bedankt voor jullie leuke reacties
@ Wildwings: Mijn houding is wel eens slechter geweest, moet nu alleen opleten dat ik niet in mn oude patroon terug val. Ik denk dat ik iets te gefocust was op het bitloos rijden, maar mijn instructeur had het al gezien dus dat staat al op de planning voor volgende week, wordt dus zweten voor mij
@ Wendy: Ik heb sinds kort weer les met Ramiro en sindsdien geeft hij veel verzet en dat werd steeds erger. Ik wist eigenlijk al niet meer wat ik er mee aan moest. De meeste mensen zeiden me dat hij gewoon lastig, dominant, onopgevoed etc is. Uiteindelijk ben ik dan maar met thiedeman gaan rijden maar die trok Ramiro gewoon doormidden.
Vorige week kwam mn ostheopaat om de paardjes te controleren. Hij was eigenlijk heel tevreden met Ramiro, dus toen vertelde ik dat hij zoveel verzet gaf met rijden. Mn ostheopaat is er daarna achter gekomen dat Ramiro een extreem gevoelig aangezichtszenuw heeft, waardoor zijn kaak geirriteerd raakt. Ramiro's kaak is ook meer vierkant gevormd dan rond, dus een bitje doet hem gewoon snel zeer. Doordat ik les ben gaan nemen en intensiever ben gaan rijden, is die zenuw waarschijnlijk geirriteerd geraakt. Daarom wilde ik het dus gewoon zonder bit proberen en het bevalt me eigenlijk wel
sorry beetje lange uitleg
@ Aise : bedankt zit te stralen achter de pc
Ik was zelf toch wel een beetje nerveus, weet verder niet zoveel van bitloos rijden en ik was toch wel een beetje bang dat het dressuurmatig niet zo goed zou gaan. Maar voor een eerste keer ben ik zelf ook wel tevreden, zijn altijd nog wel puntjes om te verbeteren maar dat komt nog wel