Heb jij altijd iets geleerd aan het eind van je les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Heb jij altijd iets geleerd aan het eind van je les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:07

Naar aanleiding van het topic hoeveel iedereen voor zijn les betaalt, bedacht ik me dat ik eigenlijk vrij veel betaal (20 euro per 30 minuten) en ik me soms weleens afvraag hoeveel ik voor al dat geld nou leer..

Daarom dan ook de vraag, hebben jullie na de les altijd het idee dat je van je les geleerd hebt? En vinden jullie dat dat wel zou moeten?

Ik wist trouwens niet zo goed waar ik het neer moest zetten dus hoop dat het goed staat Lachen

Coconut

Re: Heb jij altijd iets geleerd aan het eind van je les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:08

Ik had ook les op een manege, maar de laatste tijd deden we vaak hetzelfde. Ik leerde dus geen bal.....wat wel zou moeten want je betaald er dik voor!

Ben daarom ook gestopt met lessen....

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:12

Ik rijd inderdaad ook wel vaker manegelessen maar dan vind ik het ook gewoon leuk om op een ander paard te zitten en dan vermaak ik me zelf wel Lachen maar voor priveles...?

Of dat je instructeur 10 minuten met iemand staat te praten Scheve mond

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:15

precies, heb ook priveles op Friezen gehad, betaalde ik 25 euro voor 45 minuten. Leerde toen echt ontzettend veel. Die Fries had de neiging om zich snel op te kroppen en heb geleerd om haar goed voorwaarts-neerwaarts te rijden en zo de ontspanning op te zoeken om haar uiteindelijk opgerichter te laten lopen.

Heel veel aan gehad, echt goed les gekregen toen Lachen

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:16

Ik leer niet elke les iets nieuws. Maar ik gebruik mijn lessen ook om te controleren of ik op de goede weg ben met mn paard. Dus wat dat betreft ben ik wel bijna altijd tevreden over de nuttigheid van mn les.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:18

Op maneges ligt hetvaak aan de instructeur: als je een nieuwe instructeur (of manege) hebt leer je vaak heel veel in het begin en later wat minder. De laatste instructeur die ik had, leerde ons wel vaak nieuwe dingen bij waar we dan weer een paar lessen op voort konden werken. We gingen bijvoorbeeld ineens leren wijken of een keertje springen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:19

niet altijd geleer,d maar wel verbeterd Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:19

pff wat een berdagen !!
ik krijg meestal rond een uur (soms wat meer soms wat minder is afhankelijk wat mijn dikkie kan) we stoppen altijd op een goed leer moment

en ik leer verschrikkelijk veel en na iedere les komen er weer dingen boven die ik eingelijk al wist maar vergeten was en er komt ook erg veel bij

en mijn paardje gaat echt met mega sprongen vooruit echt super gewoon

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:30

Ik leer inderdaad niet elke les iets nieuws maar vaak is het ook gewoon zo dat er iets gezegd word wat elke les 5 keer gezegd word maar waar je zelf gewoon niet aan denkt Lachen

Maar vaak vraag ik me wel af of mijn les nou écht al dat geld waard is Lachen Dat was dus ook meer wat ik van jullie wilde weten..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:31

Ja ik leer iedere les bij Lachen
Heb 1 keer in de week 3 kwartier prive les, en er gaat nog een dagje bijkomen.
Ik mag bijna M1 starten dus we zijn hem al aan het klaar maken voor de M1/M2. Komen een hoop nieuwe dingen bij en iedere les leer ik er wel weer dingen over wat ik beter kan doen in de training.
Met prive les leer je zowiezo meer als in een groep Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:33

Ik krijg altijd wel tips mee waardoor het beter gaat Lachen Dus ja ik leer iedere keer weer bij Ja

Edit: overigens heb ik ook priveles Knipoog

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:34

Ik heb altijd wel iets geleerd aan het einde van mijn les. De ene keer is het wat meer dan de andere keer.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:35

licht er een beetje aan.. als ik een manege les heb leerde ik altijd.. alleen op een gegeven moment leer je niks meer bij maar alleen maar dingetjes zoals ga recht op zitten enzow krijg je te horen.. maar als ik prive les heb met mijn (ex) paard dan leer ik wel heel veel..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:02

ik krijg vaak privé les, maarja wat ik eigenlijk leer. nauwelijks wat, wordt heel erg bevestigd met 'goed zo' soms wat tips. denk ook dat als ik wat winstpunten in de B heb gereden dat ik iemand anders ga zoeken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:03

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die iets leren van een manegeles, maar goed.. Ik heb nu 3 maanden privéles op mijn eigen paard en daar leer ik héél veel van! We zijn nu beiden ook veel meer geconcentreerd en ik let nu heel erg op details. Sowieso heb je altijd iemand nodig die je op je fouten wijst, want zelf kijk je er 9 van de 10 keer overheen. Knipoog

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:05

Ik leer elke keer weer wat bij met m'n priveles en daar ben ik ook heel erg blij mee. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:06

Grappig want ik leer juist heel veel van mijn manegelessen. We rijden dan ook absoluut niet met veel in de les en de instructrice kan goed haar aandacht verdelen, dus dat scheelt. Lachen We krijgen denk ik ook sowieso uitgebreider tips over nageeflijkheid en bepaalde oefeningen op sommige manege's (heb een half jaar op een andere manege gereden, dat was een beetje kneden hier, spelen daar, kijk nou zit z'n hoofd op z'n borst, mooooi Ja. Ook ben ik vaak losse lessen bij andere maneges gaan rijden maar heb echt nog nooit, ook op ponykamp niet, zo goed les gehad als op de manege waar ik vast rijd gewoon. Haha! )

Ik leer niet iedere les iets nieuws, maar heb toch wel het gevoel dat ik met veel oefeningen iedere les weer een stapje verder kom of mijn houding ietsje verbeterd heb of weer iets geleerd heb qua theorie van het rijden (wordt ook onder de les behandeld). Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-07 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:07

Ik rijd nu al een hele tijd op een manege. Ik vraag me soms af of ik nog wat leer. Wel heb ik uren dat ik afstap met een goed gevoel, omdat het me eindelijk gelukt is dat ene paard wel goed te rijden. Dat heb ik dan toch geleerd, maar echt iets leren doe ik niet meer elke les. Toch leer ik wel nog steeds, mede ook doordat Aad soms bijvoorbeeld iets theoretisch probeerd uit te leggen. Dan leer je weer wat anders Ja

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:07

"Vroeger" op de manege betekende een les gewoon een uur rondjes hobbelen en net doen alsof je goed kan rijden. Weinig geleerd dus.

Nu krijg ik sinds een klein jaar privéles op verschillende paarden, zowel zeer ervaren als net zadelmakke dieren. Mijn instructrice weet wat mijn sterke en zwakke kanten zijn en let daar ook op. Nu leer ik dus wel degelijk iets in elke les. Al is het maar de harde les dat ik nog lang niet zo veel kan Tong uitsteken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:24

Aan het eind van de les heb ik elke keer maar weer geleerd dat ik het niet met mijn instructrice eens ben en geen les meer van haar wil Clown
naar mijn idee(en volgens mij vind zij dat ook Tong uitsteken) gaat het aleen maar slechter in de lessen..

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:27

ik rij nu op een jonge pony die nog wel moet leren enzo.. dus dan leer ik ook hoe ik iets moet doen enzo als ie t niet begrijpt ofzo.. dus leer meestal wel altijd!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:59

Goede vraag.. Ik heb vaak wel wat geleerd ja. Ik zit in een les met ongeveer 5 a 6 mensen. En op de momenten dat ik echt mijn best doe krijg ik ook goed advies, dus leer ik weer bij. En af en toe proberen we een nieuwe oefening in de les, zoals de travers (een beetje Knipoog) en dan heb je daarna wel het idee dat je iets geleerd hebt ja. Lachen
Maarja, als je al een poos rijd (ik zit nu 8 jaar op les), kan je denk ik niet van elke les iets nieuws geleerd hebben.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:26

Met privé-les leer ik eigelijk altijd wel wat en ook bij de groepslessen bij de rijvereniging zitten er tussendoor zeker opmerkingen tussen die ik kan gebruiken in m'n training. Dus ja leer eigelijk altijd wel wat van m'n lessen.

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:42

ja ik leer wel wat maar ook word er heel vaak op t zelfde gehamert Tong uitsteken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:43

Ik heb alleen les als ik zelf ergens niet mee verderkom dus ik leer áltijd wat ind e les! Als ik me ergens niet mee red of even wil weten of ik op de goede weg ben bel ik even vor 'n lesje en dan leer ik altijd een héleboel! Haha!