je onderbenen wat naar achteren te leggen. Ik heb ooit een tip gekregen, benen om dikke gedeelte van de buik leggen. Kijk dan eens naar beneden en kijk of je ellebogen gelijk met je hakken zitten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:33

Probeer rechtop te zitten, benen lang maken en hakken uitdrukken.
Dan zal het plaatje al een stuk netter zijn! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:33

Vanaf de derde foto vind ik het er een stuk beter uit zien. Had je daar je beugels langer gedaan?
Ze loopt wel te diep, waardoor ze (vind ik) wel heel erg op de voorhand valt. Maar zie er duidelijk verbetering in.

Russel, ik vind haar beugels al zo kort, zeker de eerste twee foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:37

Ja, maar hoe komt dan dat ze in de andere foto's wel langere benen heeft? Ik denk dat ze haar knieen optrekt, dus gewoon gaat zitten alsof ze in een stoel zit. Daardoor verplaatst ze haar gewicht en moet haar paard evenwicht gaan corrigeren.

TS probeer eerst met je zit bezig te zijn, dus zoeken naar de juiste zit zodat je netjes zit en dan ga je kijken of je je paard lekker lang laag ontspannen kan laten lopen, dan voelen of ze op eigen benen loopt, dus niet hangt in je hand.

Doe net of je je voeten op de grond wil zetten, met platte voet en niet met naar beneden uitgedrukte hak.

Haha! Haha! Haha! Het is zo ontzettend moeilijk, ik weet het en foto's zijn confronterend, maar wel heel goed, laat van tijd tot tijd foto's nemen dan kan je zien hoe je zit.

Probeer je tenen recht voor je te zetten en niet naar buiten te draaien, zit je niet op je bovenbenen? Dan krijg je ook dat je tenen naar buiten draaien. Probeer je knieen aangesloten te houden, dan gaan je tenen automatisch meer naar binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:43

Daarom vroeg ik ook of ze haar beugels langer had gedaan Haha!

Foto's zijn zeker confronterend, maar daar leer je juist van. Al is het alleen maar zonder commentaar er bij.

Daar heb je gelijk in russel, als de TS meer met haar eigen zit bezig gaat zal het paard ook makkelijker gaan lopen, en waarschijnlijk op minder op de voorhand vallen. Het valt niet mee, ik weet het. Maar zeker met les er bij zul je ongetwijfelt vooruit gaan !

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:56

er is idd ietsjes verbetering

zadel een stuk naar achter leggen zal denk ik ook wel al een stuk helpen Knipoog ,
hij ligt te ver naar voren

op de ene foto veel meer dan op de andere ..

zo te zien heb je tussen door je beugels langer gemaakt of je zit erg ongelijk
let daar eens of of ze wel gelijk zitten ..

en probeer iets meer toe te staan met je handen (ja nog meer Knipoog )
ze moet eerst op eigen benen
dus langere teugels evt ophouding om weer juiste snelheid te vinden
maar daarna direct weer toestaan

liever in het begin hoofd iets omhoog dan teveel op de voorhand
ze steunt nu veel op je handen

op foto 1 bv kan ze niet naar voren
op foto 2 moment opname of lossere contact maar nog te kort naar me zin voor een jong paardje
op foto 3 ziet het er netter uit maar ook daar liever een langere teugel handen meer naar je toe / naar boven zodat je toe kan staan als ze naar beneden wil
op foto 4 ze doet haar best maaar komt scheef / kanteld , word ze met links tegen gehouden ?
laat je haar ook zeer regelmatig strekken tussen door ?
op foto 5 weedeom kantellen .. en waar zit die linker hand en waarom
op foto 6 weer een lichte kanteling

propeer je handen minder vast op je been te zetten
of eigenlijk "overal"(<- is het engelse woord!) minder vast te zetten , langere teugel en sta toe als ze naar beneden wil
iig regelmatig strekken , spieren moeten opbouwen , omhoog is een kwestie van benen
als de tijd daar is , zadel verder naar achter of schuift deze ? kijk daar eens naar en of je wel recht / gelijk zit , jong paard , wijkt in de regel makkelijk op druk dus kan zijn dat daar ook een punt zit

iig al een stukje beter dan de vorige keer OK dan!
verplaats je iets meer in een jong paard wat nog opbouwen moet
het netjes in de krul komt later wel
ze moet eerst in evenwicht de juiste spieren opbouwen en meer gaan tillen (op eigen benen lopend)

zoals russel zegt knieeen aan , als je je knieschijven naar voren ziet wijzen kan je er bijna vanuit gaan fdat je tenen dat ook doen Knipoog
denk dat als zadel iets beter ligt het ook makkeliker is om lekker te zitten Knipoog

succes OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:01

ps op foto 3 is de dichtste benadering van lekker ontpannen
kijk daar eens naar je eigen zit Knipoog
zie je dat je daar wat rechter zit en KIJKT waar je naartoe gaat

(is mijn eeuweige ooit er ingeslopen fout , hoofd afbiogen (ik kijk niet eens waar ik naar toe ga maar mijn hoofd buigt af richting grond dus een aan de wal sta stuur man hier Knipoog ))

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:10

Ik vindt het er voor de basis helemaal niet slecht uitzien !!! Er is tenminste wel ontpanning !!!!!!!

En je hij loopt op de voorhand, maar je kan natuurlijk niet alles wensen na 2 lessen. Ik ga er vanuit dat de insteek van de instructeur, eerst onspanning is en vervolgens het activeren van de achterhand.

Je moet idd wel goed op je houding letten, daar mee kan je je paard veel helpen, maar dus ook veel in de weg zitten.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:29

lekker ontspannen weer! Ze is wel overbouwd vandaar dat het lijkt alsof ze te diep loopt. Alleen op een foto is er sort van hals strekken. Ziet er dus super leuk uit, kan justin wat van leren, hij loopt wat meer kort in zijn hals.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:47

Ja ja, deze heb ik toendertijd al bij Wagensveld gezien Haha! Met haar zwarte veulen Ja.

Leuk beestje hoor !

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:35

mooi paard! het is alleen wel heel erg goed te zien dat ze erg op de voorhand loopt, ook loopt ze achter de teugel volgens mij. goed aan je zit werken en goed voorwaarts houden!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:19

je hebt een leuk paardje, dat allereerst Lachen
verder probeer rechtop te blijven zitten, het ziet eruit alsof je erg onderuit gezakt zit, verder probeer je hakken meer uit te drukken

paardje loopt op de voorhand, maar daar is al commentaar opgegeven

succes ! Lachen

rommeke

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:06

Klapt je zadel niet voorover, dat lijk ik wel te zien op de laatste foto...

Succes met rijden en leren!! Knipoog Haha!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:15

dank jullie wel weer voor de reacties Haha!
het is idd een heel leuk beestje
en ja ze loopt nog niet zoals het hoort maar hier zijn we mee aan het werk en het gaat al een heel stuk beter als in het begin Haha!

tussendoor heb ik idd mn beugels langer gemaakt en daardoor ging ik dus ook iets beter zitten

mensen dit paard is niet van mij maar ik beleer dit paardje voor de verkoop (zet haar waarschijnlijk deze week nog te koop Verdrietig )

Amber_ schreef:
Ja ja, deze heb ik toendertijd al bij Wagensveld gezien Haha! Met haar zwarte veulen Ja.

Leuk beestje hoor !

ja klopt dat is deze merrie
maar het veulen is er al een paar maandjes vanaf nu
ook haar veulen is een schat van een dier Haha!

GinnyBanshee schreef:
lekker ontspannen weer! Ze is wel overbouwd vandaar dat het lijkt alsof ze te diep loopt. Alleen op een foto is er sort van hals strekken. Ziet er dus super leuk uit, kan justin wat van leren, hij loopt wat meer kort in zijn hals.

dank je wel
het is echt zo'n lief beestje en baal ervan dat ik haar moet verkopen
helaas kan ik geen 2 paarden onderhouden anders had ik haar er zelf bij genomen

Ludora schreef:
Ik vindt het er voor de basis helemaal niet slecht uitzien !!! Er is tenminste wel ontpanning !!!!!!!

En je hij loopt op de voorhand, maar je kan natuurlijk niet alles wensen na 2 lessen. Ik ga er vanuit dat de insteek van de instructeur, eerst onspanning is en vervolgens het activeren van de achterhand.

Je moet idd wel goed op je houding letten, daar mee kan je je paard veel helpen, maar dus ook veel in de weg zitten.

ja we werken eerst aan de ontspanning en als we eraan toe komen (dit zeg ik omdat ze binnenkort te koop komt staan) dan gaan we aan de achterhand werken
en ja ik weet dat mijn houding bagger is en probeer tijdens het rijden ook te denken: rechtop, benen lang hakken uitdrukken haha

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:32

als toevoeging op het andere commentaar :

Naar mijn idee ligt het zadel te veel naar voren, zo komen de schouderbladen niet vrij te liggen.

Verder leuk ding!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:35

Volgens mij ligt het zadel inderdaad te ver naar voren Ja Lijkt ook wel of het zadel daardoor kiept aan de achterkant. Ga zelf rechtop zitten, benen onder je, hakken uitdrukken, maak jezelf lang, handen dragender, borst naar voren en schouders naar achteren en dan zal het een mooiert beeld geven Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 14:05

zadel ligt idd te ver naar voor als ik het goed bekijk op de foto's
zal voortaan wel zelf opzadelen (dit doet mn vriend altijd)