J'Aimy, everest en stippie @ instructieweek door elise

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

J'Aimy, everest en stippie @ instructieweek door elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 21:44

Ik ben 29 juli tm 4 augustus met jaimy op instructieweek geweest. Omdat ik haar deel met mijn zusje heb ik ook een paar keer op manegepaarden- en pony's gereden, waaronder everest. Jaimy liep heel de week wel lekker, hoewel er in de buitenbak duidelijk meer spanning was waardoor we daar vooral hebben losgewerkt. Ik weet dat ik te groot ben voor jaimy, maar ik ben niet te zwaar, en we hebben er om deze reden ook al een paard bijgekocht Lachen mijn zusje blijft jaimy wel gewoon rijden.
Elise (edelweis1) heeft met haar spiegelreflex mooie foto's gemaakt, bedankt!

1. Afbeelding
mooi beeld Lachen alleen mijn ellebogen meer aangesloten houden
2. Afbeelding
hier zie je precies waar onze problemen liggen, ik doe mijn ellebogen te ver naar achteren en jaimy kropt zich heel erg op. Maargoed, mindere plaatjes moeten ook getoond worden he Knipoog
3. Afbeelding
toen ging ik haar op beide kanten op de volte even loswerken, dat vindt ze erg moeilijk, waardoor ik mijn handen (te!) breed heb, hoewel ik wel bewust mijn binnenhand verder naar binnen breng, is dit wel heel overdreven.
4. Afbeelding
idem
5. Afbeelding
andere kant op
6. Afbeelding
op zich wel mooi, maar ik tik haar net ff aan met mijn spoor
7. Afbeelding
niet zo'n mooi moment, maar verder wel ok
8. Afbeelding
mooi Lachen alleen die stomme linkerhand te hoog
9. Afbeelding
weer linkerhand te hoog.

Everest:
10. Afbeelding
heel erg op de voorhand
11. Afbeelding
lekker aan het uitdraven, ik vind deze foto wel mooi

Stippie heb ik niet gereden maar alleen ff uitgestapt, tis zo'n lieve pony, dus die moest ik er ook nog ff bij doen:
12. Afbeelding
omg, hoezo ik kijk alsof ik moet poepen
13. Afbeelding
Lovers

Commentaar is welkom! Ik weet dat ik op mijn handen moet letten dat ik ze niet te breed zet, ik heb 2-3 keer per week priveles dus er wordt hard aan gewerkt!

__KELLY

Re: J'Aimy, everest en stippie @ instructieweek door elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:07

hee bekend terrijn , en bekende stippie :p , Is dat bij poelenburgh ? daar ben ik ook 3 keer voorheen op ponykamp geweest met mn eigen schimmie

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 22:11

ja dat is indd op poelenburgh Lachen ook bekende everest? Stippie is gaaf he

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:13

Hee Poelenburgh Lachen Leuk, ben daar ook een paar keer geweest voor kamp/strandrit/met vriendinnen mee.

Ziet er goed uit, leuk paardje heb je Haha!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:16

Te groot? Verward
Nog lang niet! Vind het er ook leuk uitzien, hij heeft een leuke kleur Ja

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 22:20

dankje Lachen
hmm, het beeld is iig mooier als ik op een paard zit, ik ben 1.67m en jaimy 1.43m. Ik merk zelf ook dat ik af en toe moeite heb met hulpen correct geven en mijn benen stil te houden op haar.
Het kan nog wel, maar echt mooi vind ik het niet.

Grappig dat ik zo vaak hoor dat mensen haar kleur mooi vinden, ik vind het namelijk verschrikkelijk!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:59

krumel schreef:
Grappig dat ik zo vaak hoor dat mensen haar kleur mooi vinden, ik vind het namelijk verschrikkelijk!

Een goed paard heeft geen kleur!!!

En dat je je handen te breed zet... Jaimy reageert er volgens mij daar wel goed op, komt mooi door de hals en loopt goed over 4 benen... dus voor de training kan het denk ik niet zoveel kwaad... op wedstrijd is het wat minder netjes... soms moet je nou eenmaal overdrijven om het gewenste resultaat te bereiken...

Succes!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 10:08

Nee indd, een goed paard heeft geen kleur, anders had ik jaimy echt nóóit gekocht Knipoog
ja dat is ook zo, ik doe het ook heus niet heel de training, maar gewoon ff voor het loswerken vind ik het zo fijner Lachen Ik krijg haar zo makkelijker los, en daarna kan ik haar gewoon weer oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:51

T ziet er netjes uit hoor Haha!
Vind je eigenlijk niet zo te groot hoor
Ga je eigenlijk met Zaffier naar Frans of naar de Schietberg? & hoe groot is die?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 12:56

Haha, krijgen we dalijk nog een discussie of ik wel of niet te groot ben Clown achja, ik vind het gewoon echt niet meer mooi staan en ik heb van die lange zwabberbenen nu, op zaffier rijd ik lekkerder.
Zaffier is nu 1.56m, maar die groeit nog wel (der mama is 1.63m en scandic is 1.69m). Die staat trouwens al op de schietberg, ik ben der zelfs al een week aan het rijden en ze kan al galoperen onder t zadel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:11

Oh dat wist ik niet Haha! Klinkt goed! Blijft J'Aimy wel of gaat die ook naar de schietberg?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:15

Jaimy blijft voorlopig iig nog wel ja. Wat ik over een tijdje doe weet ik nog niet, op zich is de ruimte op de schietberg wel fijn, en dan zou ze samen met zaffier op de wei kunnen, maar aan de andere kant is het ook wel fijn zoals ze nu staat, ook ivm trailer enzo. Maargoed, we gaan offtopic Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:20

Ik vind kyra wél te groot voor J'Aimy,
het is ook makkelijker met de beenhulpen als je voeten niet onder de buik uitsteken,
daarnaast geeft het een mooier beeld op een groter paard, en op wedstrijd word ze er toch op aangekeken, jammer genoeg.
Nu heeft J'Aimy er volgens mij niet echt last van, maar kyra zelf wel...

Ik vind het er heel goed uitzien, met J'Aimy, ook thuis, en als het voor jou doen slecht gaat met J'Aimy, gaat het, als ik op precies dezelfde manier rij, voor mijn doen goed...
dus ik vind het er sowieso wel goed uitzien Lachen

Everest is een geweldig beest, en als hij vaker zo zou worden bereden zou hij denk ik echt een geweldig paardje kunnen zijn! Alhoewel het volgens mij dat uur toch wel erg moeilijk was (zo zag het er in elk geval uit maar aan het einde zag je echt verschil met het begin van het uur!)

en stippie, ik vond het toen jammer dat je hem meteen aan de teugel mooi liet lopen enzo, terwijl dat mij helemaal niet lukt Clown (heb het die les ook niet geprobeerd, want wat daarvan komt is alleen maar spanning...)
maar eigenlijk zag het er wel heel goed uit Lachen (maar voor stippie ben je wel al helemáál te groot Clown )

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:51

Ik vind dat jullie echt een plaatje van een pony hebben! Heb de topics van je zusje ook al even bekeken. Qua lengte vind ik t ook nog wel meevallen, maar kan me voorstellen dat je op een grotere wat fijner zit. Veel plezier iig nog met J'aimy!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:55

Ziet er goed uit hooor! Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:14

edit*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:17

Jaimyliefje schreef:
edit*

jeeee dat was een heel verhaal Nagelbijten / Gniffelen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 17:25

hahaha, fenna niks te doen ofzo?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:41

jawel.. maar verkeerde topic xD

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 17:59

hahaha, gek kind Haha!
nog mensen met nuttig commentaar? Schijnheilig

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:28

Leuk dat je een topicje hebt gemaakt, Kyra!
Ik spreek uit ervaring Tong uitsteken en denk wel dat het voor jou straks allemaal een stuk makkelijker is met hulpen en zit om op je knappe paardje te rijden Ja. Ik heb wel het idee dat je toch hier en daar een paar kleine dingetjes bijgeleert hebt van Sandra, je handhouding is naar mijn mening echt stukken verbetert Ja.
En wat ging het lekker hè, die week! Ik heb echt veel geleerd Ja.

Editje: Oh ja, als je bij imageshack upload krijg je een véél betere kwaliteit foto's, en heb je dat mijnalbum.nl dingetje er niet op Knipoog.

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:30

Ooohhw! Wat is Jaimy (dat is de witte toch??) een súper leuke pony! Haha!
Echt een leukerd!
Rijden ziet er ook heel netjes uit, mooi dat bruin!
jullie zijn een leuke combi!
De laatste twee zijn ook erg leuke pony's!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 20:34

tnx elise Lachen het ging indd wel lekker die week ja! Ze staat nu alleen al 2 weken stil ivm verschillende probleempjes, dus dat is wel balen. Ik weet dat mijnalbum niet echt ideaal is maar imageshack vind ik zo'n rotsite, en photobucket duurt veel langer om te uploaden (en ik heb niet zo veel geduld Schijnheilig ) haha dus vandaar.

Dessie, Jaimy is indd het schimmeltje, die is van mij, de andere 2 zijn manegepony's.
Oh ja, ze is voor een goed tehuis te koop Knipoog

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:04

Daar zijn Effie en Stip en J'aimy weer.
Ik vind je persoonlijk niet te groot, maar jij vindt het wel, en daar houden we het bij natuurlijk Knipoog
Je rijd m erg netjes !

Everest ziet er ook goed uit (hij is 2 jaar geleasd, i.v.m. te groot worden en verder willen met .. ander paard gekocht en Everest terug naar de manege).

En stip, geen commentaar .. Knipoog haha.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 23:11

dankjewel! Everest vond ik echt leuk, ik vond het ook echt jammer dat ie terug is naar de manege omdat hij vorig jaar echt netjes liep. Hij kán opzich nog wel leuk lopen, maar het is natuurlijk wel minder geworden en ik zag hem ook veel sterrenkijken. Ik kon het wel goed met hem vinden, echt een leuk beestje is het!
Geen commentaar bij stip? Verdrietig dacht dat daar nou juist veel te verbeteren was Knipoog

Veel mensen vinden me indd niet te groot voor jaimy, en ik ben ook echt niet te zwaar, voor jaimy geeft het ook niks, maar met wedstrijden is het wel een nadeel en zaffier is weer een nieuwe uitdaging (is nu overigens 2 weken onder het zadel en doet het super, maar dat is offtopic Knipoog ) jaimy blijft voorlopig waars. toch nog wel even.